Støt killingerne - SkrivUnder.dk
Fra : Camilla Baird

Dato : 12-06-07 12:59

Det er muligvis prøvet før, men det kan ikke gøres for tit, vel? - at
gøre opmærksom på at killinger skal være mindst 12 uger, inden de
flytter hjemmefra!

Der er desværre mange opdrættere/katte ejere med killinger der sender de
kære små ud i livet inden de er 12 uger.

Enten ved de det ikke, ellers er de bare ligeglade og mener at det kan
de sagtens klare.

Men nej, det kan de ikke.. Killingerne får opdragelse af deres mødre op
til de 12 uger, plus at de selfølgelig skal have deres mælk.

Vi har lavet denne side for at du kan sætte din underskrift på at sider
som dba.dk og kattegalleri.dk og hvor man nu sælger killinger, skal lave
en advarsel om at når man opretter en annonce med killinger, så skal der
stå at killingerne SKAL være 12 uger, og ellers bliver annoncen slettet.

Giv din underskrift og send siden videre til dem du kender.

http://www.stoetkillingerne.underskrifter.dk/index.php

mvh Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 13:17

Rigtig god ide Camilla, tak for det, jeg har også sat mit navn

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-07 16:50

In news:466e8a8a$0$47916$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Camilla Baird <mail@korat.dk> typed:

> Giv din underskrift og send siden videre til dem du kender.
>
> http://www.stoetkillingerne.underskrifter.dk/index.php
>
> mvh Camilla

Det er da en selvfølge at skrive under. Er hermed gjort.

Er netop kommet hjem fra en veninde der har MCO killinger på 4 uger.
Hun er meget striks med, at de skal være mindst 12 uger inden de
rejser hjemmefra. Alt andet er helt uakceptabelt.

Jeg fik kælet og nusset med de små i 3 timer, og syntes kun at der
var gået 5 minutter, da jeg skulle hjem. Hold da op hvor var de
nuttede, og så var der en Tortie imellem, hun var utroligt skøn, men
jeg "nøjes" med Mini (også Tortie) foreløbig, hun er kun 7 år.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Aradia

Dato : 12-06-07 19:14

Kære Camilla
Har 'videreformidlet' din underskriftsindsamling til
www.anettes.dk/katteforum

De bedste hilsner
Aradia

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-06-07 20:05

> [...]
> en advarsel om at når man opretter en annonce med killinger, så skal der
> stå at killingerne SKAL være 12 uger, og ellers bliver annoncen slettet.

Det SKAL den jo desværre ikke set med lovgivningens øjne. Var det ikke en
idé at få det arbejdet ind der også?

Mvh Maria

Fra : majbritt

Dato : 13-06-07 20:21

Jeg syndes det er en god ide, men når men de fleste er lige glade det er
nørd snak når man fortæller at killinger har bedst af at vente, sikkert og
så hvalpe jeg forstår ikke at folk ikke kan vente for at give de små en god
start på livet, jeg har også skrevet under.
mvh majbritt

Fra : Heidi

Dato : 17-06-07 21:18

Har kontaktet "gul og gratis" og fået dette svar:

Min mail:
>Jeg vil hermed opfordre til at der ikke optages annoncer hvor
>kattekillinger er under 12 uger.
>
>Læs f.eks. dette:
>[ http://www.katlink.dk/artikler/artikel4.html
>]http://www.katlink.dk/artikler/artikel4.html
>
>[ http://kattehandel.dk/ung.htm ]http://kattehandel.dk/ung.htm
>
>Venlig hilsen
>Heidi Tengstedt
>Vordingborg

Og svaret:
Hej Heidi !

Mange tak for din henvendelse. Vi er meget glade for vores engagerede
brugere.
Jeg har tilføjet en linie ved annonceindrykningen, der gør opmærksom på at
de skal være min. 12 uger.

Med venlig hilsen

Peter Svejgaard
Supervisor
Gul & Gratis

Fra : x Vuf x

Dato : 18-06-07 20:26

On Sun, 17 Jun 2007 22:17:53 +0200, "Heidi" wrote:

> [...]

