Elementer placerer sig forkert
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 21:57

Hej.

Jeg ved, at det er et typisk problem, at man udvikler til IE og så vises
siderne smask forkert i Opera eller Firefox. Jeg har samme problem.

Jeg har lagt lidt test op på www.jyllandsrubin.skindbeni.dk

* 2 ting flytter sig, når jeg vælger Opera og Fifrefox *
1. Øverst til højre vil jeg have placeret 3 links. De står korrekt i det
sorte område i IE, men falder lidt ned i de andre browsere.

2. De 5 bokse, der i IE er til venstre, placerer sig i de andre browsere i
midten.

Jeg kan ikke se, hvad jeg gør galt og hvad jeg skal ændre i min CSS for at
få det vist korrekt. Jeg synes ellers, at jeg er nogenlunde til HTML og CSS,
men det var jeg så ikke alligevel

* Jeg har dog desuden også et problem i IE *
Hvordan kan jeg få den hvide linie mellem boksene til venstre og det hvide
indholdsområde i midten til at gå hele vejen ned til bunden af siden så den
flugter med indholdsområdet i midten?

På forhånd tak.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-07-07 00:30

On Mon, 30 Jul 2007 22:57:11 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

>Jeg ved, at det er et typisk problem, at man udvikler til IE og så vises
>siderne smask forkert i Opera eller Firefox. Jeg har samme problem.
>
>Jeg har lagt lidt test op på www.jyllandsrubin.skindbeni.dk
<snip>

>2. De 5 bokse, der i IE er til venstre, placerer sig i de andre browsere i
>midten.

Hvis du disabler JavaScript, så ser det meget pænt ud
Det er din JavaScript-menu, der forhindrer dine bokse i at floate til
venstre. Prøv at lave en clear inden boksene - ?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 19:49

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> <snip>

> Hvis du disabler JavaScript, så ser det meget pænt ud
> Det er din JavaScript-menu, der forhindrer dine bokse i at floate til
> venstre. Prøv at lave en clear inden boksene - ?

Jo tak, det hjalp at indsætte en <div style="clear:both"></div> inden
boksene, så var det ene problem da løst Tak

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 20:01

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> "Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tak, det hjalp at indsætte en <div style="clear:both"></div> inden
> boksene, så var det ene problem da løst Tak

Har du eller andre et bud på de to andre problemer med siden.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-07-07 22:57

Michael Sørensen wrote:

> 1. Øverst til højre vil jeg have placeret 3 links. De står korrekt i
> det sorte område i IE, men falder lidt ned i de andre browsere.

tilføj top:4px til #Toplinks i css

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 23:16

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> tilføj top:4px til #Toplinks i css

OK, troede ikke det var løsningen / meningen at det skulle være nødvendigt.
Er vel en fejl i Opera og Firefox, at de ikke tæller fra toppen medmindre
man angiver det.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 23:28

> [...]

> indholdsområde i midten til at gå hele vejen ned til bunden af siden så

Du bruger <div>. Brug i stedet for en tabel til at opsætte siden, da du så
kan bruge tabellens / cellernes kanter til at markerestregerne mellem
spalterne, der alle bliver lige høje

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-08-07 07:18

On Wed, 1 Aug 2007 00:28:17 +0200, "Kurt Almind" <kurt.almind> wrote:

>Du bruger <div>. Brug i stedet for en tabel til at opsætte siden, da du så
>kan bruge tabellens / cellernes kanter til at markerestregerne mellem
>spalterne, der alle bliver lige høje

Tabeller bør ikke anvendes til layout-formål iflg. HTML-standarden.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 08:52

> Tabeller bør ikke anvendes til layout-formål iflg. HTML-standarden.

Nej, men det er den eneste løsning, som jeg kan se, hvis det ønskede
resultat ønskes. Tror ikke, at det kan laves uden at bruge en tabel.