Blank Forside
Fra : Steffen Beck

Dato : 06-07-01 13:12

Hej gruppe ...

Jeg har lige installeret PHP eller tror jeg da i hvertfald...

Der er bare problemer når jeg prøver at vise en PHP side i Internet Explorer
.... Jeg har apache 1.3.20 og har fulgt installations guiden på
www.phpbuilder.com nøje .... Jeg har ikke kunnet finde noget i deres FAQ's
så der stod jeg skulle kontakte en nyhedsgruppe .....

Kan i hjælpe mig ??

På forhånd tak..
Steffen Beck

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-07-01 13:50

Steffen Beck wrote:
> [...]
> www.phpbuilder.com nøje .... Jeg har ikke kunnet finde noget i deres FAQ's
> så der stod jeg skulle kontakte en nyhedsgruppe .....

du _har_ installeret både apache og php ikke også?

Hmm - fra Herodes til Pilatus - beklager - men ellers er det er
svært at hjælpe med de oplysninger...

Til gengæld er der en god vejledning i emnet på webcafe.dk - måske
læsning af den kan hjælpe dig?

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

-----------------------------------
H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-07-01 12:26

Steffen har sendt følgende til mig (i fredags - men jeg har haft lidt
travlt):

Hej Igen ...

Jep jeg har installeret både Apache og PHP ... Men når jeg prøver at
køre et
PHP dokument vil den bare gemme det ..... så det kører i hvertfald ik
det må
være en konf. fejl ... det skal måske lige siges at det er Windows jeg
kører
det hele på ...
´
PHP lægger her :: c:/php

Jeg har lagt php.ini ind i windows mappen og ændret extension_dir til
c:/php/extensions og så har jeg ændret noget i min httpd.conf >>

AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps

AddType application/x-tar .tgz
Action application/x-httpd-php3 "C:/php/php.exe"

Med venlig hilsen
Steffe Beck..

PS:: Håber det var nok information?

Det gør jeg også - jeg kan ikke lige gennemskue dit problem, så jeg
lægger det ud på nyhedsgruppen hvor der er kommet et andet lille hint
til problem-gennemskuelseshjælp i mellemtiden, i håb om at nogen der kan
bruge oplysningerne til at hjælpe dig.

Generelt er det altid en god idé at svare på sådanne spørgsmål i gruppen
i stedet for på mail - der er ofte flere der kigger med, både på hjælpe-
og aftageløsninger- siden

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

-----------------------------------
H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Steffen Beck

Dato : 12-07-01 03:39

Hey gruppe........

Jeg har fundet ud af det, jeg installerede APache igen på nøjagtig samme
måde og det virkede ikek til at starte med igen, MEN så genstartede jeg
serveren et par gange og så virkede det altså !?!?

Ved ikke hvad der er gået galt, jeg har kontaktet Apache og stadig ikke fået
svar..

mvh.
Steffen Beck

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-01 03:58

"Steffen Beck" <systemx@mail1.stofanet.dk> writes:

> Ved ikke hvad der er gået galt, jeg har kontaktet Apache og stadig ikke fået
> svar..

Husk på at Apache er et open source projekt, som udvikles af
frivillige. Derfor skal du nok ikke forvente den helt store support
fra dem. Så er der sikkert mere hjælp at hente i en nyhedsgruppe som
news:dk.edb.internet.software eller måske en gruppe der omhandler dit
foretrukne operativsystem.

Mener du derimod at have fundet en bug i Apache, så tager de sikkert
mod bugreports, men det kræver naturligvis at du har dokumenteret
hvordan fejlen opstod, så de selv kan genskabe den, og muligvis rette
den til næste version.

I øvrigt ville det være rart, hvis du læste
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>, da det så vil være
lettere at se hvad du svarer på.

--
Jacob
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 15:12

On Fri, 6 Jul 2001 14:12:16 +0200, "Steffen Beck"
<systemx@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>www.phpbuilder.com nøje .... Jeg har ikke kunnet finde noget i deres FAQ's
>så der stod jeg skulle kontakte en nyhedsgruppe .....

Øhm... prøv at lave en simpel lille php fil men følgende indhold
<?
phpinfo();
?>

Hvis du for følgende tekst er der nok lidt problemer med din PHP
*eller apache*

Men hvis du får en laaaang side med en masse nyttige oplysninger så
virker det tilsyneladende helt fint..

Kender ik lige phpbuilders vejledning

--
Bye for now Martin