/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Film, der gør os kede af det
Fra : Tina Andersen


Dato : 06-07-01 12:23

Hejsa

Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det, eller
som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
forklare hvorfor).

Her er de film, jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om:

American Beauty

Den grønne mil

Slip hestene løs (Den foregår i det kvarter, hvori jeg har trådt mine
barnesko)

Life is sweet

Magnolia

Awakenings

Festen

Nonnebørn

Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??

Tina



 
 
Peter Bjerre Rosa (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 06-07-01 12:38

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> skribis:
> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??

Jeg synes, "En sang for Martin" var utroligt bevægende og dejlig. Efter min
mening en af Billes bedste nogensinde. I samme boldgade var "Pelle
Erobreren", der også gjorde dybt indtryk.

Åh, ja - så kneb jeg også en tåre, da Eddie Murphy fik sin borgerlige
prinsesse i "Coming to America" i sin tid, men det var nok mest pga. min
alder! :)

Mvh.
Peter



Joakim Lauridsen (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 06-07-01 13:05

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> wrote in message
news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det,
eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).
> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??

Det er næsten pinligt at indrømme det. Men jeg har altid haft et problem med
begravelsen i My Girl

Borset fra det, så er det ofter at jeg må knibe en lile tåre i film som ikke
gør mig ked af det eller er sørgelig. Altså en lille glædeståre eller blot
fordi man bliver rørt. Jeg kunne nævne et par eksmepler, men jeg lader være.
Det er sgu for pinligt. :.-)

Joakim



killgore (06-07-2001)
Kommentar
Fra : killgore


Dato : 06-07-01 17:34


"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
news:9i49ga$gv1ui$1@ID-81106.news.dfncis.de...
>
> Det er næsten pinligt at indrømme det. Men jeg har altid haft et problem
med
> begravelsen i My Girl
>
> Borset fra det, så er det ofter at jeg må knibe en lile tåre i film som
ikke
> gør mig ked af det eller er sørgelig. Altså en lille glædeståre eller blot
> fordi man bliver rørt. Jeg kunne nævne et par eksmepler, men jeg lader
være.
> Det er sgu for pinligt. :.-)
>
Jo - kom nu...



Anders Houmark (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 07-07-01 13:41


Joakim Lauridsen skrev i meddelelsen
<9i49ga$gv1ui$1@ID-81106.news.dfncis.de>...

>
>Det er næsten pinligt at indrømme det. Men jeg har altid haft et problem
med
>begravelsen i My Girl

Det vil jeg da også gerne indrømme at jeg har :)
(det er der hvor ham den lille gut er blevet stukket af bierne? )
--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,
før man ved, om den nye holder vand



Peter Bjerre Rosa (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 07-07-01 14:08

"Anders Houmark" <alfaman@nospam.mobilixnet.dk> skribis:
> >Det er næsten pinligt at indrømme det. Men jeg har altid haft et problem
> >med
> >begravelsen i My Girl
>
> Det vil jeg da også gerne indrømme at jeg har :)
> (det er der hvor ham den lille gut er blevet stukket af bierne? )

Vil I ikke godt huske at advare os, inden I afslører en så vital del af
filmen? I kan fx tilføje SPOILER til emnet. Jeg har en kammerat, der har
ødelagt utallige film for mig ved at plapre løs om slutningen, inden jeg kan
nå at skrige: "Den film har jeg altså ikke set!" :)

Mvh.
Peter



Anders Houmark (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 07-07-01 14:36


Peter Bjerre Rosa skrev i meddelelsen <9i71bc$mrv$1@sunsite.dk>...

>Vil I ikke godt huske at advare os, inden I afslører en så vital del af
>filmen? I kan fx tilføje SPOILER til emnet. Jeg har en kammerat, der har
>ødelagt utallige film for mig ved at plapre løs om slutningen, inden jeg
kan
>nå at skrige: "Den film har jeg altså ikke set!" :)

Jov undskyld jeg lige glemte det! har annuleret min post.

