Favicon via Dreamweaver
Fra : lo

Dato : 21-06-07 13:51

Jeg vil gerne lave et favicon og arbejder i Dreamweaver. Jeg har
tidligere arbejdet i GoLive hvor funktionen er simpel at tilføje,
men jeg kan ikke få det til at virke via Dreamweaver. Har det
noget at gøre med at programmet anvender XHTML og ikke HTML?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-06-07 20:26

lo wrote:
> Jeg vil gerne lave et favicon og arbejder i Dreamweaver. Jeg har
> tidligere arbejdet i GoLive hvor funktionen er simpel at tilføje,
> men jeg kan ikke få det til at virke via Dreamweaver.

Det er da ikke så svært, her er to gode beskrivelser:

http://html-faq.dk/1015.asp
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/favicon.asp

> Har det
> noget at gøre med at programmet anvender XHTML og ikke HTML?

Nej, det er helt underordnet. Men jeg gætter på, at du sidder med en IE6 -
den er ikke så glad for at vise favicon'er, hvilket Jesper Brunholm
fortæller grundigt om på sin side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk