Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skørt
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-06-07 07:55

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-06-07 08:11

Thomas Schreiber wrote:
> http://support.nikontech.com/cgi-bin/nikonusa.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8119&p_created=1069238416&p_sid=d*hAYSzi&p_accessibility=0&p_lva=238&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9MzoyJnBfcm93X2NudD0xMDk1JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1#1
>

> Mon man burde holde sig til de originale, og kun købe dem i en
> autoriseret Nikon forhandler?

Jeg tror de er lavet for at visse skumle fotohandlere kan tage fuld
Nikonpris for kopierne, og dermed tjene ekstra. Kopier, der inklusive
embalage ligner så godt og ovenikøbet bruger Nikon's logo er at
sammenligne med kopiering af pengesedler, CD'er, DVD'er etc.

"Rigtige" kopibatterier står der direkte "replace EN-EL4" på. De er
lavet til forbrugere, der vil have rimelig kvalitet til lavere pris.

Bo //

Fra : MW

Dato : 13-06-07 09:21

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Rigtige" kopibatterier står der direkte "replace EN-EL4" på. De er lavet
> til forbrugere, der vil have rimelig kvalitet til lavere pris.

Og så er det amerikanske "erstatningsmarked" at en sådan karakter at
firmaerne er nødt til at advare mod de særeste ting

MW

Fra : Frandsen

Dato : 14-06-07 08:38

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i meddelelsen
> Kopier, der inklusive embalage ligner så godt og ovenikøbet bruger Nikon's
> logo er at sammenligne med kopiering af pengesedler, CD'er, DVD'er etc.

Jeg tror nu, at man bliver dømt efter forskellige paragrafer i loven for
henholdsvis falskmønteri og overtrædelse af ophavsretten

Fra : Gert Nielsen

Dato : 13-06-07 09:56

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mon man burde holde sig til de originale, og kun købe dem i en

Jeg synes nærmere det er trist.
Kina er fabrikshal for for de store industrilande. Den lave lønomkostning
kan vesten og Japan ikke konkurrere imod.
Det er fint nok. Enten tjener firmaerne flere penge eller vi får varen
billigere.
Problemet er at de er så dygtige til at kopiere. Og gør det.

I vores fotoverden er det forbrugskomponenter. "Originale" Sandisk Ultra II
CF kort og batterier er gode eksempler. Et godt sted at købe "originale"
varer er eBay! Så pas på med at spare et par hundreder.
Men alt kopieres - selv objektiver og kameraer. De sælges vist mest i østen
i mere skumle butikker.
En brandet kopi er altid af ringere kvalitet!

Jeg er helt enig med Bo og køber selv uoriginale batterier.
Gert

..