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,
før man ved, om den nye holder vand



Joakim Lauridsen (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 07-07-01 16:01

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:9i71bc$mrv$1@sunsite.dk...
> > >Det er næsten pinligt at indrømme det. Men jeg har altid haft et
problem
> > >med
> > >begravelsen i My Girl
> Vil I ikke godt huske at advare os, inden I afslører en så vital del af
> filmen? I kan fx tilføje SPOILER til emnet. Jeg har en kammerat, der har
> ødelagt utallige film for mig ved at plapre løs om slutningen, inden jeg
kan
> nå at skrige: "Den film har jeg altså ikke set!" :)

Jeg vil vove den påstand at det jeg har skrevet (Ovenstående) I sig selv
ikke er en spoiler. Jeg er meget bevidst om det når jeg skriver her. Desuden
så hjælper det jo ikek noget som helst at skrive spoiler i emnelinien, når
man ikke samtidig nævner hvilken film der er tale om. Det kan bedre løses
med at give lidt spoiler space i selve indlægget. Desuden vil jeg vove den
påstand at det ikke er nødvendigt med spoiler advarsler på film over en hvis
alder, når det drejer sig om mindre detaljer. Naturligvis bør man ikke røbe
overraskende slutninger eller meget centrale plot twist, men at røbe at der
er en begravelse i en film og den er sørgelig, og så ellers ikke mere,
betegner jeg ikke som en spoiler når filmen er over 10 år gammel.

Joakim




Peter Bjerre Rosa (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 07-07-01 17:01

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skribis:
> Jeg vil vove den påstand at det jeg har skrevet (Ovenstående) I sig selv
> ikke er en spoiler.

Det er jeg enig med dig i. Jeg reagerede også først, da Anders skrev, at
"den lille gut er blevet stukket af bierne". Dér synes jeg, grænsen er
overskredet.

> Jeg er meget bevidst om det når jeg skriver her.

Det ved jeg.

> Desuden
> så hjælper det jo ikek noget som helst at skrive spoiler i emnelinien, når
> man ikke samtidig nævner hvilken film der er tale om.

I dette tilfælde kunne man godt regne ud, hvilken film Anders kommenterede,
da du udelukkende skrev om My Girl.

> Det kan bedre løses
> med at give lidt spoiler space i selve indlægget.

Ja. Der er selvfølgelig mange måder at gøre det på. Derfor skrev jeg "fx".

> Desuden vil jeg vove den
> påstand at det ikke er nødvendigt med spoiler advarsler på film over en
hvis
> alder, når det drejer sig om mindre detaljer.

Her er jeg lodret uenig. Jeg har ikke selv set My Girl, så jeg kan ikke
vurdere, hvor vigtigt det er for handlingen, at hovedpersonen dør, men jeg
kunne da godt forestille mig, at det ikke er helt uvæsentligt. Filmens alder
har efter min mening intet at sige. Jeg har endnu ikke set samtlige film i
verden, der er over ti år gammel.

> Naturligvis bør man ikke røbe
> overraskende slutninger eller meget centrale plot twist, men at røbe at
der
> er en begravelse i en film og den er sørgelig, og så ellers ikke mere,
> betegner jeg ikke som en spoiler når filmen er over 10 år gammel.

Som sagt var det mest den gode Anders' indlæg, jeg reagerede på, og
selvfølgelig hører spoileren til de mindre af slagsen. Alligevel holder jeg
på, at spoiler-advarslen burde være der. Hellere en for meget end for lidt,
synes jeg!

Og så er My Girl i øvrigt ikke over ti år gammel. Den havde premiere i
november 1991 og kom først til Danmark i 1992.

Mvh.
Peter




Peter Westh (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Westh


Dato : 06-07-01 13:10

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??

Kald mig pervers, men en af de mest bevægende film jeg har set er David
Cronenbergs remake af "Fluen" fra 1986.

(Især hans afsked med sin kæreste:

-I am saying, that I am an insect, who dreamt he was a man, and loved it.
But now the dream is over, and the insect is awakening.
- I am saying, that I will hurt you if you stay.)

Breaking the Waves var dog også med deroppead, (jeg var helt færdig, BU-HUU)

Det synes jeg faktisk også "Europa" var.
("You want to wake up, to escape the image of Europa. But it is not
possible!")

Happiness
(Især den pædofile fars grådkvalte afsked med sin søn, medens politiet er på
vej for at hente ham

-Did you do it?
-Yes
-What did you do?
-I fondled them. I - fucked them.
-What was it like?
-It was great.
-Would you do it again?
-Yes.

