MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvor længe har MS lovet support på XP?
Fra : Søren

Dato : 12-06-07 17:32

Hej

Vores IT-direktør har besluttet at XP skal installeres på alle pc'ere.
Nu kører vi Windows 2000 (basseret på NT-teknologi).

Er det mon smart at skifte til XP, når Vista snart bliver stabilt?

Hvad kører andre mellemstore danske virksomheder med?

Søren

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-06-07 20:13

On Tue, 12 Jun 2007 18:31:59 +0200, "Søren" <leaveme@alone.dk> wrote:

>Er det mon smart at skifte til XP, når Vista snart bliver stabilt?

Mon ikke det kommer an på hvilke programmer man bruger, og er afhængige af. Hvis
de ikke kan køre på Vista, kan man lige så godt fortsætte med XP.

Efter denne side, ser det ud til at XP holder mange år endnu.
http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx

>Hvad kører andre mellemstore danske virksomheder med?

Jeg kan kun svare for vores egen (en medievirksomhed med ca. 200 medarbejdere).
Vi bruger Windows XP og Mac OS X, og der er svjv. ingen planer om at skifte til
nyere.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-06-07 09:24

Kurt Brixen wrote:
> Efter denne side, ser det ud til at XP holder mange år endnu.
> http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx

Er 1½ år mange år?

mvh
Henning

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-06-07 10:24

On Wed, 13 Jun 2007 10:24:08 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.vallid> wrote:

>Er 1½ år mange år?

Inden for IT-verdenen er det ufattelig længe :)

Fra : Rado

Dato : 13-06-07 12:24

On Wed, 13 Jun 2007 10:24:08 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.vallid> wrote:

>Er 1½ år mange år?

Der er svjv 5 års extended service (sikkerhedsopdateringer m.,m.)
derudover.

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

Fra : Hans

Dato : 12-06-07 21:03

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu kører vi Windows 2000 (basseret på NT-teknologi).
>
> Er det mon smart at skifte til XP, når Vista snart bliver stabilt?

Da din it-direktør fik ny firmabil, valgte han da årgang 2001 eller 2007?

Fra : Max

Dato : 12-06-07 21:14

Hej

> Da din it-direktør fik ny firmabil, valgte han da årgang 2001 eller
> 2007?

Nu kan man jo ikke forvente at IT-direktøre har begreb om biler.

--
Mvh Max

Fra : ai

Dato : 12-06-07 21:30

Nu kan man jo ikke forvente at IT-direktøre har begreb om biler.

Nej det skal guderne vide, han valgte en ny Suzuki,
med en Vistaydelse på 8 Km pr liter. !!!!!!

/ai

Fra : Optimus Prime

Dato : 15-06-07 08:56

Søren skrev:
> Vores IT-direktør har besluttet at XP skal installeres på alle pc'ere.
> Nu kører vi Windows 2000 (basseret på NT-teknologi).
>
> Er det mon smart at skifte til XP, når Vista snart bliver stabilt?

Vi har valgt at udskyde Vista indtil videre... Dels skal der minimum en
service pack release til først (se de mange tråde med Vista problemer
her i gruppen hvis du er i tvivl om hvorfor), dels har vi en hel del
hardware som ikke kan leve op til Vista's krav og sidste men ikke mindst
har vi mange forskellige special applikationer, som skal testes under
Vista før vi kan skifte... så det har nok lange udsigter her (+1 år)

> Hvad kører andre mellemstore danske virksomheder med?

Vi er netop ved at få de sidste Win 9x og 2000 installationer skiftet
til XP. I forbindelse med kommunesammenlægningen kom der kommet en del
gammelt skrammel inden for døren

Endelig skal man jo overveje hvad Vista kan tilbyde, som XP ikke kan -
og er det noget man har brug for i sin installation...

Størrelsen af jeres hardware park har jo også noget at sige... vi har
omkring 2500 enheder, som desværre ikke er særlig ensartet, så man
skifter ikke OS bare fordi der er kommet et lidt fancy menu-system

Fra : Hans

Dato : 15-06-07 09:41

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange forskellige special applikationer, som skal testes under Vista før
> vi kan skifte... så det har nok lange udsigter her (+1 år)

Man kan jo diskutere seriøsiteten af indlæggene i denne gruppe. Det er fx
ikke rimeligt at udnævne Vista til at være ringe, fordi der ikke findes
drivere til en Canon LPB4-printer fra starten af 1990'erne.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 15-06-07 13:19

Hans wrote:
> [...]
> er fx ikke rimeligt at udnævne Vista til at være ringe, fordi der
> ikke findes drivere til en Canon LPB4-printer fra starten af

Det er den evige debatten:
Skal alle hardwareprodusenter bruke store summer for å gammelt utstyr til å
fungere på Microsofts nyeste påfunn ?
Det er tross alt Microsoft som vil tjene enda større penger, og derfor har
funnet på noe helt nytt (som veldig ofte viser seg å være "keiserens nye
klær" - mye snakk og lite praktisk nytte)
Kanskje man heller skulle få Microsoft til å lage sine operativsystem slik
at dagens fungerende drivere fortsatt kan brukes ?
--
AsleB;Oslo

Fra : Optimus Prime

Dato : 18-06-07 08:30

Hans skrev:
> Man kan jo diskutere seriøsiteten af indlæggene i denne gruppe. Det er fx
> ikke rimeligt at udnævne Vista til at være ringe, fordi der ikke findes
> drivere til en Canon LPB4-printer fra starten af 1990'erne.

Jeg er enig med dig i det

Jeg er selv relativt "grøn" mht. drift af større installationer; men de
gamle drenge i min afdeling hævder det er meget almindeligt at vente på
release af SP1 før man overhovedet begynder at tænke på at drifte en ny
OS version - og det er altid en afvejning af besvær+ustabilitet vs.
fordele ved nyt OS...

I virkeligheden skal man måske som det første spørge sig selv hvilke
argumenter der kan være for at vælge Vista nu frem for at køre
yderligere et år eller to med XP

Fra : Hans

Dato : 18-06-07 09:42

> [...]
>
> I virkeligheden skal man måske som det første spørge sig selv hvilke
> argumenter der kan være for at vælge Vista nu frem for at køre yderligere

Enig. Men man kan jo ikke basere en virksomheds it-politik på, hvad en række
selvudnævnte kloge personer i denne gruppe mener om noget, de ikke har
forstand på.