Adsl+netværk problem....
Fra : mick thomassen

Dato : 13-01-01 20:44

Hej!
Jeg er ret ny inden for det hersens med netværk, og har derfor et
problem....

Jeg har adsl hos TD, og i den forbindelse har jeg fået leveret en router
(speedstream) med, da der skal være to computere der deler linien. Problemet
er bare, at kun den ene kan komme på internettet.

Det undrer mig, da begge computere sagtens kan kommunikere med hinanden.
Hvad kan være galt?

Jeg har set at IE skriver noget med "dnserror" i bunden af vinduet ved den
maskine, som ikke kan komme på internettet, betyder dette noget i denne
sammenhæng?

Begge computere kører Win 98.

På forhånd tak
Michael

Fra : Christian Mygind

Dato : 13-01-01 21:48

> Det undrer mig, da begge computere sagtens kan kommunikere med hinanden.
> Hvad kan være galt?

Når din maskine booter får den nogle informationer fra Routeren: IP-adresse,
DNS-server og gateway.
Gør maskinen med problemet det?
Check:
Højreklik på "Andre Computere">Egenskaber>Markér TCP/IP->"Navn på
netværkskort">Egenskaber>Fanebladet "IP-adresse". Hér skal være klik i "Hent
Automatisk en IP-adresse".
Har du derimod ANGIVET en ipadresse hér, skal du manuelt tilføje DNS og
Gateway.

> Jeg har set at IE skriver noget med "dnserror" i bunden af vinduet ved den
> maskine, som ikke kan komme på internettet, betyder dette noget i denne
> sammenhæng?

Ja. Maskinen kan ikke finde "hullet igennem" og kan ikke oversætte din
webadresse til en ipadresse (= det DNS gør). Check ovenstående, og vend
tilbage, hvis det ikke hjælper!

/Chr

Fra : mick thomassen

Dato : 14-01-01 18:28

Hej!

1000 tak for hjælpen.
Sammen med lidt assistance er resultatet at det nu virker!

Mvh
Michael