Dagens år er 1976
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-06-07 15:28

Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
valgt. Det blev 1976.

Boney M. kom med "Take The Heat Off Me" med
"Daddy Cool"
http://www.youtube.com/watch?v=2c-M8mHsFEY
"No Woman No Cry"
http://www.youtube.com/watch?v=uIdKT1P3yIs

Boston udgav albummet "Boston" med bl.a.
"Rock And Roll Band"
http://youtube.com/watch?v=Km0mL-zvJGY
"Let Me Take You Home Tonight"
http://youtube.com/watch?v=dg6oSkZCCTs
"Peace of Mind"
http://youtube.com/watch?v=xSoSpcbsS9Q

Chicago udgav "X" med bl.a. "If You Leave Me Now"
http://youtube.com/watch?v=Y0TEa-Aa4sU

Dr. Hook kom med "A Little Bit More"
http://www.youtube.com/watch?v=ilGndjgIgc0

The Eagles - "Hotel California" med bl.a. (ja selvfølgelig)
http://www.youtube.com/watch?v=IGiZWHL6wD0
"New kid in town", her i en Karaoke version, så syng selv.
http://www.youtube.com/watch?v=iLTohlKlUZM
Ja, jeg kunne tage dem alle men lad mig slutte med noget som dette
album ikke er: "Wasted Time"
http://www.youtube.com/watch?v=wyn31IKq0f0

Gasolin' udgav "Efter Endnu En Dag" med bl.a. "De gule enker"
http://www.youtube.com/watch?v=OFXZkMNkPwc
og "This is My Life"
http://www.youtube.com/watch?v=R-T-WestCrk
og Gasolin' Live med en fantastisk række af deres hits.

Electric Light Orchestra udgav2 album "A New World Record" med
"Telephone Line"
http://www.youtube.com/watch?v=XRJQLzc-bco
"Mission"
http://www.youtube.com/watch?v=PQQ1xezRJVU
og opsamlings albummet "Olé, ELO"

Shu Bi Dua udgav Shu Bi Dua 3 med bl.a. "Bageren og servitricen" Det
eneste jeg kunne finde fra det album
http://www.youtube.com/watch?v=-LArYoeJxME

Steve Miller Band udgav "Fly Like An Eagle" med titel nummeret (som
blev min indgagn til Steve Miller Band)
http://www.youtube.com/watch?v=Bu6EnO2Jglw

Det må være mine bud fra dette år, men i andre har sikkert andre.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Holst

Dato : 14-06-07 15:45

Poul Erik Lindaa wrote:

> Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
> valgt. Det blev 1976.

"Vinterbyøster, ja Vinterbyøster! Det er dér, jeg er post!"

Det var nok et af de musikalske højdepunkter i mit liv i 1976.

Fra : Holst

Dato : 14-06-07 15:52

Holst wrote:

> "Vinterbyøster, ja Vinterbyøster! Det er dér, jeg er post!"
>
> Det var nok et af de musikalske højdepunkter i mit liv i 1976.

Men det var jo DR, så det var nok en genudsendelse i 1976.

Fra : Michael Lund

Dato : 14-06-07 17:19

> Men det var jo DR, så det var nok en genudsendelse i 1976.

Nemli' den er fra 1973

Mic.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-06-07 16:08

Poul Erik Lindaa wrote:
> Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
> valgt. Det blev 1976.

KISS med "Shout It Out Loud" fra "Destroyer"
http://www.youtube.com/watch?v=Ayukvjj2SUo

Lynyrd Skynyrd med "Sweet Home Alabama" fra "One More From The Road":
http://www.youtube.com/watch?v=huLklsj_5HI

Queen med "Tie Your Mother Down" fra "A Day In The Race":
http://www.youtube.com/watch?v=R-c5bS70460

AC/DC med "Big Balls" fra "Dirty Deeds Done Dirt Cheap"
http://www.youtube.com/watch?v=DN4roW-s8lQ