Og alle idioterne i biografen var ved at flække af grin, fordi de var så
pinligt berørt. De skulle have gemt pengene til Pearl Harbor)

Shadowlands (Debra Winger er virkeligt god til at dø, hun gør det også i Tid
til Kærtegn)

Bram Stoker's Dracula ("I have crossed oceans of time to find you")

Blade Runner ("Alle these moments will be lost in time like tears in the
rain")

Den Engelske Patient (hvor Christine Scott Thomas ligger og vandsmægter i
ørkenen, et sindbillede på maskulin afmagt og skæbnens uafvendelighed)

American Beauty helt sikkert også, specielt scenen med plasticposen

Doktor Zhivago (ingen kommentarer)

- så som man kan se, har jeg en romatisk åre der bedst slippes ud når der er
et filosofisk påskud til det.


MVH

Peter



-= Buster =- (06-07-2001)
Kommentar
Fra : -= Buster =-


Dato : 06-07-01 13:56

Hvis man nu tænker rigtig godt igennem, så er der mange der er lidt
vemodige.

Hver gang jeg ser Dragon Heart eller Mighty Joe Young får jeg altid en lille
klump i halsen. Selvfølgelig er Draco og Joe fiktion, men hvis man lever ind
i filmene så kan man sikkert ikke undgå at blive lidt vemodig.

Mvh.
Michael



Aakjær (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Aakjær


Dato : 06-07-01 14:55


-= Buster =- <Buster78@mail.com> wrote in message
news:3b45b52c$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis man nu tænker rigtig godt igennem, så er der mange der er lidt
> vemodige.

Ja, "Stegte grønne tomater" og "Beaches" bliver jeg helt smadret over hver
gang,
og så selvfølgelig den mest forfærdetlige film nogensinde: Dancer in the
dark



Nikolaj Borg (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 06-07-01 16:12


"Aakjær" <baak@mail.tele.dk> wrote in message
news:3b45c297$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> og så selvfølgelig den mest forfærdetlige film nogensinde: Dancer in the
> dark

Det vil altså sige, at du ikke kunne lide den men alligevel blev ked af det?
Personligt blev jeg dybt rørt af at se den, men kan godt forstå, at der er
folk, som ikke kunne lide den. Jeg tvivler på, at det er muligt at synes, at
den er middelmådig: Enten elsker man den, eller man hader den. Jeg vil mene,
at den er med på min film-top 20 og mit bedste bud i ked-af-det-kategorien.

/Nikolaj



Tenzel Kim (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 06-07-01 18:07

> Jeg tvivler på, at det er muligt at synes, at den [Dancer in the Dark] er
middelmådig:
> Enten elsker man den, eller man hader den.

Hmm, så vil jeg mene jeg kan præstere det umulige. Jeg syntes det var en
ganske ok film og den var da rørende ind imellem men så var der heller ikke
meget mere i den.

Tenz.



Aakjær (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Aakjær


Dato : 07-07-01 14:00


Nikolaj Borg <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
news:3b45d4f6$0$12737$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Aakjær" <baak@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3b45c297$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > og så selvfølgelig den mest forfærdetlige film nogensinde: Dancer in the
> > dark
>
> Det vil altså sige, at du ikke kunne lide den men alligevel blev ked af
det?

Jeg kunne på sin vis godt lide den, meget effektfuld, fantastisk skuespil,
god musik, billeder etc., den var så FOR sørgelig til det næsten var til at
bære. Men det beviser vel bare, at filmen "virker" efter hensigten.

> Personligt blev jeg dybt rørt af at se den, men kan godt forstå, at der er
> folk, som ikke kunne lide den. Jeg tvivler på, at det er muligt at synes,
at
> den er middelmådig: Enten elsker man den, eller man hader den. Jeg vil
mene,
> at den er med på min film-top 20 og mit bedste bud i
ked-af-det-kategorien.
>

Jeg er lidt ambivalent i forhold til Dancer in the dark, som før beskrevet.
Fedt lavet osv. osv., men så tragisk at jeg næppe ser den igen.



Nikolaj Borg (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 07-07-01 14:03

"Aakjær" <baak@mail.tele.dk> wrote in message
news:3b47071d$0$366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg kunne på sin vis godt lide den, meget effektfuld, fantastisk skuespil,
> god musik, billeder etc., den var så FOR sørgelig til det næsten var til
at
> bære. Men det beviser vel bare, at filmen "virker" efter hensigten.

OK, så er vi faktisk temmeligt enige. Personligt hader jeg musicals som
pesten, men da jeg så denne film længtes jeg efter musical-scenerne, for at
komme væk fra al tragedien. Og det er vel netop pointen med filmen?

