MS Windows
briani 27239
Fordel ved dobbelt processor??
Fra : Erik K.

Dato : 12-06-07 17:01

Min næsten nye PC har AMD Athlon 64 x 2 Dual Core Processor 4000+. (2 GB
Ram). Vista Premium.
Jeg har svært ved at se fordelen ved dette. - Den kører ikke særlig
hurtigt. - Den bruger mellem 50 og 100% CPU ved almindeligt brug - også
selvom jeg har koblet alle de sjove ting fra. - CPU forbruget går op og ned
ligesom et pendul, og processorblæseren følger samme takt i en infernalsk
støj.
Der er ingen virus med garanti! - Jeg har fået flere programmer til at
teste.

Kan dette dog være normalt??

Mvh
Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-06-07 17:27

On Tue, 12 Jun 2007 18:01:18 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>støj.
>Der er ingen virus med garanti! - Jeg har fået flere programmer til at

Nope, det lyder som om du har et problem i windows opsætningen...

Der er mange muligheder og et kvalificeret svar kræver derfor lidt
mere viden om din maskine og dens opsætning...

Men en mulighed ku' jo være at du har installeret flere forskellige
sikkerhedsprogrammer, dvs firewall's, antivirus, spyware scannere etc,
der interferere med hinanden...

En anden mulighed ku' være en-eller-flere IDE-harddiske der kører i
PIO tilstand i stedet for U-DMA tilstand - Det checker du i
enhedshåndtering under egenskaber for IDE-controllere...

Begge muligheder kan lægge selv den hurtigste computer ned...

Men fortæl lidt mere om din opsætning og hvilke programmer / tjenester
du har kørende...

<mlr>

Fra : Erik K.

Dato : 18-06-07 08:32

> [...]
>
> Begge muligheder kan lægge selv den hurtigste computer ned...
>
> Men fortæl lidt mere om din opsætning og hvilke programmer / tjenester

Jeg har checket alle de nævnte muligheder, men de er alle OK. - Jeg har
derfor været nødsaget til at geninstallere Vista med alt det bøvl, det fører
med sig (geninstallere programmer m.v., hvis man stadig har dem!), men
problemerne som jeg nævnte, forsvandt i hvert fald.

Mvh og tak for svaret
Erik