Han gør!!
Fra : Stine G.

Dato : 12-06-07 09:52

Min cairnterrier/cavalier king charles spaniel på 15 måneder er begyndt at
gø rigtig meget når han skal sove om natten. Han sover alene i køkkenet og
har gjort det i 6 måneder nu, men det er først indenfor de sidste 2 måneder
at han er begyndt med denne irriterende adfærd. Han gør når der går folk
forbi og andre gange ligger han bare og kigger ud i luften mens han gør.
Han får masser af aktivering i løbet af dagen, så det er ikke dét han
mangler.
Hvis jeg går ud til ham, stopper han straks med at gø, men så snart jeg er
gået ind i soveværelset igen, fortsætter han hvor han slap.
Jeg har prøvet at tage ham med ind i soveværelset, men så hyler og piver han
hele natten fordi han vil op til mig i sengen.

Håber virkelig på et godt råd, for jeg vil nødig omplacere ham, fordi
naboerne klager.

Fra : Hm

Dato : 12-06-07 15:24

"Stine G." <mulle4u@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> han hele natten fordi han vil op til mig i sengen.
>
> Håber virkelig på et godt råd, for jeg vil nødig omplacere ham, fordi
Hej Stine
han har nået den alder, at han begynder at være vagtsom.

Hvorfor ligger han i køkkenet ??

Kunne du ikke bruge en week-end, hvor du ikke skal på arbejde, til at lære
ham at ligge i sin kurv ved siden af din seng??
Du kan så tage en ekstra lur hvis natten har været for hård.
Det må kunne læres på en til to nætter.

Hanne/ hvis hunde altid har sovet hvor de vil

Fra : Søren LH

Dato : 13-06-07 04:52

> [...]
> han hele natten fordi han vil op til mig i sengen.
>
> Håber virkelig på et godt råd, for jeg vil nødig omplacere ham, fordi

Hej!

Har du prøvet at irettesætte ham. Det har virket med begge mine hunde.

Mvh
Søren

Fra : Stine G.

Dato : 13-06-07 08:21

Tak for begge jeres svar.
Jeg har dårlige erfaringer med at ha' hunden i soveværelset, fordi han bl.a
spiser det beskidte tøj fra snavsetøjskurven, og så mener jeg ikke at en
hund skal sove sammen med sin ejer (selvom det er et flokdyr).

Når jeg irettesætter ham, synes han bare det er sjovt, fordi han får
opmærksomhed. Når jeg har været ude ved ham et par gange kommer han nærmest
mig løbende i møde fordi negativ opmærksomhed er bedre end slet ingen
opmærksomhed. (og han får ellers rigeligt med opmærksomhed i løbet af
dagen).

Andre foreslag som jeg endnu ikke har prøvet modtages med kyshånd

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-06-07 08:46

> [...]
> af dagen).
>
> Andre foreslag som jeg endnu ikke har prøvet modtages med kyshånd

Har du prøvet at lade ham få en af dine brugte t shirts som "sutteklud"?,
det kan i visse tilfælde afhjælpe problemet, hvis det er tryghed han savner,
hvad det meget vel kan være.

mvh. marie

Fra : EnjoyNews

Dato : 13-06-07 08:50

> [...]
> bl.a spiser det beskidte tøj fra snavsetøjskurven, og så mener jeg ikke at
> en hund skal sove sammen med sin ejer (selvom det er et flokdyr).

Fjern vasketøjskurven ! ...
Kh Heidi

Fra : JB

Dato : 13-06-07 08:58

> [...]
> af dagen).
>
> Andre foreslag som jeg endnu ikke har prøvet modtages med kyshånd

Har du prøvet at sætte ham i bur/transportkasse om natten ved siden af din
seng? Det har mange hunde det godt med. Du kan vænne ham til buret ved at
give ham godbidder derinde og lade det stå åbent om dagen, der hvor han
opholder sig.
Vores to små hunde sover i deres transportkasser om natten. Det er de samme
kasser, som de sidder i i bilen. De elsker dem og springer derind.

Hilsen
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-06-07 11:18

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Vores to små hunde sover i deres transportkasser om natten. Det er de
> samme kasser, som de sidder i i bilen. De elsker dem og springer derind.

hej Stine

min yngste lab. på 5 mdr. sover også i bur om natten, dog ikke i
soveværelset , men i stuen. Det er nødvendigt, fordi hun ellers ville drive
klapjagt på mine 4 katte om natten.
Hun springer nærmest ind i buret ved sengetid, fordi hun ved, at jeg har
spredt nogle små tørfisk derinde. Når de er spist, lægger hun sig straks ned
og falder i søvn (på ryggen med alle 4 ben i vejret), førend jeg er blevet
klar til at gå i seng.

Venlig hilsen, Anelise