Div med indhold før menu osv
Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-06-07 17:24

Det her er formentligt et klassisk problem, men jeg har ikke fundet nogen
elegant løsning på det, så jeg må høre oraklerne her..

Jeg har kort skitseret det ud her:
http://rsfcs.dk/layoutproblem/
(jeg har brugt ovenstående til at eksperimentere med, så der er muligvis en
masse fejl i det)

Jeg ønsker at have en side med et toplogo, dernæst en vandret menu under.
Så skal der være en menu i venstre side, indhold, og så en div til f.eks.
adwords i venstre side. Til slut en footer.

Af hensyn til søgemaskiner skulle ruden med indhold gerne være allerførst.

Toplogoet laves med css baggrund så der ikke kommer noget med der, og det
med at rokere rundt på menu, indhold og "infobar" klares også med lidt float
og placering..
... problemet er så:
Hvordan får man den "topmenu" skubbet længere ned i koden, men så den
stadigvæk bevarer sin placering.. Jeg kører med "faux colums", og det skulle
gerne være ligegyldigt hvilken af de 3 kolonner der er højest, jeg kender
desværre ikke højden på dem da indholdet varierer.

Så er der liige en ting som gør det extra vanskeligt, det hele skal være i
en "wrapper" som skal autocentreres horisontalt, ganske som i eksemplet.
Dette gør desværre at position:absolute pludselig ikke er noget som helst
værd, dette er desværre ufravigeligt.

Nogen som lige har et fikst trick til det ? -udover at droppe den menu...

På forhånd tak!