/Nikolaj



Rune Zedeler (12-07-2001)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 12-07-01 00:54

"Aakjær" wrote:

[DITD]
> Jeg kunne på sin vis godt lide den, meget effektfuld, fantastisk skuespil,
> god musik, billeder etc., den var så FOR sørgelig til det næsten var til at
> bære.

Hvorfor det, den havde da en happy end...?
Breaking var langt mere sørgelig (læs: til BTW sad jeg og stortudede,
til DITD sad jeg bare og undredes)

-Rune

Peter Brandt Nielsen (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 06-07-01 19:05

"Aakjær"
> Ja, "Stegte grønne tomater" og "Beaches" bliver jeg helt smadret over hver
> gang,
> og så selvfølgelig den mest forfærdetlige film nogensinde: Dancer in the
> dark

Det er sjovt; da jeg læste startindlægget, kom jeg også lidt til at
tænke på Stegte Grønne Tomater, som jeg også husker som en
fantastisk film fuld af følelser.
Dancer In The Dark ligeså såmænd - under scenerne i fængslet
og andre kan man bare ikke tænke én positiv tanke. Det er alt-
sammen meget effektivt, og det er en glimrende film.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Peter G. (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter G.


Dato : 06-07-01 22:15

X-No-Archive: Yes



"-= Buster =-" <Buster78@mail.com> wrote in message
news:3b45b52c$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis man nu tænker rigtig godt igennem, så er der mange der er lidt
> vemodige.
>
> Hver gang jeg ser Dragon Heart eller Mighty Joe Young får jeg altid en
lille
> klump i halsen. Selvfølgelig er Draco og Joe fiktion, men hvis man lever
ind
> i filmene så kan man sikkert ikke undgå at blive lidt vemodig.
>

Hvilket minder mig om den sene aften jeg sad alene som 13-årig og så "King
Kong" (1976-udgaven) med en stor klump i hulsen og et par tårer trillende
ned af kinden i slutscenen. Tror det var lyd-effekten der fik bægeret til at
flyde over

SVJH Fik "The Outsider" også til at knibe en tåre.

Der er andre, men dem kan jeg ikke lige nævne på siddende bagdel.

[Noget siger mig, jeg burde se at få set "Old Yeller"]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"When You Blow Out Like A Dead Star,
It Reminds Me How Uniform Your Beautiful Is"



Lars Kyndi Laursen (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 09-07-01 01:21

On 06 jul 2001 Peter G. was possessed by a lesser demon and then forced to
type this:

> [Noget siger mig, jeg burde se at få set "Old Yeller"]

What kind of a sick doggie snuff movie is this? - Phoebe Buffay

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

killgore (06-07-2001)
Kommentar
Fra : killgore


Dato : 06-07-01 17:44


"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det,
eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).
>
> Her er de film, jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om:
>
KLIP
>
> Magnolia
>
Jeg nåede aldrig at fatte en dadel af hvad filmen gik ud og hvad formålet
var. Jeg siger ikke den er dårlig - jeg fatter bare ikke filmen... Men jeg
er nysgerrig efter at høre hvad der var din oplevelse med filmen - for jeg
er totalt på bar bund.

Nå - men bortset fra det lille sidespring så må jeg erkende at jeg fandt
slutningen af Forrest Gump meget bevægende. Jeg synes ellers at filmen er
lidt for letkøbt amerikansk oscar-drama når det rigtigt skal være "smukt" og
bevægende. Men bevægende - det var den det må jeg indrømme.

/Killgore



Tina Andersen (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Tina Andersen


Dato : 10-07-01 10:14


killgore <killgore20@yahoo.dk> skrev i en news:9i4ppe$h2m$1@sunsite.dk...
>
> "Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Magnolia
> >
> Jeg nåede aldrig at fatte en dadel af hvad filmen gik ud og hvad formålet
> var. Jeg siger ikke den er dårlig - jeg fatter bare ikke filmen... Men jeg
> er nysgerrig efter at høre hvad der var din oplevelse med filmen - for jeg
> er totalt på bar bund.

Min tolkning:

Filmen handler om ensomhed en en masse forskellige situationer.

At det nytter at kæmpe, og ikke bare give op.

Og den handler om, at før man selv gør noget ved sin situation,ændrer den
sig ikke, men af og til kommer skæbenen én i forkøbet, når man mindst regner
med det.

Især Aimee Manns smukke musik/sang bevæger mig meget.

