Brug af modem gir problemer med mit LAN
Fra : Mogens

Dato : 13-01-01 13:19

Hej

Jeg har 3 PC'ere som kører et 10 Mbit LAN via en hub.
( med TCP/IP protokol og 3 IP addresser )
Den ene PC har en Internet forbindelse via et 56K modem
og når den har været på Internettet er der meget tit der ikke
længere forbindelse til de 2 andre maskiner på netværket.
Dette gælder i begge retninger. De 2 andre maskiner mister
altså også forbindelsen til den med 56K modemet.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Mogens Veng

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 13:40

Hejsa

"Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> altså også forbindelsen til den med 56K modemet.
>
> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?

Hvilken form for forbindelse er der ikke?

Kan du pinge maskinerne der 'ikke' er der mere?
Er det fordi du ikke kan finde dem, når du browser dig frem til de andre
computere i Windows? Ja ok, jeg har jo hermed sagt at du bruger Windows, det
ved jeg jo ikke

Jeg har selv oplevet at mit netværk døde når jeg gik på nettet, hvis jeg
_ikke_ havde NetBEUI prot. installeret, men jeg kunne stadig pinge de 'døde'
computere.

Mvh Hauge

Fra : Mogens

Dato : 13-01-01 16:05

On Sat, 13 Jan 2001 13:40:08 +0100, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk>

>Hvilken form for forbindelse er der ikke?
>
>Kan du pinge maskinerne der 'ikke' er der mere?

Jeg kan godt pinge maskinen med modemet fra en af de andre, men hvis
jeg vil browse på den via "Andre computere", så får jeg at vide at
"der er ikke adgang til \\PC2"
"Computer eller sharenavnet blev ikke fundet"

>Ja ok, jeg har jo hermed sagt at du bruger Windows, det
>ved jeg jo ikke

All maskiner kører Win 98. Den med modemet har Win 98 SE
mens den anden har Win 98

>Jeg har selv oplevet at mit netværk døde når jeg gik på nettet, hvis jeg
>_ikke_ havde NetBEUI prot. installeret, men jeg kunne stadig pinge de 'døde'
>computere.

Jeg har ikke NetBUI protokollen, men jeg vil da prøve at se om det
skulle hjæpe

Mange tak

Mvh Mogens

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 16:15

Hejsa

> Jeg har ikke NetBUI protokollen, men jeg vil da prøve at se om det
> skulle hjæpe

Meld lige tilbage med resultatet.

> Mange tak

Selv tak.

Mvh Hauge

Fra : Mogens

Dato : 13-01-01 22:53

On Sat, 13 Jan 2001 16:15:05 +0100, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk>
wrote:

>Meld lige tilbage med resultatet.

Hejsa

Det ser søreme ud til at have hjulpet. Foreløbig har
den ihvertfald ikke tabt forbindelsen en eneste gang.

Imponerende den forskel sådan en lille NetBUI kan gøre

Tusind tak for hjælpen

Mvh Mogens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-01 16:21

> Jeg har selv oplevet at mit netværk døde når jeg gik på nettet, hvis jeg
> _ikke_ havde NetBEUI prot. installeret, men jeg kunne stadig pinge de
'døde'
> computere.

Hvis du kan pinge virker netværket jo stadig.
Det lyder til at windows ikke kan finde ud at køre NetBios over IP hvis man
samtidig er koblet op, men såfremt man har NetBEUI installeret bruger
windows den til NetBios

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 16:41

Hejsa

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> Hvis du kan pinge virker netværket jo stadig.

Ja ok, det har du ret i, men med død mener jeg selvfølgelig at man ikke kan
browse sig frem til de andre computere i netværket.

> Det lyder til at windows ikke kan finde ud at køre NetBios over IP hvis
man
> samtidig er koblet op, men såfremt man har NetBEUI installeret bruger
> windows den til NetBios

Jæps nemli', efter hvad jeg har læst mig til engang, så er det for at man
ikke skal kunne køre fil og udskriftstyring via IP, altså også via nettet,
altså en form for sikkerhed. Ja alt er jo relativt med sikkerhed, når det er
Windows

Mvh Hauge

Fra : Erik G Christensen

Dato : 13-01-01 17:36

Hauge wrote:

> man

Desværre, det virker fortrinligt her
Jeg har lige fjernet Netbui fra den sidste naskin (3 stk) og har alene
IP som lokal protokol, plus ipx på maskinen med modem (ISDN)
Det er 1 W98 og 2 W98SE.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy