Background-image vises i IE men ikke i Moz~
Fra : Franz Zdyb

Dato : 27-06-07 22:10

Hey

Jeg anvender et baggrundsbillede til body og et div element, i
format .gif, og det virker fint i IE (v. 7), men da jeg prøvede
med Firefox, vises de ikke. Koden er skrevet i css i en external
sheet, og jeg prøvede at tilføje baggrundsbillederne i html, men
det virker stadig ikke. Jeg prøvede også at skifte billede format
til .bmp, men det virker stadig ikke. Nogen der kan hjælpe?

Franz

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-06-07 22:43

Franz Zdyb <frzdyb@gmail.com> skrev :

> Jeg prøvede også at skifte billede format
>til .bmp, men det virker stadig ikke. Nogen der kan hjælpe?

Ikke uden et link til siden - vi er jo ikke synske,

PS. *.bmp er uegnet til webbrug, fylder alt for meget.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-06-07 04:30

Hej Franz!
"Franz Zdyb" skrev i en meddelelse:
> [...]
> det virker stadig ikke. Jeg prøvede også at skifte billede format
> til .bmp, men det virker stadig ikke. Nogen der kan hjælpe?

Som Kerim skriver, så er det svært at hjælpe dig (for meget gætteri), hvis
du ikke kommer med et link til problemsiden. Men du får lige et skud fra
hoften ud i tågen fra mig:
Det /kan/ være manglende højdeangivelse.
Men jeg tvivler dog, for det burde i hvert tilfælde ikke være tilfældet med
body...

Men som sagt - kom med et link til siden, og jeg er ganske sikker på, at du
så snart har fået løst dit problem!

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Franz Zdyb

Dato : 03-07-07 17:39

Hey

Undskyld jeg svarer så sent..

Ja, jeg burde have give et link.
Men jeg har løst mit problem; det var at jeg linkede til det forkerte sted...
Det er bare lidt sjovt at det vistes i IE7. Nå, men ellers tak. Og undskyld
igen.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-07-07 22:35

Franz Zdyb skrev:
> [...]
> Det er bare lidt sjovt at det vistes i IE7. Nå, men ellers tak. Og undskyld

Det er ikke så mærkeligt. BMP er et windows format,
som ikke er standard til web. Derforkan Microsofts
browser vise det, men ikke andre... så vidt jeg ved.

Jørgen Farum Jensen
..