Scenen med frøerne nåede jeg dog heller aldrig helt at fange en forståelse
af

Det var mit bud.

Jeg tror, mange tolker den vidt forskelligt, så der er sikkert mange andre
bud derude *S*

Tina



Nikolaj Borg (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 10-07-01 10:31

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> wrote in message
news:3b4ac7bc$0$384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Scenen med frøerne nåede jeg dog heller aldrig helt at fange en forståelse
> af

Det er en reference til en af mosebøgerne. Lige før frøerne står der exodus
etellerandet (jeg kan ikke huske om det er første eller anden mosebog, men
den hedder exodus på engelsk). Det er en reference til de 7 plager (if you
do not let my people go....). Jeg er sikker på, at der er andre, der kan
elaborere yderligere på dette.

/Nikolaj



Kvan (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Kvan


Dato : 10-07-01 11:11

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> Det er en reference til en af mosebøgerne. Lige før frøerne står der
> exodus etellerandet (jeg kan ikke huske om det er første eller anden
> mosebog, men den hedder exodus på engelsk).

Exodus 8:2 - referencen forefindes en del steder i filmen, bl.a. i
form af noget tovværk på taget under historien i starten, og skilte
blandt publikum til quizshowet.

> Det er en reference til de 7 plager (if you do not let my people
> go....).

Det er lige hvad det er. En ligefrem udlægning kunne være at det
symboliserer de omhandlede personers frigørelse fra deres tidligere
liv; at de er sluppet ud af deres "trældom".

- Kvan.

Tina Andersen (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Tina Andersen


Dato : 10-07-01 11:39


Kvan <kvan@spamcop.net> skrev i en news:u7kxhjdq8.fsf@spamcop.net...
> "Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:
>
> > Det er en reference til en af mosebøgerne. Lige før frøerne står der
> > exodus etellerandet (jeg kan ikke huske om det er første eller anden
> > mosebog, men den hedder exodus på engelsk).
>
> Exodus 8:2 - referencen forefindes en del steder i filmen, bl.a. i
> form af noget tovværk på taget under historien i starten, og skilte
> blandt publikum til quizshowet.
>
> > Det er en reference til de 7 plager (if you do not let my people
> > go....).
>
> Det er lige hvad det er. En ligefrem udlægning kunne være at det
> symboliserer de omhandlede personers frigørelse fra deres tidligere
> liv; at de er sluppet ud af deres "trældom".

Tak for jeres hurtige svar

Ganske forståeligt jeg ikke selv har opdaget det, for jeg holder mig
generelt langt væk fra Bibelen.

Tina



Christian Vandsø (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Christian Vandsø


Dato : 10-07-01 11:54

On Tue, 10 Jul 2001 11:31:28 +0200, "Nikolaj Borg"
<nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote:

> Det er en reference til de 7 plager
> (if you do not let my people go....).

Der var nu 10 plager - Frøplagen indledes med "And if thou refuse to
let them go, behold, I will smite all thy borders with frogs"

/Christian


Nikolaj Borg (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 10-07-01 11:58

"Christian Vandsø" <christian@fabel.dk> wrote in message
news:shnlkt80agn5sbd6vfs6sf8802vb4qfpun@4ax.com...
> Der var nu 10 plager - Frøplagen indledes med "And if thou refuse to
> let them go, behold, I will smite all thy borders with frogs"

Jaja, 3 fra eller til :). Jeg mente ellers, at det var tallet 7 der plejer
at gå igen i religiøse skrifter og eventyr (sammen med 3, selvfølgelig).

/Nikolaj



Stefan Holm (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 10-07-01 13:13

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> Jaja, 3 fra eller til :). Jeg mente ellers, at det var tallet 7 der plejer
> at gå igen i religiøse skrifter og eventyr (sammen med 3, selvfølgelig).

De syv bud?

Morten Bowman Hansen (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 10-07-01 14:10

On 10 Jul 2001 14:13:25 +0200, Stefan Holm <stefan@aub.dk> wrote:

>"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:
>
>> Jaja, 3 fra eller til :). Jeg mente ellers, at det var tallet 7 der plejer
>> at gå igen i religiøse skrifter og eventyr (sammen med 3, selvfølgelig).
>
>De syv bud?

