AT-8824 versus AT-8648T/2SP
Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-07-07 05:45

Vi er en lille andlesboligforening, som er i færd med at få installeret
netværk til Internet, TV, og telefoni.

I den forbindelse ser jeg at den bestilte switch fra Allied Telesyn
AT-8824 af entreprenøren er blevet erstattet af en AT-8648T/2SP.

Jeg har svært ved at skaffe mig overblik over om de kan det samme. Eller
om priserne bare er faldet til det halve for de samme (næsten?) specs?

Flemming Rubini

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 17-07-07 17:37

+

Flemming Rubini wrote:
> OT: Allied Telesyn AT-8824 efterfølger?
>
> Kender du denne switch? Hvad er den nærmeste opfølger?

Hej Fleming

Firmaet hedder i dag:
http://www.alliedtelesis.co.nz/
Firmware:
http://www.alliedtelesis.co.nz/support/updates/patches.html
(kan downloades uden videre - da jeg testede - ved ikke om man skal
betale service fee)

Dokumentation:
http://www.alliedtelesis.co.nz/documentation/documentation.html
(kan downloades uden videre - da jeg testede)

Software Release 2.9.1 for the AT-8600 Series:
http://www.alliedtelesis.co.nz/documentation/at8600/291/rm291.html

Fra release notes:
http://www.alliedtelesis.co.nz/documentation/relnotes/pdf/C613-10486-00-B.pdf
Citat: "...
Switches and routers manufactured at the end of 2006 will have release
licences valid for all releases. This means you can upgrade on these
devices without entering the enable release command.
...."

På side 7 i ovenstående release note har du en sammenligning af bl.a.
8600 og 8800 serien. 8600 ser umiddelbart bedre ud:

http://www.alliedtelesis.com/products/line.aspx?pid=51

-

Allied Telesis forhandles, såvidt jeg ved, af TopNordic:
http://www.topnordic.dk/

Glenn

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-07-07 15:20

Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> wrote:

> På side 7 i ovenstående release note har du en sammenligning af bl.a.
> 8600 og 8800 serien. 8600 ser umiddelbart bedre ud:

Tak, det havde jeg ikke tænkt på: at se på hvilke nye tilføjelser der er
kommet i firmwaren.

Tak for din vurdering, som jeg lagde til grund for ikke at gå videre med
sagen.

Begrundelsen for udskiftningen af vores bestilte produkt (8824 -> 8648):

"Switchen AT-8824 og AT-8848 kan ikke købes i EU, og dermed Danmark.
ROHS-direktivet for elektronikprodukter stoppede salget af AT-8800
serien på grund af bly i lodningerne. (Trådte ikraft i 2006)"

Det havde jeg ikke selv tænkt på, da jeg bruger primært tyske kilder
mht. switchvalget (priser især).

Flemming Rubini