Baggrunden er væk
Fra : C. Nielsen

Dato : 22-06-07 16:31

På denne side www.reklameillustrator.dk , er der en <div id="tophoejre"> i
toppen af siden , hvor jeg ellers har haft et baggrundsbillede, men det vil
pludselig ikke vise sig.
Jeg har prøvet at checke hvad jeg kunne komme på af mulige problemer, men
jeg kan bare ikke se hvad der er galt. Siden er ikke færdig.
Håber der er en der kan hjælpe med at få det løst.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-06-07 17:16

C. Nielsen skrev:
> [...]
> jeg kan bare ikke se hvad der er galt. Siden er ikke færdig.
> Håber der er en der kan hjælpe med at få det løst.

Du har en forkert sti til det billede, du
ønsker skal være i baggrundden.

Du har desuden en syntaksfejl i dit stylesheet,
nogle tegn i 1. linie der ikke skal være der.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-06-07 17:16

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev :

>Jeg har prøvet at checke hvad jeg kunne komme på af mulige problemer, men
>jeg kan bare ikke se hvad der er galt. Siden er ikke færdig.

Billedet findes ikke på den angivne placering,
illustration/forside/top780x95.jpg.

(http://www.reklameillustrator.dk/illustration/forside/top780x95.jpg)

Husk, at der er forskel på store og små bogstaver på en server (i
langt de fleste tilfælde).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : C. Nielsen

Dato : 22-06-07 20:29

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid>

> [...]
>
> (http://www.reklameillustrator.dk/illustration/forside/top780x95.jpg)
>
> Husk, at der er forskel på store og små bogstaver på en server (i

Nu har jeg forsøgt igen, tak for jeres råd og hvad jeg ellers har kunnet
tænke på. Jeg har rette syntaks fejl i css arket og checket at det er små
bogstaver i filnavnene. Topbarens baggrunds-billede hedder nu top1 - men jeg
kan stadig ikke se det. Har checket at det ligger i mappen.
Hvad kan der mere være galt ?
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Peter Vesth

Dato : 22-06-07 21:08

> [...]
> bogstaver i filnavnene. Topbarens baggrunds-billede hedder nu top1 - men jeg
> kan stadig ikke se det. Har checket at det ligger i mappen.

Hej

På din div hoejre, har du tre </div> liggende, hvor der efter hvad jeg kan se,
kun skal være to.

Måske har det en eller anden betydning.

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : C. Nielsen

Dato : 22-06-07 22:45

"Peter Vesth" <peter_vesth@hotmail.com> skrev

> På din div hoejre, har du tre </div> liggende, hvor der efter hvad jeg kan
> se,
> kun skal være to.
Tak for de nye råd.
Jeg har fået løst problemet. Se blot her http://www.reklameillustrator.dk/
Det var åbenbart en background color på den <h1> det også står i <div>
tophoejre , som skyggede for baggrundsbilledet. Jeg troede enddog det kunne
være billedet der var noget galt med, og lavede et hurtigt nyt.
--
Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-06-07 22:53

On 22 Jun 2007 20:08:19 GMT, Peter Vesth <peter_vesth@hotmail.com>
wrote:

>På din div hoejre, har du tre </div> liggende, hvor der efter hvad jeg kan se,
>kun skal være to.

Jeg tror du har overset:

- derimod kan jeg se nogle "underlige" tegn et par steder (set med
WordPad - med Notepad står der bare en firkant):

<h1>Reklame illustrationer</h1>
| <a href="../index.php">Forsiden</a> |

og:

og:

- aner ikke, om det har betydning?
Ascii-koderne skulle være EF BB BF (Hex) iflg. Total Commander's Lister.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : C. Nielsen

Dato : 22-06-07 23:11

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i

> [...]
>
> og:
>
> - aner ikke, om det har betydning?
> Ascii-koderne skulle være EF BB BF (Hex) iflg. Total Commander's Lister.

Okey, jeg troede ellers lige de var væk. Jeg har kæmpet længe for at få
disse mærkelige tegn væk, som jeg ingen ide har om hvor kommer fra.
Jeg ønsker blot at bruge include, så det blev nemmere at rette til ,
løbende. Tegnene optræder i forbindelse med include, men står ikke i mine
filer på min egen computer.
Jeg kan ikke se disse tegn når jeg åbner i en browser, eller hvis jeg kigger
på kildekoden.
Er der andre der kan se disse tegn

De der Ascii-koder, i hvilken forbindelse er det vigtigt ?
--
Venlig hilsen
Charlotte

Fra : tidemann

Dato : 22-06-07 23:30

C. Nielsen wrote:
> [...]
> kigger på kildekoden.
> Er der andre der kan se disse tegn
>
> De der Ascii-koder, i hvilken forbindelse er det vigtigt ?

Jeg kan _ikke_ se de tegn mere! Jeg sad faktisk lige og kiggede på siden, før jeg læste tråden!
Jeg har tjekket både i FF og IE og de er der ikke.
--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-06-07 02:25

On Sat, 23 Jun 2007 00:29:42 +0200, "tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk
(Slet 2You)> wrote:

>Jeg kan _ikke_ se de tegn mere! Jeg sad faktisk lige og kiggede på siden, før jeg læste tråden!
>Jeg har tjekket både i FF og IE og de er der ikke.

Så kig en gang mere (i kildekoden)

Det er rigtigt, at man ikke kan se dem i FF's viewer, og at de i IE bare
står som en firkant.

Men hvis du fx gemmer filen fra FF og kigger med en rigtig ASCII-viewer
(fx Total Commander's Lister (F3)) - eller hvis du bruger Opera's
kildekodevisning (WordPAd), så er de der stadig.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-06-07 07:44

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (fx Total Commander's Lister (F3)) - eller hvis du bruger Opera's
> kildekodevisning (WordPAd), så er de der stadig.

Tak for denne omhyggelighed. Jeg må se at få fat i denne Total Commander så
jeg kan se dem også -
Er der en der har et bud på hvad der generere disse tegn eller hvad de gør
der ?
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få dem væk ?
Jeg er først hjemme søndag igen , til at rode videre med det.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : tidemann

Dato : 23-06-07 18:31

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> (fx Total Commander's Lister (F3)) - eller hvis du bruger Opera's
> kildekodevisning (WordPAd), så er de der stadig.

Jeg kan se det i kildekoden, når jeg gemmer og åbner med webwriter!
Men til at starte med var de også synlige på siden, det er de da ikke mere...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-06-07 21:07

On Fri, 22 Jun 2007 21:28:35 +0200, "C. Nielsen"
<C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bogstaver i filnavnene. Topbarens baggrunds-billede hedder nu top1 - men jeg
>kan stadig ikke se det. Har checket at det ligger i mappen.

Du har (nu) ret i, at den ligger det rigtige sted.

Der er nogle gange, at det virker bedre uden anførselstegn.
Prøv at erstatte:
background-image: url('../illustration/forside/top1.jpg');
med:
background-image: url(../illustration/forside/top1.jpg);

Ellers prøv med den fulde sti:
background-image:
url(http://www.reklameillustrator.dk/illustration/forside/top1.jpg);

Good luck!