Prisstigning, ny bil
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-06-07 21:41

Hej

Flere forhandlere snakker om prisstigninger her efter sommerferien -
prisstigninger som man hænger på hvis man skriver under nu med mindre
prisen stiger med mere end 10%.

Men 10% er fucking mange penge i et regnestykke alligevel jo...

Er der nogen der ved pr. erfaring hvor meget en bil "plejer" at stige?

Og er der nogen realistisk måde hvorpå man kan slippe udenom?

Min holdning er jo, at når jeg har skrevet under så er den bindende.
Men der er jo forbehold på kryds og tværs i sådan en slutseddel...

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 22:06

Hej Martin
Ja det kan man da bestemt, du skal bare have ført ind at ved prisstigning
har du ret til at springe fra.
Det gjorde jeg i 02, jeg købte en c3 1,4 Hdi, der fik jeg skrevet at hvis
prisen ikke var den aftalte var der ingen handel.
Der var på det tidspunkt 6 mdrs leveringstid, der gik ikke mere end ca en
md. før forhandleren kontaktede mig og sagde at den var steget 5kkr.
Det har jeg været taknemmelig for mange gange siden, da det så blev en Yaris
Verso D4D, som vi havde i 2 år og 8mdr. med et samlet tab på 45kkr inc
service vinter hjul undervogns behandling osv.

Mvh Ove

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-06-07 08:52

On Tue, 12 Jun 2007 22:41:13 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>prisen stiger med mere end 10%.
>
>Men 10% er fucking mange penge i et regnestykke alligevel jo...

Nå ja, hva' fa'n, så bliver den brugte bil vel også mere værd igen, hvis
de nye gør det.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : F.Larsen

Dato : 13-06-07 21:39

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
> Flere forhandlere snakker om prisstigninger her efter sommerferien -
> prisstigninger som man hænger på hvis man skriver under nu med mindre
> prisen stiger med mere end 10%.

Hvis du har underskrevet en aftale og der er aftalt en pris - er det
aftalebrud hvis forhandleren lige pludselig mener han skal have mere for
bilen.

Jeg har intet hørt om at priserne skulle stige, tværtimod, så forventer jeg
at markedet vil falde i løbet f de næste måneder da de nye afgiftsændringer
vil lægge et generelt pres på både ny- og brugt priser

--
Flemming

Fra : Karina Hansen

Dato : 16-06-07 18:50

> Hvis du har underskrevet en aftale og der er aftalt en pris - er det
> aftalebrud hvis forhandleren lige pludselig mener han skal have mere for
> bilen.

Du skriver under på at hvis der kommer prisstigninger fra producentens
side, hæfter du for 10% og derunder... Det prisen måtte stige over de
10% hænger forhandleren på.. Så det er ikke aftalebrud :)

> Jeg har intet hørt om at priserne skulle stige, tværtimod, så forventer jeg
> at markedet vil falde i løbet f de næste måneder da de nye afgiftsændringer
> vil lægge et generelt pres på både ny- og brugt priser

Det tror jeg der er få der har.. før vi har nået at juble over
afgiftsfaldet på visse biler, reguleres prisen på nogle biler fra
fabrikken.. Pga. Danmarks ublu afgifter har bilproducenter solgt
billigere biler til Danmark end til andre lande.. Da afgiften nu sættes
ned, sætter producenten prisen lidt op..

/Karina