Billig forsikret i vente i følge dette:
Fra : Bjarne

Dato : 12-06-07 12:22

http://politiken.dk/tjek/bolig/forsikring/article323432.ece

2100dkr for en ny Colt, det da noget man kan forstå. Og så skal man jo bare
køre som man plejer. Det skønt.

vh
Bjarne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-06-07 12:51

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in

> http://politiken.dk/tjek/bolig/forsikring/article323432.ece

> 2100dkr for en ny Colt, det da noget man kan forstå. Og så skal man jo
> bare køre som man plejer. Det skønt.

For 5000kr ka du få sådan en boks installeret i den bil du kører i lige nu
- og spare 40% på præmien. Det er et par måneder siden Alka introducerede
det, problemet er bare at prisen for boksen er så høj at det nemt bliver en
dårlig forretning for kunden...

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-06-07 13:52

Bjarne wrote:
> http://politiken.dk/tjek/bolig/forsikring/article323432.ece
>
> 2100dkr for en ny Colt, det da noget man kan forstå. Og så skal man
> [...]

Puha, det kommer garanteret til at gribe om sig ... "har du kørt for stærkt
dækker forsikringen ikke" ... suk

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-06-07 14:19

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in

> Puha, det kommer garanteret til at gribe om sig ... "har du kørt for
> stærkt dækker forsikringen ikke" ... suk

Det ville da egentlig heller ikke være det værste der kunne ske - det
gælder jo allerede med spritkørsel.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 19:36

Henrik Stidsen wrote:

> Det ville da egentlig heller ikke være det værste der kunne ske

Jo!

/Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-06-07 23:36

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote in

> Jo!

Nej, jeg kan komme i tanke om en del ting der ville være værre ;)

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-06-07 06:24

Henrik Stidsen wrote:

> Nej, jeg kan komme i tanke om en del ting der ville være værre ;)

Ok, at vågne på uden sin tissemand ville nok være værre, men det andet er
oppe i samme kategori

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-07 09:29

> Ok, at vågne på uden sin tissemand ville nok være værre, men det andet
> er oppe i samme kategori

Der ka du bare se, det er ikke det værste det kunne ske (altså, det med
farten...)

Fra : Leo Havmøller

Dato : 13-06-07 05:06

> "en 'sort boks' med i bilen, der registrerer din position og din fart 30
> sekunder før et uheld og 15 sekunder efter"

Jamen hvis denne boks så åbenbart ved at uheldet er ved at ske, kan den så
ikke bare advare føreren

Iøvrigt kan forsikringsselskaberne ligesågodt sige det som det er:
"Hvis det på nogen måde kan koste os penge, dækker vi ikke!".

Leo Havmøller.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-07 09:30

Leo Havmøller <rtxleh@nospam.nospam> wrote in

> Jamen hvis denne boks så åbenbart ved at uheldet er ved at ske, kan
> den så ikke bare advare føreren

Nej for så er der jo ingen grund til forsikringen og så taber
forsikringsselskaberne jo penge ;)

> Iøvrigt kan forsikringsselskaberne ligesågodt sige det som det er:
> "Hvis det på nogen måde kan koste os penge, dækker vi ikke!".

Det er allerede den officielle politik ;)

Fra : Christian

Dato : 13-06-07 13:12

> Det er allerede den officielle politik ;)

mekanismen med indførelsen af denne boks må jo være at de der mener de kører
pænt og ordentligt, vælger boksen pga. økonomisk encitament (når den engang
bliver udbredt til ikke kun at dække mitzu og alka) - således bliver
procentdelen af "rådne" kørere større i gruppen der fravælger boks, hvorfor
priserne langsomt stiger i denne gruppe i takt med at de reelle udgifter på
disse bilister bliver kendt og det genererede overskud på "normale" bilister
minimeres pga deres overgang til black-box-produktet..... konsekvens... vi
(der kører "fornuftigt) kommer alle til at køre med black-box..... ....
hmmm....

nogen der ved om det i kontrakterne skrives at forsikringsselskaberne kun må
hente data fra de nævnte sekunder - eller har de ret til et længere
tidsspænd - datamængden sætter vel en begrænsning i tidsperioden eller?

