ie problemer
Fra : Ole Madsen

Dato : 28-07-07 03:13

Hej

om jeg kan begribe hvorfor IE reagere som den gør, tablen variere i
højde, på forsiden og nogle af de andre sider også, men så på nogle
virker den fint, kan i forklare? og findes der en bog om de problemer
der er i at lave sider der også virker på IE?

www.biblos.dk er siden

tak

Ole

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-07-07 11:37

Ole Madsen skrev:
> [...]
> virker den fint, kan i forklare? og findes der en bog om de problemer
> der er i at lave sider der også virker på IE?

Du kan jo passende starte med at rette
nogle af de utallige valideringsfejl, du
har på din side:
http://validator.w3.org/
Før de er rettet er det ret håbløst at komme med bud
på, hvorfor det ser ud som det gør, uanset hvilken
browsere der nu er tale om.

Nu spørger du selv om bøger, så jeg kan med
med ekstra god samvittighed henvise til min
signatur herunder-

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-07-07 14:31

Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]

> http://validator.w3.org/
> Før de er rettet er det ret håbløst at komme med bud
> på, hvorfor det ser ud som det gør, uanset hvilken

nu er jeg kommet ned på 13 fejl, men ikke alle passer.

jeg henviser især til td class=header som jeg i style.css har sat til
height: 110px, jeg har før oplevet at IE har lavet koks i det ved en
banalitet, på min mac og pc er der kun fejl når jeg bruger IE 7

se også artikler og bibelen på siden, siderne er alle pånær index lavet
af 3 filer, include top og bund for at styre designet på alle sider.

Ole

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-07-07 17:20

Ole Madsen skrev:

> nu er jeg kommet ned på 13 fejl, men ikke alle passer.

Hvad er det der ikke passer, der er fortsat en masse
graverende fejl.
> jeg henviser især til td class=header som jeg i style.css har sat til
> height: 110px, jeg har før oplevet at IE har lavet koks i det ved en
> banalitet, på min mac og pc er der kun fejl når jeg bruger IE 7

Der er ikke noget der hedder class=header, der hedder
class="header". Der er ikke nogen attribut til
script-markøren der hedder language, men til gengæld en
der hedder type.

Alt det der og meget mere er HTML-kode fra bibelsk tid,
og det er helt uforudsigeligt hvordan en moderne browser
vil tolke det.

Når det er sagt er det evident at højden på den tabelrække
der indeholder grafikken tegnes forskelligt i Firefox og
Internet Explorer. Hvor denne højde kommer fra er ikke let
at sige, det er bortset fra fejlene en værre rodebutik -
alt for meget CSS- og HTML-kode til den informationsmængde
der er tale om (Det rette ord er agitprop, men lad
det nu være ...)

> se også artikler og bibelen på siden, siderne er alle pånær index lavet
> af 3 filer, include top og bund for at styre designet på alle sider.

Jamen er det ikke lidt letsindigt at lave en masse
sider før man er tilfreds med skabelonen?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-07-07 20:28

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Alt det der og meget mere er HTML-kode fra bibelsk tid,
> og det er helt uforudsigeligt hvordan en moderne browser
> vil tolke det.

det lyder som om jeg må få opdateret min viden så, tak for svaret

> [...]
> alt for meget CSS- og HTML-kode til den informationsmængde
> der er tale om (Det rette ord er agitprop, men lad

ok

> Jamen er det ikke lidt letsindigt at lave en masse
> sider før man er tilfreds med skabelonen?

de var lavet i forvejen, jeg skiftede bare designet

tak for svarene

Ole

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-07-07 17:28

Ole Madsen skrev:

> nu er jeg kommet ned på 13 fejl, men ikke alle
> passer.

Jeg når til 24 på forsiden:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.biblos.dk

Der er en del der skal rettes op for at få noget
fornuftigt ud af det.

> jeg henviser især til td class=header som jeg i
> style.css har sat til height: 110px

Billedet er 113px i højden

--
Allan Vebel