MS Windows
briani 27239
Vista Beta på ny Acer?
Fra : Rado

Dato : 13-06-07 12:33

En af mine venner har lige købt en Acer T180 med Vista Home. Han har
lavet en rapport med Everest Home som han så har sendt mig så jeg kan
vurdere den.

Her står der så om OS:

Microsoft Windows Vista Home Edition 6.0.6000 (WinVista Beta)

Kan det virkelig passe Acer har lagt en Beta version på maskinen?
Eller har MS bare glemt at slette noget i OS oplysningerne?

Iøvrigt er der noget andet besynderligt - processoren (AMD Athlon 64
3800+) er listet to gange, hvor den ene er "tilkoblet" den anden
"disabled by user". Nu findes der også en dual udgave af denne
processer, så kan det tænkes at det er sådan en der er i, hvor den ene
processor så er koblet fra? Måske en dual hvor kun den ene processor
har klaret testen, og så er den anden blevet frakoblet hvorefter den
sælges som enkeltprocessor?

--
Rado

No, I haven't sold my soul to the devil - I just
let him borrow it once in a while...

Fra : Henning

Dato : 13-06-07 19:07

On Wed, 13 Jun 2007 13:33:15 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kan det virkelig passe Acer har lagt en Beta version på maskinen?
>Eller har MS bare glemt at slette noget i OS oplysningerne?

Eller er det en fejl i Everest - når den også oplyser om forkert CPU?

Fra : Rado

Dato : 13-06-07 21:12

On Wed, 13 Jun 2007 20:07:14 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Eller er det en fejl i Everest - når den også oplyser om forkert CPU?

Det gør den nu ikke - den viser den blot to gange. Men jeg spekulerer
på om det er fordi bundkortet kan håndtere en dual, og så automatisk
disabler den ene hvis der kun sidder en single CPU i?

Iøvrigt er det en gammel version af Everest fra 2005 - var Vista i
Beta på det tidspunkt?

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

Fra : Blur

Dato : 14-06-07 09:31

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
> On Wed, 13 Jun 2007 20:07:14 +0200, Henning >>>Microsoft Windows Vista
> Home Edition 6.0.6000 (WinVista Beta)

Build 6.0.6000 er FINAL så den er ikke BETA

> Iøvrigt er det en gammel version af Everest fra 2005 - var Vista i
> Beta på det tidspunkt?

Ja

Mvh, Blur