Problemer med IPadresse 10.0.97.xx
Fra : Michael Sørensen

Dato : 14-01-01 12:38

Jeg har fået kabelmodem via antennestik og fået tildelt en IP adresse som
ligner den i subject.
Men det er ikke lykkedes for mig at spille på f.eks. The Zone. Er det fordi
jeg skal gøre etellerandet med min IPadresse? De fleste adresser ude på
nettet hedder jo noget med
xxx.xxx.xxx.xxx (altså flere ciffre).
Hm ...nogen ideer?
mvh MIC

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-01-01 13:07

Hej "Michael_Sørensen" <m_s@gtd.subnet.dk>

>Jeg har fået kabelmodem via antennestik og fået tildelt en IP adresse som
>ligner den i subject.

Det er RFC1918, altså en privat IP-adresse.

> [...]
>jeg skal gøre etellerandet med min IPadresse? De fleste adresser ude på

For at du kan komme på Internettet skal din adresse oversættes til en
offentlig IP-adresse. Det sker i en NAT-enhed, som står hos din
kabelnet-udbyder.

Hvis forbindelsen til Internettet fungerer fint, men det blot er spil
der ikke fungerer så er der enten blokeret for visse porte og ellers
er spil-protokollen inkompatibel med den form for adresseoversættelse
(NAT) der benyttes.

Læs mere her, og tag dernæst kontakt til support-afdelingen.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=priv-ip
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=tcpip
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=nat

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael Sørensen

Dato : 14-01-01 13:25

Hej Kim!
Tak for dit virkelig brugbare svar. Jeg tror at mit problem skal løses hos
min Kabelmodem udbyder. Jeg kontakter ham imorgen....
mvh MIC