LOOL

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Karsten S. Jørgensen (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Karsten S. Jørgensen


Dato : 10-07-01 19:16

killgore wrote:
>
> >
> > Magnolia
> >
> Jeg nåede aldrig at fatte en dadel af hvad filmen gik ud og hvad formålet
> var. Jeg siger ikke den er dårlig - jeg fatter bare ikke filmen... Men jeg
> er nysgerrig efter at høre hvad der var din oplevelse med filmen - for jeg
> er totalt på bar bund.

Jeg tror ikke jeg vil vove mig ud i den store fortolkning, men jeg er
helt ening i, at det er en meget bevægende film. Fx ved den scene hvor
alle hovedpersonerne synger 'It's not going to stop' blev jeg i hvert
fald helt overvældet af melankoli og tristesse.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.surf.to/hammerich - crazy dansk humor

Noid (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Noid


Dato : 06-07-01 19:00

> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det,
eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).

Close Encounters of the Third Kind

- Som en af de få at os oplever han det at være fuldstændig besat af noget,
kun at have det ene mål og ikke andet.

The Shawshank Redemption

- ...

Empire of the Sun

- ...

Easy Rider

- Den rå (nogen vil sige dårlige) indspildning/produktion gør at den slår
hårdt, selve filmen har for mig ikke den store handling, alligevel er den
utrolig dyb, med alle de emner der ligger og lurer under handlingen. Sidste
scene: "Sådan kan det gå..."


Det er utroligt svært at beskrive følelser (!), men jeg prøvede da...

../ Noid



Lars Hoffmann (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-07-01 18:42

Tina Andersen wrote:
>
> Hejsa
>
> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det, eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).

Terminator 2
Jeg er helt færdig når de smider Arnold lige giver thumbs-up men han
sænkes ned i smeltet stål.

Fenris (14-07-2001)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 14-07-01 23:02

Slutningerne af:

Meet Joe Black
The Green Mile
og flere af de allerede nævnte.


--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey

Thomas Mouritsen (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 06-07-01 22:39


Tina Andersen <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??


Highlander gør, som en af dem, ved mig. Da Connor's kone dør. Det er
sørgeligt.

E.T. Når E.T. rejser tilbage.

Last Of The Mohicans. Jagten op af bjergskråningen, da Obersten's datter
kaster sig ud over bjergsiden.

Der er vist flere, men jeg har dem vist ikke på DVD endnu.

Thomas





Martin Krat (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Martin Krat


Dato : 07-07-01 00:02

Uha...

"Forrest Gump"
da Jenny dær
"Solen Stiger" Hedder den ikke det?
Da den lille Kamikaze-Japser dreng med frugten dør
"Stegte Grønne Tomater"
da hende der den andre dør
"Saving Private Ryan"
Da amrikanerne går i land... og dør

Okay kan ikke lige huske nogen lige nu men der er helt sikkert flere

ok kald mig dum....

Men det var sq synd i "Løvernes Konge"
Hvor løven bliver trampet ned....




Christian Estrup (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Christian Estrup


Dato : 08-07-01 22:03

> Men det var sq synd i "Løvernes Konge"
> Hvor løven bliver trampet ned....
>

Enig - blot et tegn på den films store klasse (og så ikke et ord om
2'eren...).

Må også tilslutte mig Dancer in the Dark, som mine von Trier-aversioner til
trods berørte mig dybt, og som stadig står som en af mine
all-time-favoritter. At Björk end ikke blev nomineret for sin
klasse-præstation er ganske enkelt en skandale...

Og så... tadaa... <spam off>... Love Story (Ali MacGraw, Ryan O'Neal) - det
_er_ da for sørgeligt! Den første film, jeg seriøst tudede til...

- Chr



Christina Estrup (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Christina Estrup


Dato : 10-07-01 07:14

On Sun, 8 Jul 2001 23:03:10 +0200, "Christian Estrup"
<cestrup@estrup-online.dk> wrote:

>Må også tilslutte mig Dancer in the Dark, som mine von Trier-aversioner til
>trods berørte mig dybt, og som stadig står som en af mine
>all-time-favoritter. At Björk end ikke blev nomineret for sin
>klasse-præstation er ganske enkelt en skandale...

Ikke blev nomineret?? Hun blev da nomineret til blandt andet en Bodil,
Robert, European Film Award, Golden Globe, samt ved
Cannes-festivalen, og den eneste af de her nævnte priser, hun ikke
vandt, var Golden Globe.

mvh
Christina

Peter Brandt Nielsen (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 10-07-01 10:05

"Christina Estrup" <wittest@nybro.dk>
> Ikke blev nomineret?? Hun blev da nomineret til blandt andet en Bodil,
> Robert, European Film Award, Golden Globe, samt ved
> Cannes-festivalen, og den eneste af de her nævnte priser, hun ikke
> vandt, var Golden Globe.