>vores engagerede brugere.
>Jeg har tilføjet en linie ved annonceindrykningen,
>der gør opmærksom på, at de skal være min. 12 uger.

DET var dejligt!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan ses på http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-06-07 20:36

In news:jvmd731eamvaa13jbgmpl5uv3jjs4ng82b@4ax.com,
x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk> typed:

> DET var dejligt!

Det er nemlig lige hvad det var. Skønt med positiv respons

Fra : Heidi Jørgensen

Dato : 13-07-07 12:14

Hejsa har skrevet under, og sendt linket videre til alle jeg kender..alle
dyr bør have sin ret til at være "barn" hos sin moder længst muligt.
heidi

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-07-07 12:56

"Heidi Jørgensen" <heidisj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa har skrevet under, og sendt linket videre til alle jeg kender..alle
> dyr bør have sin ret til at være "barn" hos sin moder længst muligt.
> [...]

hej Camilla
linket duer ikke - jeg får bare svaret : the page cannot be found.

Jeg ville ellers gerne skrive under.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-07-07 13:19

In news:46976859$0$2084$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> --------------------------------------------------------------------------------------
>
> hej Camilla
> linket duer ikke - jeg får bare svaret : the page cannot be found.
>
> Jeg ville ellers gerne skrive under.
>
> Venlig hilsen, Anelise

Det er godt nok mærkeligt. Linket virker udmærket her. Jeg prøvede
også at skrive det selv i OE :

http://www.stoetkillingerne.underskrifter.dk/

og det virker også - mystisk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-07-07 13:27

> [...]
> A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> Det er godt nok mærkeligt. Linket virker udmærket her. Jeg prøvede også at

hej Tove
jeg brugte linket i dit indlæg, og det virkede - mystisk!

Da jeg kom ind på siden, huskede jeg, at jeg faktisk tidligere har skrevet
under på listen det er lige det med hukommelsen!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-07-07 13:54

In news:46976fa7$0$78105$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> Da jeg kom ind på siden, huskede jeg, at jeg faktisk tidligere har
> skrevet under på listen det er lige det med hukommelsen!

LOL Det skal du ikke være ked af, den svipser også her en gang
imellem. Der har været en del lister at skrive under, så det er ikke
lige til at huske hvilke.

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-07 01:51

On Fri, 13 Jul 2007 14:18:46 +0200, "Tove Krieger" wrote:
>A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

>Det er godt nok mærkeligt. Linket virker udmærket her.
>Jeg prøvede også at skrive det selv i OE :

> [...]

Ja hos mig virker det osse.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-07 11:30

> [...]
> stå at killingerne SKAL være 12 uger, og ellers bliver annoncen slettet.
>
> Giv din underskrift og send siden videre til dem du kender.

Sig mig lige.... Hvad snakker vi om.... Gårdkatte, eller Racekatte.... ????

For Racekatte, er dette da absolut irrelevant, da selv dens moder, for det
meste er frarøvet, hele sin naturlige adfærd, hvis racen overhovedet har
nogen naturlig adfærd.... Og derfor, ikke kan lære sin killing noget, den
aldrig selv har lært.

Førhen, var det helt normalt med 8 uger, og det endda, til katte, som kun
blev anskaffet, til at udføre en mission, og ikke, bare som kæledægge.... Og
de gjorde deres job, fortræffeligt, og der findes stadig, masser af den
slags katte, og jeg tror da på, at mange af dem, stadig sendes videre som 8
ugers....

Dertil skal da også siges... At en killing af hankøn.... Allerede efter 3
mdr's forløb, vil begynde at gøre alt hvad han kan, for at jage sin mor på
porten, og selv overtage hendes plads.... Hvis han får chancen...

Alle dyr, vil patte, lige så længe, som moderen finder sig i det, og ikke
jager dem væk.... For det er nu engang lettere, at få maden serveret, end
selv at finde den....

M.V.H....Benny..