Farver i fieldset
Fra : Søren Mathiasen

Dato : 12-07-07 08:52

Jeg har lavet en formular med 2 fieldset.

Når jeg ser formularen i IE6 og IE 7 er overskriften blå.

Ser jeg formularen med Firefox er overskriften sort.

Jeg vil gerne have den sort i IE6 og IE7 også.

Hvordan gør jeg dette?

Med venlig hilsen
Søren Mathiasen

Fra : Søren Mathiasen

Dato : 12-07-07 08:57

Søren Mathiasen <sm@nypost.dk> skrev:
> [...]
>
>Ser jeg formularen med Firefox er overskriften sort.
>
>Jeg vil gerne have den sort i IE6 og IE7 også.

Her kommer lige et link: http://home20.inet.tele.dk/harmonikamuseet

mvh
Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-07-07 20:41

Søren Mathiasen wrote:

> Her kommer lige et link: http://home20.inet.tele.dk/harmonikamuseet

Det var en god ide. Så kan vi se på sagen. Uanset hvilken browser jeg ser
siden i, er overskriften sort. Ser du noget andet, må det være en
defaultindstilling i den pågældende browser på din computer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birger

Dato : 13-07-07 10:17

"Søren Mathiasen" <sm@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Her kommer lige et link: http://home20.inet.tele.dk/harmonikamuseet
>
> mvh
> Søren

Der er fejl to steder i scriptet (linie 15 og 19), som rapporteres både af
IE7 og FF.
Derefter åbner siden med de to feieldset - og teksten i legend er ganske
rigtigt blå i IE7 og sort i FF.

Umiddelbart er begge fejlene et komma der vist skal være et semikolon.
Hvorvidt det er årsagen til de forskellige farver, skal jeg ikke kunne
sige - men i hvert fald FF afbryder videre behandling af scripts.
Ved inspektion siger FF om legend "This element has no style rules.", og det
ser for mig ud somom FF ikke kan finde dit stylesheet - i hvert fald har det
den finder ikke noget med et stylesheet at gøre.
<link type="text/css" href="../opsaetning/formularer.css" rel="stylesheet">
Første linier :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head><!-- $Revision: 1.17 $ -->
<title>home.inet.tele.dk</title>
<script type="text/javascript"
src="http://i.tdconline.dk/headerfooter/home-server.js">