Ramones med "Blitzkrieg Bob" fra "Ramones":
http://www.youtube.com/watch?v=QLWGSRQrbQs

E.L.O. med "Living Thing" fra "A New World Record":
http://www.youtube.com/watch?v=IwZx6GjCIOU

Er sådan lige hvad der springer frem i mit hovede.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 14-06-07 17:56

Poul Erik Lindaa wrote:

> Shu Bi Dua udgav Shu Bi Dua 3 med bl.a. "Bageren og servitricen" Det
> eneste jeg kunne finde fra det album
> http://www.youtube.com/watch?v=-LArYoeJxME

er du gal??? den mest populære og kendte fra den plade må da siges at
være hvalen hvalborg...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-06-07 21:08

On Thu, 14 Jun 2007 18:56:24 +0200, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

>er du gal??? den mest populære og kendte fra den plade må da siges at
>være hvalen hvalborg...

Ganske rigtigt (måske), men prøv at finde den på youtube.com. Der var
kun "Bageren og Servitricen".

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 14-06-07 23:52

Poul Erik Lindaa wrote:

> Ganske rigtigt (måske), men prøv at finde den på youtube.com. Der var
> kun "Bageren og Servitricen".

jovist - men det er vel ikke noget krav at der ligefrem skal indgå youtube
klip?
men ja - det er da noget sjovere når de er med...

Fra : Michael Lund

Dato : 14-06-07 18:14

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
> valgt. Det blev 1976.

Jeg har fundet følgende:

Boz Scaggs - Low down http://www.youtube.com/watch?v=afBdFyE7PeE

Peter Frampton fra albummet Frampton come alive -
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1398420582

Tommy Bolin - album Private eyes http://www.youtube.com/watch?v=VOq2eoU_49A

Sweet - Action http://www.youtube.com/watch?v=tKrCZFUB32Y

Demis Roussos - Forever and ever
http://www.dailymotion.com//relevance/search/forever%2Band%2Bever/video/x215k8_demis-roussos-forever-and-ever

Mic.

Fra : Michael Lund

Dato : 14-06-07 18:23

Det der Peter Framton link virker vist ikke for godt, så her er et andet

http://www.youtube.com/watch?v=sgg9_TbAX4o

Mic.

Fra : Broegger

Dato : 14-06-07 18:30

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev

> Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
> valgt. Det blev 1976.

Jean Michel Jarre viste sig med Oxygene!
http://www.youtube.com/watch?v=mngwYsxslkA

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-06-07 18:47

Poul Erik Lindaa skrev:

> Det blev 1976.

Joan Armatrading - Joan Armatrading

(diverse kunstnere) - Atomkraft? - Nej Tak

Jomfru Ane Band - Jomfru Ane (den med brødristeren)

Mahavishnu Orchestra (John McLaughlin) - Inner Worlds

Pat Metheny - Bright Size Life

N.H.Ø. Pedersen / Sam Jones - Double Bass

Shakti (John McLaughlin - Shakti

Weather Report - Black Market

--
Herluf :·)

Fra : kautaq

Dato : 14-06-07 19:04

Herluf wrote:

[...]

Hej Luffe

Sporten er, at man linker til numre på www.youtube.com

/mike

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-06-07 20:28

kautaq skrev:

> Sporten er, at man linker til numre på www.youtube.com

Jeg ved det!
Men jeg deltager ikke i den "sport" med videoer. Jeg bidrager
blot - inden for de valgte årstal - med supplementer fra min
liste over min musiksamling, som ikke er særlig stor eller "bred".

Skulle jeg ved et tilfælde komme til at nævne en eller anden "perle",
er man da velkommen til selv at google - eller til at gå hurtigt
videre.

--
Herluf
- som er mere interesseret i musik end i musikvideoer

Fra : Lars Holst

Dato : 14-06-07 20:51

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> said in news:46718324$0$48076
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Herluf wrote:
>
> [...]
>
> Hej Luffe
>
> Sporten er, at man linker til numre på www.youtube.com
>
> /mike

Så vær lige opmærksom på at en af de mest skadelige vira spredes gennem You
Tube p.t.

