Idèer til Tanganyikaakvarie
Fra : X - Dude

Dato : 06-07-01 16:56

Jeg vil bygger et 128 Tanganyikaakvarie men jeg er lidt i rundt på gulvet
hvilken fisk jeg vi have i !!!!!

Nogle gode idèer

/Rasmus
ICQ 83695446

Fra : Brian Christensen

Dato : 06-07-01 20:54

"X - Dude" <razmuz@teenz.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bygger et 128 Tanganyikaakvarie men jeg er lidt i rundt på gulvet
> [...]
Hej

Ja men der er jo en del forskellige at vælge imellem da en stor del af
specielt klippekyst og sneglehuslegerene alle fint kan trives i et 128 l ...

Jeg har selv N.multifaciatus som er en smuk lille fisk der udover er alle
pengene værd at iagttage adfærd hos..Så er der også nogle af de mindre
Julidochromis arter som også fint kan gå i et 128 l. jeg holder også
N.Brevis osm også er en fin lille sneglehus leger og som også trives fint i
et 128 l..

Så jeg ville anbefale en af de små sneglehusleger og så en af de mindre
julidochromis arter..Det tror vil være en fin sammensætning.

Brian

Fra : Søren Lange

Dato : 07-07-01 10:05

Hvad med et par prinsesser(N.brichardi) og et par citroncichlider
(N.leleupi). Har selv begge sammen med malawien Lab. trewavasae i 325'er, de
er sgu søde sammen, og de napper ikke efter hinanden...
8 prins.
5 citron
5 trewavasae
325 liters
Mon ikke noget af det kunne passe ned i en 128'er, evt. bare tanganyikaerne
som du jo ønskede...

Mvh.:
Søren Lange
Viby J, Århus
Soeren-lange@mail1.stofanet.dk

Fra : Ludo

Dato : 07-07-01 12:17

En god ide ville være en flok N. Brevis og nogle prinsesser.
Evt. A. Compresicips "sumbu shell"

Fra : X - Dude

Dato : 07-07-01 14:31

Jeg kender ikke dissse
N. Brevis
Og
A. Compresicips
Har i noget info om dem
Jeg har haft N.multifaciatus og prinsesserne men jeg synes jeg trænger til
lidt forandring
N.leleupi bliver rimelig stor gør den ikke !!!!!!

/Rasmus

Fra : Søren Lange

Dato : 07-07-01 16:53

leleupi'en bliver ikke mere end 10-12, hvis du er heldig, måske kun 8. er
lidt forskelligt. Lander i nogenlunde samme størrelse som Prinsesserne...

Fra : Aardvark

Dato : 08-07-01 01:13

Hvis i vil have en spændende Tanga-cichlide.....så få fat i en lille flok
Ocelatus...Sneglehus-cic.
En meget meget spændende fisk som jeg har været ret glad for at have.

/Brian

Fra : X - Dude

Dato : 08-07-01 08:27

Dem har jeg ledte lidt efter men jeg synes at de er kanon svære at få fant
på da jeg bor på sydfyn

/Rasmus

Fra : Aardvark

Dato : 08-07-01 10:29

Jeg fik fat på dem i en butik i et større Odenseansk....indkøbs-center.
Jeg købte hele flokken (ca 10 stk)
Men jeg kan forespørge et andet sted jeg kommer...om de kan skaffes ?

/Brian

Fra : X - Dude

Dato : 08-07-01 11:11

oK Jeg regner med at tage der ind på fredag.......

hvor var det lige du sagde at det var henne ....

Fra : ole larsen

Dato : 08-07-01 18:09

X - Dude skrev i meddelelsen
<3b4832b2$0$33755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>hvor var det lige du sagde at det var henne ....
>
>/Rasmus

Mon ikke han mener den i Rosengårdscentret ?

For Riff-valley cichlider ville jeg prøve Ib på Nyborgvej (første lyskryds,
ca 300 m ude)
eller Allerup hobbyfisk (højby, på vej ind fra Svendborg)
Begge hører de til den seriøse og velassorterede ende.

Ole

Fra : Aardvark

Dato : 08-07-01 21:36

Rigtigt.....Rosengårdscentret...bryder mig ikke om stedet, men købte dog
disse Ocelatus dér.
Enig.....Ib er en ok fyr...har handlet lidt med ham også......den anden
kender jeg ikke.

Men ellers mht Tanga. og Malawi, skulle i prøve Wedell's ude i Blommeslyst.

/Brian