[off-topic] Er I to (Christian og Christina) i familie?


--
Peter Brandt Nielsen http://brandtnielsen.adr.dk
Brugere af dansk OE: Hvis dit program skriver Sv: i stedet for Re: i svar,
kan ikke alle se dine indlæg. Se http://kommunalbastards.org/oe/ for yderligere
hjælp eller kør programmet på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe.


Christian Estrup (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Christian Estrup


Dato : 10-07-01 23:28

Tak, kære Søs (og Peter: Take a wild guess...) - men du _ved_ jo godt, at
jeg mente _Oscar_-nomineret...

- Chr

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
news:9if6ka$bc9$1@sunsite.dk...
> "Christina Estrup" <wittest@nybro.dk>
> > Ikke blev nomineret?? Hun blev da nomineret til blandt andet en Bodil,
> > Robert, European Film Award, Golden Globe, samt ved
> > Cannes-festivalen, og den eneste af de her nævnte priser, hun ikke
> > vandt, var Golden Globe.
>
> [off-topic] Er I to (Christian og Christina) i familie?




Peter Brandt Nielsen (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 11-07-01 09:18

"Christian Estrup"
> Tak, kære Søs (og Peter: Take a wild guess...)

Okay...

Det var blot fordi, jeg ikke havde gjort mig helt klar over, at
der var to Estrupper. Jeg husker, at jeg på et tidspunkt lige
har været nødt til at nærlæse, fordi jeg tænkte: "Var det ikke
_Christina_, hun hed, ham der nu hedder Christian?"

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


-= Buster =- (07-07-2001)
Kommentar
Fra : -= Buster =-


Dato : 07-07-01 11:35


> E.T. Når E.T. rejser tilbage.

Enig.

> Last Of The Mohicans. Jagten op af bjergskråningen, da Obersten's datter
> kaster sig ud over bjergsiden.

Helt enig. Og suveræn film med et flot OST.







killgore (07-07-2001)
Kommentar
Fra : killgore


Dato : 07-07-01 14:16



--
"An expert is a guy who knows 47 ways to make love, but cannot find a
girlfriend."
"-= Buster =-" <Buster78@mail.com> skrev i en meddelelse
news:3b46e582$0$382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Last Of The Mohicans. Jagten op af bjergskråningen, da Obersten's datter
> > kaster sig ud over bjergsiden.
>
> Helt enig. Og suveræn film med et flot OST.
>
Jep - Michael Mann styrer for vildt...

/killgore



Ole Sørensen (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 09-07-01 12:15

> > > Last Of The Mohicans. Jagten op af bjergskråningen, da Obersten's datter
> > > kaster sig ud over bjergsiden.
> >
> > Helt enig. Og suveræn film med et flot OST.
> >
> Jep - Michael Mann styrer for vildt...

Enig, jeg husker også en scene, hvor den engelske officer frivillig overtager Madelene Stowes plads på bålet! - Der var jeg sgu´ en
anelse rørt!


BRAVEHEART! - Undrer mig, at den ikke er blevet nævnt tidligere, da det nok er en af de film der har berørt mig mest ! - Scenen hvor
hans far bliver begravet, og den lille pige aflevere tidslen! - Og ikke mindst scenen hvor han igen aflevere den pressede tidsel
tilbage (det ansigtsudtryk Catherine McCormack får giver mig gåsehud hver gang) -Scenen hvor hun bliver henrettet op af pælen! -
Scenen hvor Mel Gibson mødes med Sophie Marceau i teltet for anden gang & igen i fængslet inden hans henrettelse!



Zeki (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 09-07-01 12:37

> BRAVEHEART! - Undrer mig, at den ikke er blevet nævnt tidligere

Hvis du nu gad at læse hele tråden igennem, så havde du ikke behøvet at
undre dig.

Zeki



*DrømmeFyren* (07-07-2001)
Kommentar
Fra : *DrømmeFyren*


Dato : 07-07-01 01:10


"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> wrote in message
news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det,
eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).

[SNIP]

> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??

...........American History X

For det første er filmen et mesterværk uden lige (det mener jeg seriøst. Det
er til dato den bedste film jeg har set), men samtidig, bliver men sgu
virkelig trist til mode over hvad %&¤&)&%¤ det er for en verden/et samfund
vi lever i...



