FTP spørgsmål
Fra : Thomas Johansen

Dato : 12-01-01 17:03

Hej..

Jeg kunne godt tænke mig den teksninske forklaring på dette problem.

Jeg har ADSL fra WOL. Fait nok.. Virker fint.

Men skal jeg på min FTP ude fra arbjedet, hvor der er en firewall, kan den
godt logge på min server på port 666 (192.168.1.6), men ikke liste. Har
langt mærke til, at de fleste steder, hvor man selv er på et LAN, og kommer
på Inet via firewall, kan den ikke liste. Det eneste jeg har adgang til fra
arbejdet er vores webserver.

Der er selvfølgelig sat NAT op i routeren. (Cisco 677)

Dem der er direkte på nettet, enten via modem eller fastlinie, kan sagtens
kommer ind.

Hvorfor..Hvad er den tekniske forklaring her på ?

Thomas

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 13-01-01 23:57

"Thomas Johansen" <thrawn@aaun.dk> skrev i en meddelelse
wrote:
> Dem der er direkte på nettet, enten via modem eller fastlinie, kan sagtens
> kommer ind.
>
> Hvorfor..Hvad er den tekniske forklaring her på ?

Jeg kan ikke komme med en teknisk forklaring. Kun dele mine egne erfaringer.
Jeg kører selv en ftp, på en ADSL-linie fra CC med Cisco 677. Når folk
udefra skal logge på, har de også haft det samme problem. Det er så blevet
løst ved at slå PASV mode eller passive mode til. Det har virket for de
folk, både dem med Cisco 677'er, TDC ADSL og alm. modem. Så prøv det. Hvis
du vil ha' en uddybende forklaring, så kig på denne side:
http://www.ormen.adsl.dk/ftp.htm. Det er min egen 'opsætningsvejledning' så
der gives ingen garantier. Men det har virket for andre =)

Held og lykke

MVH

Ormen

Fra : Thomas Johansen

Dato : 14-01-01 00:45

> [...]
> løst ved at slå PASV mode eller passive mode til. Det har virket for de

Ved det...

Men problemet her og også den jeg sidder på anden anden port end standard
FTP port 21. så jeg bruge NAT...

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 14-01-01 00:59

> Ved det...
>
> Men problemet her og også den jeg sidder på anden anden port end standard
> FTP port 21. så jeg bruge NAT...

Hvilken ftp-client kører du med?

MVH

Ormen