MS Windows
briani 27239
Hjælp til XP repair
Fra : Maria

Dato : 12-06-07 17:14

Hejsa, jeg skal reparerer en xp inst., men der hvor ms foreskriver at jeg
skal trykke K, sker der ikke noget ?. Det er angiveligt på skærmbilledet,
hvor man kan vælge partion. Efter man har trykket F8, for at godkende
licensaftalen. Følgende billede er taget af skærmbilledet
(http://peecee.dk/?id=51762)

Jeg har også prøvet, at vælge repair første gang dette er muligt. Men her
beder den om admin. kodeord, som jeg aldrig har oprettet :'(
Hvad gør jeg galt ?

Rasmus

Fra : Henning

Dato : 12-06-07 17:41

On Tue, 12 Jun 2007 18:14:05 +0200, Maria <m_h_k79@hotmail.com> wrote:

>Hejsa, jeg skal reparerer en xp inst., men der hvor ms foreskriver at jeg
>skal trykke K, sker der ikke noget ?. Det er angiveligt på skærmbilledet,
K? Det har jeg ikke oplevet?

Fra : Maria

Dato : 12-06-07 18:00

Den 12.06.2007 kl. 18:41 skrev Henning <no.mail@all.invalid>:

> K? Det har jeg ikke oplevet?

Det står her: http://support.microsoft.com/kb/315341/da

3.   Du får vist følgende meddelelse på skærmbilledet Velkommen til
installationsprogrammet:
Denne del af installationsprogrammet forbereder Microsoft Windows XP til
at køre på din computer:

Hvis du vil installere Windows XP nu, skal du trykke på ENTER.

Hvis du vil reparere en Windows XP-installation ved hjælp af
Genoprettelseskonsol, skal du trykke på K.

Hvis du vil afbryde installationsprogrammet uden at installere Windows XP,
skal du trykke på F3.

--
Rasmus

Fra : Bjarne Chr

Dato : 12-06-07 18:34

"Maria" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news.tttith0qi6cslu@bruger-tf2zvk51...

> Hvis du vil reparere en Windows XP-installation ved hjælp af
> Genoprettelseskonsol, skal du trykke på K.
>
> --
> Rasmus
Jeg kan ikke se nogen Genoprettelseskonsol på dit billede. Har du slettet
eller omdøbt den?

Bc

Fra : Bjarne Chr

Dato : 12-06-07 18:03

"Maria" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news.tttgprpdi6cslu@bruger-tf2zvk51...
> [...]
>
> Jeg har også prøvet, at vælge repair første gang dette er muligt. Men her
> beder den om admin. kodeord, som jeg aldrig har oprettet :'(

----------------
Hej Rasmus
Du skal først vælge repair anden gang. Hvis du har XP på C skal du vælge
installer (Enter) første gang Så får du at vide at der er et styresystem i
forvejen og der får du valget om du vil slette det = L eller reparere = R.
Kig evt. her http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Bc

Fra : Maria

Dato : 13-06-07 09:52

Den 12.06.2007 kl. 19:02 skrev Bjarne Chr <Bc@xxx.invalid>:

> [...]
> installer (Enter) første gang Så får du at vide at der er et styresystem
> forvejen og der får du valget om du vil slette det = L eller reparere =

Hvis jeg venter til anden gang, kan jeg ikke reparere.
Vælger jeg at reparere første gang beder den om en admin. kode, som jeg
aldrig har oprettet.

--
Rasmus

Fra : Rado

Dato : 13-06-07 12:36

On Wed, 13 Jun 2007 10:51:31 +0200, Maria <m_h_k79@hotmail.com> wrote:

>Hvis jeg venter til anden gang, kan jeg ikke reparere.
>Vælger jeg at reparere første gang beder den om en admin. kode, som jeg
>aldrig har oprettet.

Hvis du ikke tidligere har oprettet den lader du bare være med at
indtaste noget. Det burde virke.

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

Fra : Maria

Dato : 13-06-07 10:03

Jeg vil ikke formaterer, men gendanne den tidligere xp. Således at jeg
ikke mister indstillinger, samt undgår at geninstallerer alle programmer.

Rasmus

Fra : hcma

Dato : 13-06-07 10:46

> [...]
>
> Jeg har også prøvet, at vælge repair første gang dette er muligt. Men her
> beder den om admin. kodeord, som jeg aldrig har oprettet :'(

skrevet vejledning: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
billed-vejledning: http://www.helgec.dk/xp-repair.html

m v h
hcma

Fra : Maria

Dato : 17-06-07 11:00

Vi opgav at finde ud af hvordan vi kunne reparere windows xp, og
besluttede at installere den på ny. Men når installationen når til 35-34
min så "låser" computeren, og vi må genstarte.

Vi har prøvet at sætte andre ram i, men det hjalp ikke.
Hvad kan der så være galt?
Motherboardet?
Harddisken?

--