Redirect til billede mappe på server
Fra : K

Dato : 31-07-07 18:33

Hej

Jeg har smidt nogle feriebilleder op på min hjemmeside, så familien
også kan se dem. Jeg er ikke speciel interesseret i at resten af
verden kan glo på dem, så jeg vil bare skjule dem lidt, så man ikke
lige umiddelbart kan se dem.

Det virker fint nok, hvis de skriver hele stien http://domænenavn.dk/Italien/album/index.html,
men for at gøre det lidt kortere, regnede med at jeg kunne lave noget
a la http://domænenavn.dk/Italien.html den html fil skulle så
automatisk sende dem videre til billedemappen med index-filen for
Italien.
Kan det laves på nogen måde??

Min første idé var noget med password på siden med billeder, men det
gør bare straks folk mere interesseret i at bryde det - og jeg er
bestemt ikke noget haj til at kode noget. Derfor prøvede jeg på den
anden måde.

Nogen der kan hjælpe??

/K.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-07 20:27

K skrev:

> Det virker fint nok, hvis de skriver hele stien http://domænenavn.dk/Italien/album/index.html,

Hvis det er den rigtige sti, så er den nu offentliggjort for hele verden.

Et HTML-dokument kan laves blot med et link til en anden side.

Det kan også laves med en automatisk omstilling efter et antal
sekunder. Denne her head-sektion sørger for at man omdirigeres
til min hjemmeside efter 20 sekunder.

<!DOCTYPE html PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01//EN' ''>http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd'>
<head>
<title>Min hjemmeside er flyttet</title>
</head>

Normalt ville jeg anbefale at skrive en forklaring på siden så
folk ikke bliver forvirrede, men i dit tilfælde er det måske
ikke nødvendigt. Du kan måske sætte tiden ned til 1 sekund.
Det kan i praksis ikke ske øjeblikkeligt.

> Nogen der kan hjælpe?

Igen hvis det var den rigtige sti, så lav den om og kald
eventuelt mappen noget kryptisk, som f.eks. qukywer09134f.
Brugerne skal jo kun skrive det én gang, og hvis du sender
linket til dem i en mail, skal de slet ikke skrive det.

--
Bertel

Fra : K

Dato : 31-07-07 22:01

Nej, bare rolig det er ikke den rigtige sti

Jeg har netop prøvet at lave en html fil, som ligger i "roden" af mit
website, altså samme sted som index-filen til "forsiden". I den fil
har jeg skrevet noget ligende som du skriver:

<head>
xxxxxxxxx/index.html">
</head>

men jeg kan slet ikke ramme den fil. Jeg får bare en fejl, når jeg
skriver det i browseren.

Nogen forklaring på det?

/K.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-07 06:24

K skrev:

> men jeg kan slet ikke ramme den fil. Jeg får bare en fejl, når jeg
> skriver det i browseren.

Ligger filen det rigtige sted?
Er der overensstemmelse mellem små og store bogstaver?
Er der danske bogstaver et sted i stien?

--
Bertel

Fra : K

Dato : 01-08-07 20:37

Tror du misforstår mig.

Hvis jeg skriver hele stien til index filen i billede mappen, virker
det godt nok, men det er selve filen som skal "redirecte", som jeg
ikke kan ramme. Den ligger samme sted som min index fil til
startsiden. Altså http://domæne.dk/index.html jeg har så bare kaldt
den italien.html.

/k

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-08-07 01:23

K skrev:

> men det er selve filen som skal "redirecte", som jeg
> ikke kan ramme. Den ligger samme sted som min
> index fil til startsiden. Altså http://domæne.dk/index.html
> jeg har så bare kaldt den italien.html.

Gik lige et link til den side hvor det det går galt, og den
side der skal linkes til, så er det meget nemmere at
hjælpe dig!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-08-07 01:49

On Wed, 01 Aug 2007 12:37:28 -0700, K <kennet_r@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det godt nok, men det er selve filen som skal "redirecte", som jeg
>ikke kan ramme. Den ligger samme sted som min index fil til

Jamen så hedder den vel bare:
http://domæne.dk/italien.html
- ?

Svar gerne under det, du svarer på, og beskær det du du ikke svarer på -
og:

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : K

Dato : 02-08-07 21:04

> Jamen så hedder den vel bare:http://domæne.dk/italien.html
> - ?

Ja, nemlig - men hvis jeg skriver det, får jeg af vide at siden ikke
findes. I den italien.html har jeg så skrevet stien til billede
mappen, som den så skal redirecte til efter 1 sek.

#Allan Vebel
Hvis jeg nu skrev det domæne det drejede sig om, og de rigtige stier,
var det jo ikke nødvendigt at lave alt det her, for så havde jeg
allerede offentliggjort det til alle. Måden stierne er skrevet på er
rigtige, det er bare andre navne jeg har brugt.

/K.