Hvad ødelægger min ping ??
Fra : Jakob

Dato : 17-07-07 23:08

JEg har det underlige problem at når jeg spiller får jeg mange småhuller
og min ping flyver op og ned. JEg troede det var min udbyder men nu har
jeg prøvet at spille hos en med en meget stabil forbindelse. Når vi
spillede samtidig gik det helt flydende hos ham med lav stabil ping, men
ikke hos mig. Ergo noget må stjæle net resourcer hos mig.

Jeg har prøvet at spyware scanne, men ikke noget resultat. Jeg lukker
alle overflødige programmer inden jeg gamer. Jeg er på via kabel.

Hva dælen kan jeg gøre for at finde den proces eller program som æder
netværksressourcer med jævne mellemrum.

MVH

Jakob

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-07-07 05:41

Jakob wrote:

> Hva dælen kan jeg gøre for at finde den proces eller program som æder
> netværksressourcer med jævne mellemrum.

Smut over til ham/hende med den gode forbindelse. Kobl. jeres PC'ere
sammen via en hub og sæt en ekstra maskine på hub'en. Denne ekstra
maskine skal køre et snifferprogram, eksempelvis Ethereal der findes til
alle OS'er.

Når I spiller vil al netværkstrafik blive logget og I kan nu kigge på
forskellene mellem den trafik de to maskiner skaber.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 09:26

"Jakob" <nono@ni.invalid> wrote in message
[...]

--------------------------------------

Hvis det kun er i BF2, som du vist nok spiller, så check at opsætningen er
sat til dsl og ikke T1 lan.

Bjarne K.

Fra : Jakob

Dato : 18-07-07 15:19

In article <469dcea4$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, nej@niet.ne
says...
> Hvis det kun er i BF2, som du vist nok spiller, så check at opsætningen er
> sat til dsl og ikke T1 lan.

det checker jeg med det samme.

Hygge

Jakob

Fra : Steffan

Dato : 18-07-07 20:47

> [...]
> stabil forbindelse. NÃ¥r vi spillede samtidig gik det helt flydende
> hos ham med lav stabil ping, men ikke hos mig. Ergo noget må

Hvem bruger du som ISP? Har I flere PCer på i huset/lejligheden?

Hvad siger en ping til ns.tele.dk?

--
Via: http://www.jumlers.com/dk.edb.netvaerk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-07-07 06:04

Steffan wrote:

> Hvem bruger du som ISP? Har I flere PCer på i huset/lejligheden?

Problemet er ISP-uafhængigt, som du også kan læse ud af indlægget.

Jesper Poulsen

Fra : Svend

Dato : 19-07-07 23:44

Jakob wrote:
> [...]
> alle overflødige programmer inden jeg gamer. Jeg er på via kabel.
>
> Hva dælen kan jeg gøre for at finde den proces eller program som æder

Jeg har prøvet det samme. Defekt netkort.

--
Svend

Fra : Jakob

Dato : 21-07-07 18:53

In article <469fe916$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>, 2@lazy.dk
says...

> Jeg har prøvet det samme. Defekt netkort.

OK det er jo en mulighed. JEg vil lige prøve det over wifi. Det giver
mig nok generelt dårlig ping men jeg kan da så se om den så bare er
generel dårlig uden de spikes.

Venlig hilsen

Jakob