Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ramme i Photoshop Elements 5
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 08:49

Hej NG

Jeg vil gerne lave en ramme/kant rundt om et billede i PE 5. Den skal have
samme farve, som en blomst på billedet.
Jeg vælger farven med Eydropper tool, men hvordan får jeg lavet rammen?
Jeg har prøvet med nogle muligheder i "Artwork and Effect", men jeg synes
jeg mangler "Foreground Color Frame", som der var i PE 4.

Ved I, hvordan man nemmest får lavet den kant?

Mvh S

Fra : Bo Hellum

Dato : 13-06-07 09:13

"S" <none> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg mangler "Foreground Color Frame", som der var i PE 4.
>
> Ved I, hvordan man nemmest får lavet den kant?

Der er nok mange muligheder, men en af kommer her.

Få din farve med eyedropper, marker dit billede med ctrl+a, copier det ud
ctrl+c, opret et nyt billede og forhøj width pixels og height pixels med
f.eks. 5 afhængig af hvor tyk din ramme skal være. Brug malerbøtten og farv
din nye fil. Sæt dit billede ind med ctrl+v

Bo

Fra : emj

Dato : 13-06-07 09:46

S skrev:

>Jeg vil gerne lave en ramme/kant rundt om et billede i PE 5. Den skal have
>samme farve, som en blomst på billedet.
>Jeg vælger farven med Eydropper tool, men hvordan får jeg lavet rammen?

Image/resize/canvas size.
Indskriv hvor mange pixels, du vil have din ramme i ved at skrive
f.eks. 2 i Widde og 2 i højde.
Sæt flueben i relative
Nederst vælger du om du vil bruge baggrundsfarve eller forgrundsfarve
eller et af de andre valg.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-07 15:24

"S" <none> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg mangler "Foreground Color Frame", som der var i PE 4.
>
> Ved I, hvordan man nemmest får lavet den kant?

Tak for svarene. Det virkede. Lidt underligt, at de har fjernet funktionen.