Ideer til fiskning i gudenåen!!
Fra : Jesper Sloth

Dato : 06-07-01 21:10

Hej

Jeg skal på camping med "the family" her i næste uge (29), ved
gudenåens-camping v. Ulstrup hvis det hjælper, og så var det jeg tænkte
hvordan fisker man bedst sådan et sted, jeg har kun fisket i P&T i de sidste
mange år, så hvad er bedst?? Powerbaits Spinner-(Hvilke) orm-(Hvilke) o.s.v.
jeg har ikke nogen fluestang så det er udelukket. Og hvad kan man fange
sådan et sted??

--
(@@)
-----o00o-(_)-o00o--------

Fra : Chris

Dato : 07-07-01 06:07

> [...]
sidste
> mange år, så hvad er bedst?? Powerbaits Spinner-(Hvilke) orm-(Hvilke)

Jeg fisker en del ved Gudenåen (Langå) for tiden.
Mange bruger spinner. En Mepps Aglia str. 5 i kobber er ret populær - den
fåes næsten også overalt. De fleste bruger rimeligt store spinnere, dvs. fra
10g og opefter. Jeg vil anbefale dig at fisk opstrøms. Kast i en vinkel af
45° op mod strømmen og spin så ind. Tricket består i at spinneren skal vende
og gå modstrøms lige foran fisken.
Regnorm er også rimeligt brugt i åen, og giver også pæne fisk. Sæt et stykke
bly på linen og lad en favnfuld line være bar. Sæt en krog i enden af den og
agn den til. Det bedste er nok at blyet ikke er for tungt. Lad der i mod
ormen rykke langsomt hen over bunden. Er blyet for let tager strømmen det
hele, og det går for hurtigt.
Endelig kan du også fiske med rørflue. Det er endnu en af de fluemetoder,
der kan klares med en spinnestang. Søg evt. råd hos andre, da jeg ikke ved
meget om metoden til å. På kysten bruger jeg også lign. fluer bare med
bobleflåd i stedet for bly.
Jeg ved ikke, om PowerBait er godt i åen - jeg har ikke set nogen bruge det
endnu. Det er vel også bedst til nyudsatte P&T-fisk, tror jeg.

Knæk & bræk fra
Chris

Fra : news.tele.dk

Dato : 07-07-01 11:33

"Jesper Sloth" <jesper.sloth@mail.nospam> wrote in message
> [...]
> Jesper Sloth

> Selvom man ikke har en fluestang, kan det godt lade sig gøre at fiske med
flue. man skal bruge et bobleflåd(et man kan fylde med vand) og 1½ - 2 meter
efter en flue. hele moleviten kastes ud og man spoler ind i forskelige
tempo.