net låser på webserveren?
Fra : news

Dato : 16-07-07 09:12

Hej NG

Jeg har et mindre problem.
Min webserver lukker for det eksterne kort ca hver 24 time, og jeg kan ikke
umiddelbart finde ud af hvorfor. Det eneste der er på webserveren er sitet
som jeg selv hoster. Der kommer ingen fejl i eventlog eller noget. Sitet
kører med en sql database som er på en anden server, og det bliver tilgået
med direkte kabel. Der er kun åbent for port 80 og 21. Den anden server er
hovedserveren i huset. Den kører som en small business server. Den er
domaincontroller og alt muligt andet. Er der måske nogen der har nogen
logisk forklaring på hvad det er der sker? Jeg ridser lige kort op om
hvordan netværket ser ud.

Windows 2003 small business server, domaincontroller.
Windows 2003 webserver
Windows 2003 standard edition server (kører på separat netværk og har ingen
kontakt med de andre 2)
Small business og standard edition kører r op i en intelligent D-Link switch
og videre i en router (Ej DHCP) og ud af huset. Webserveren har sin engen
router og modem med egen internetopkobling. Det eneste der hænger sammen med
den er kablet over til SQL-serveren.

Håber nogen kan komme med et bud eller en løsning. Uddyber gerne mere hvis i
ønsker dette.

Mvh

Bjarke Pejtersen

fjern det X der er i mailadressen så virker den

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 16-07-07 16:13

"news" <bjp@xsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> engen router og modem med egen internetopkobling. Det eneste der hænger
> sammen med den er kablet over til SQL-serveren.

1/
Kontroller power settings for netkort under driveren, som standard står den
vist til at slukke for netkort for at spare på strømmen.

2/
Lås netkort og switch til fast speed og duplex setting

3/
Skifte D-link switchen ud med en bedre ala Cisco

4/
Sæt din switch til at syslog til en server (som ikke falder af netværk) og
se hvad der sker.

/5
Find ud af hvad mønster der er ?? er det samme tidspunkt hver nat eller er
det 24t efter en genstart eller ?

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : news

Dato : 23-07-07 10:40

"Thomas Bøjstrup Johansen" <tooms@tooms.dk> skrev i en meddelelse

> "news" <bjp@xsol.dk> skrev i en meddelelse

> 1/
> Kontroller power settings for netkort under driveren, som standard står
> den vist til at slukke for netkort for at spare på strømmen.

Tjekket, men ingen held

> 2/
> Lås netkort og switch til fast speed og duplex setting

Gjort.. Men stadig problemer

> 3/
> Skifte D-link switchen ud med en bedre ala Cisco

Ikke nok kapital siger de "store folk" men eller JA

> [...]
>
> /5
> Find ud af hvad mønster der er ?? er det samme tidspunkt hver nat eller er

Mange tak for svaret. Firmaet har nu besluttet at skrotte Small business
systemet. Der bliver skiftet over til enterprise. Så håber vi at, vi på den
måde kan komme rundt problemet.

Mange tak

Bjarke