--
Lars Holst

Fra : Peter Westh

Dato : 15-06-07 00:12

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
> valgt. Det blev 1976.

Phil Collins tog over som frontmand i Genesis, og de udgsv den forbløffende
gode "A trick of the tail" http://www.youtube.com/watch?v=vgk5i3vY9Kc

Sebastian udgav "Måske ku' vi"

- og det er faktisk det eneste, jeg kan huske.

/P

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-06-07 09:12

Peter Westh skrev:

> Phil Collins tog over som frontmand i Genesis, og de
> udgav den forbløffende gode "A trick of the tail" [...]

Enig. Forbløffende god rock med god flerstemmig sang.

Men den er nu "recorded at Trident Studios,
London" Oct./Nov. *1975*

--
Herluf :·)

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-06-07 00:25

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen
> Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
> valgt. Det blev 1976.

Det var atter et stort ABBA-år. Først kom singlen Fernando, og senere på
året albummet Arrival med hits og evergreens som Money, Money, Money ; When
I Kissed The Teacher ; Dancing Queen ; Knowing Me, Knowing You.

Her kommer That's Me og Tiger fra samme album fremført af japanske dansere
og ABBA:

http://youtube.com/watch?v=rr0bKUHoGyI

Fra : -V-

Dato : 15-06-07 08:52

On 15 Jun., 01:24, "Per Hagemann" <per...@tdcadsl.dk> wrote:

> Det var atter et stort ABBA-år. Først kom singlen Fernando, og senere på
> året albummet Arrival.

Whoohoo!! Mit første kasettebånd!
Fik det med min første stereokasetteafspiller (med stereo spatiallyd,
intet mindre...), sammen med Boney M's 'Oceans of Fantasy'.

1976 var også året for Silver Conventions Get Up and Boogie:
http://www.youtube.com/watch?v=WSYEOX-yuII

-V-

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-06-07 09:23

On Thu, 14 Jun 2007 16:28:22 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

Stafetten går videre til ..............

Broegger

som huskede Jean Michel Jarre, og hans debut album "Oxygene".

Om den er historien i øvrigt, af en aften i Paris, blev der opslået en
masse plakater, hvor der blot stod "Oxygene".
Folk troede det var et eller andet om miljøet.

En uge senere blev der opsat nye, hvor der stod "Oxygene" og "Jean
Michel Jarre".

En uge senere blev albummet lanceret.

Fra : Morten Steen

Dato : 15-06-07 10:48

> Efter en bladren frem og tilbage i samlingen er dagens år blevet
> valgt. Det blev 1976.

Steely Dan udgiver en af deres mest oversete albums, "The Royal Scam", som
bl.a. indeholder "Kid Charlemagne", SOM indeholder en af historiens (efter
min mening) fedeste guitarsoloer, spillet af Larry Carlton. Manden på
klippet her er ikke helt så fed, og jeg kan kun anbefale man checker
originalen!
http://www.youtube.com/watch?v=ylr2D4Pwn58

Rolling Stones udgiver den middelmådige "Black And Blue", der dog indeholder
det topfede nummer "Fool To Cry".
http://www.youtube.com/watch?v=fSo5Azmzllg

Billy Joel udgiver "Turnstiles", som indeholder et par af mine favoritnumre
med ham, "New York State Of Mind", og ikke mindst "Summer, Highland Falls".
http://www.youtube.com/watch?v=Rs1q9RiPhyo

Vangelis udgiver den særprægede "Albedo 0.39", med det fantastisk
fascinerende titelnummer. Desværre intet på Youtube, men lidt info fra AMG
er der da.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:3ifuxqugldfe

The Doobie Brothers udgiver deres første album med Michael McDonald som
frontmand, "Takin' It To The Streets", som bl.a. indeholder det klassiske
titelnummer, men også andre perler som "Losin' End" og "For Someone
Special".
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:3ifuxqugldfe

Morten