vise en del af src på iframe.
Fra : Dion Pedersen

Dato : 11-07-07 14:10

Hej...

jeg er igang med at lave en side hvor at jeg henter fra en
ekstern side ind i et iframe...

men det er ikke det hele jeg har brug for at der bliver vist fra
den eksterne side...

er det ikke muligt at definere at fx. iframe skal åbne 200px inde
midt på den eksterne side istedet for at den bare viser det hele
med topbar osv..

altså en slags skalering så man kan tage et punkt fra siden..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-07-07 22:22

On 11 Jul 2007 13:10:27 GMT, Dion Pedersen <pedersen_dion@hotmail.com>
wrote:

>jeg er igang med at lave en side hvor at jeg henter fra en
>ekstern side ind i et iframe...

Er det din egen eksterne side? Ellers er det ikke tilladt.

> [...]
>med topbar osv..
>
>altså en slags skalering så man kan tage et punkt fra siden..

Du kunne prøve at eksperimentere med at placere iframe'n i en div og så
lege med overflow-parameteren.

Har ikke selv prøvet og tvivler på, at det vil virke særligt godt.
Problemet er, at det jo ikke er sikkert, at fx 200px viser lige meget i
forskellige browsere, PC-opsætninger, bruger-indstillinger etc.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Dion Pedersen

Dato : 13-07-07 09:34

Hej Jørn, ja det er egene eksterne sider, derfor bliver copyright ikke
noget problem...

hvordan fungere <div> overflow ?

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-07-07 17:35

"Dion Pedersen" skrev i en meddelelse...

> hvordan fungere <div> overflow ?

Kig her, hvis du forstår engelsk, der er en lige til benet forklaring:
http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp

Og så et lille PS... Kunne man overtale dig til at svare neden under den
tekst, du citerer? Du må også meget gerne klippe væk det, du ikke svarer på,
det forkorter indlægget, og det gør det lettere at overskue.

MVH
Rune Jensen

--

WinAMP: Caldera - Sexy