Dårligt gprs net?
Fra : MF

Dato : 12-06-07 21:06

Jeg har købt mig en Qtek 9100. Udelukkende for at kunne tjekke lidt mails,
når jeg havde lange arbejdsdage væk fra min pc der hjemme. Det irriterende
er så, at det eneste sted jeg ikke kan oprette forbindelse til gprs nettet
er på mit arbejde!

Jeg har mit simkort fra CBB som kører over Sonofons net. Men telefonen viser
ellers fuld styrke på mit arbejde.

Findes der forskellige gprs net man kan kalde op til, eller skal jeg have
fat i en antenne.

Hvad er løsningen? Jeg kender ikke så meget til det...

Mvh.

Fra : MF

Dato : 13-06-07 16:32

Er der ingen der kender til problemet? Det er måske meget normalt at man
ikke kan få forbindelse til gprs?

Fra : Jonas Kofod

Dato : 13-06-07 17:39

MF skrev:
> Er der ingen der kender til problemet? Det er måske meget normalt at man
> ikke kan få forbindelse til gprs?

Jeg har en telefon magen til din. Jeg kan godt opleve lokationer hvor
nettet er så svagt at gprs ikke kan trækkes. Men det er sjældent og i HT
området er det eneste sted jeg kan komme i tanke om på kystbanen - men
der skal man alligevel være heldig hvis bare man kan holde en
telefonsamtale kørende, endsige sende en sms. Jeg bruger telmore. Jeg
tror ikke de enkelte operatører har egne forskellige gprs net man kan
koble sig på.

Fra : MF

Dato : 25-06-07 22:16

"MF" <Fil55u55ma@ne55tfib55er.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fat i en antenne.
>
> Hvad er løsningen? Jeg kender ikke så meget til det...

Lige for at lægge låg på tråden, så løste jeg problemet med en antenne
booster.
Et lille klistermærke, som skulle klæbes mellem tlf og batteri. Jeg troede
det var gas, men det virker!!