Christian.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-07 13:21

"Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> wrote in

> mekanismen med indførelsen af denne boks må jo være at de der mener de
> kører pænt og ordentligt, vælger boksen pga. økonomisk encitament (når
> den engang bliver udbredt til ikke kun at dække mitzu og alka) -

Du kan sætte boksen i enhver bil og få rabat hos Alka, den koster bare alt
for mange penge at købe (5000kr).

> [...]
> til black-box-produktet..... konsekvens... vi (der kører "fornuftigt)
> kommer alle til at køre med black-box..... .... hmmm....

Lidt det samme som at der er rabat til dem der tager kørekurset Respekt for
fart - min teori er i hvert fald at dem der tager kurset er dem der
alligevel ville give overskud for forsikringsselskabet.

> [...]
> kun må hente data fra de nævnte sekunder - eller har de ret til et
> længere tidsspænd - datamængden sætter vel en begrænsning i

Svjv gemmes der kun 15 sekunders data, det burde også være rigeligt. Men
hvordan den så lige finder ud af at stoppe når bilen kører galt er et åbent
spørgsmål...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-06-07 14:09

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Svjv gemmes der kun 15 sekunders data, det burde også være rigeligt. Men
> hvordan den så lige finder ud af at stoppe når bilen kører galt er et

Hvis et vist antal G overskrides, kunne være et bud.
Eller hvis bilen tilter mere end et vist antal grader, 45 er vist ikke hel
ved siden af.

Bare nogle løse gæt

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-07 07:54

On 13 Jun., 14:12, "Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> wrote:
> nogen der ved om det i kontrakterne skrives at forsikringsselskaberne kun må
> hente data fra de nævnte sekunder - eller har de ret til et længere
> tidsspænd - datamængden sætter vel en begrænsning i tidsperioden eller?

Det vil ikke være det som er begrænsende.
Ram er blevet billigt, så at lave en datalogger som kan logge 10-20
måleværdier hvert 10 sekund i et år kræver vel i omegnen af 63 MB.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-06-07 08:36

> [...]

Ram er blevet billigt, så at lave en datalogger som kan logge 10-20
måleværdier hvert 10 sekund i et år kræver vel i omegnen af 63 MB.

Hvis vi antager at loggnigen foregå på den måde, så kan følgende lade sig
gøre:
Jeg antager endvidere at der er tale om en bil af 'Mogens-klassen'
Bilen accellererer hidsigt op og når ikke over 120km/t,
før den støder ind i en der kommer fra en sidevej.
Alt dette kan sagtens lade sig gøre på under 10 sekunder.
Da forsikringsselskabet kigger på de loggede data,
så ser de følgende:
'Bilen (bilisten) er totalt uden skyld, da denne holdt stille.'

Så det med at logge data, skal tænkes grundigt igennem først

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian

Dato : 14-06-07 09:49

> [...]
> 'Bilen (bilisten) er totalt uden skyld, da denne holdt stille.'
>
> Så det med at logge data, skal tænkes grundigt igennem først

var også af den antagelse at det på en måde må være nødvendigt med
kontinuert logning - meget kan ske på kort tid..

Christian.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-07 09:49

On 14 Jun., 09:36, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> så ser de følgende:
> 'Bilen (bilisten) er totalt uden skyld, da denne holdt stille.'

Kan godt se problemet.

> Så det med at logge data, skal tænkes grundigt igennem først

Ja, det må dem som laver boksen jo tænke på.
Men noget med ændringer logges, evt. hvis de er over en vis tærskel.
Heller ikke nogen grund til at logge hvert sekund en begivenhedsløs
motorvejstur med fartpiloten hvor bilen kører 130.0 km/t.
Der kunne laves 2 logninger, en med meget fin opløsning til et
uheldsøjeblik og en som mere er en trend over hvordan bilen er blevet
kørt.
En udskrift fra denne vil endda være guld værd ved et evt. salg.