Gergen (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Gergen


Dato : 07-07-01 10:08

Tina Andersen <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??
>

"Rejsen til Amerika"


--
Christian
-----
Domus Skævgon:
Drømmedagbog, Roskilde Festival, afstemninger, "Gæt ordet", etc.
http://home0.inet.tele.dk/tipkage
Bionic Flavour - www.bionicflavour.dk



Anders Houmark (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 07-07-01 14:10


Tina Andersen skrev i meddelelsen
<3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hejsa
Hej..
Her er mine film.. der er lidt spoilere rundt omkring.

-Den grønne mil

Har både læst bogen og set filmen, og jeg må indrømme det er en af de eneste
film hvor det er umuligt at tilbageholde en tåre eller to..

-The Shawshank Redemption

Nu vi alligevel er igang med speilberg film.. :)

-Saving Private Ryan

Som Martin Krat skrev, så er det til at blive helt fortvivlet når alle de
soldater dør da de går i land..

-Almost Famous ( inkl. lidt spoiler ting )

Hele stemningen i filmen, og så da de dropper Penny Lane og hun snupper alle
de der piller

-Requiem For A Dream

Lidt rørende igennem meget af filmen

-Dinasaur

Måske lidt pjattet, men den er da lidt sørgelig.. men *selvfølgelig* i
bedste Disney stil, så ender det hele jo lykkeligt

-One flew over the cuckoo's nest ( Gøgereden ) ( SPOILER )

Hvordan kan folk "glemme" den?? Det er da så sørgeligt da de har givet ham
det hvide snit og indianeren kvæler ham med puden. Fremragende skuespil af
den unge Jack Nickelson ( eller hvordan det staves :) efter min mening..

-The Ali G movie

Da den sluttede

-The Messenger: Story Of Joan Arc


Det var "mine" film...

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,
før man ved, om den nye holder vand



Allan Pedersen (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Allan Pedersen


Dato : 07-07-01 14:53


3 film, der får mig til at knibe en tåre og gør mig i dårligt humør ...
men som jeg samtidig anser for små mesterværker, er:

ONCE WERE WARRIORS
PRIEST
WAR ZONE

Fælles temaer for alle 3 er: familer i forfald, misbrug, voldsomme opgør
og moralske dilemmaer.

Alt i alt .. ikke ligefrem film, man har 'lyst' til at se, men som
alligevel ryger i DVD'en med jævne mellemrum.


Allan

Thomas Jespersen (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 07-07-01 15:42

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> writes:

> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det, eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).

Film der bevæger mig, men ikke nødvendigvis gør mig ked af det (såvidt
jeg kan se besvarer det stadig spørgsmålet :) )

-Himlen over Berlin (en meget filosofisk film, det kræver jeg er i et
specielt humør før jeg sætter den på)

-Europa (von Trier er en af mine yndlingsinstruktører, og det er efter
min mening hans bedste film. En anden film af ham: 'Breaking the
Waves' er et bud på en film der kan gøre mig ked af det).

-Hva' så Gilbert Grape (What's Eating Gilbert Grape, jeg kan bedre lide
den Engelske titel. Fremragende præstationer af specielt Leonardo
diCaprio, men Johnny Depp er som sædvanlig også god)

Anders Houmark (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 07-07-01 23:45


Thomas Jespersen skrev i meddelelsen ...
>-Hva' så Gilbert Grape (What's Eating Gilbert Grape, jeg kan bedre lide
>den Engelske titel. Fremragende præstationer af specielt Leonardo
>diCaprio, men Johnny Depp er som sædvanlig også god)

undksyld jeg spørger, men er det den film hvor der er nogte med narkotika i?
kan ikke lige huske det.

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,
før man ved, om den nye holder vand



Thomas Jespersen (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 08-07-01 04:45

"Anders Houmark" <alfaman@nospam.mobilixnet.dk> writes:

> undksyld jeg spørger, men er det den film hvor der er nogte med narkotika i?
> kan ikke lige huske det.

Nej, diCaprio spiller en retarderet dreng. Johnny Depp er hans
storebror, og Depp skal passe hele familien fordi faderen er død og
moderen ikke er kommet over faderens død og derfor ikke kan klare sig
uden hans hjælp.

Anders Houmark (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 08-07-01 12:15


Thomas Jespersen skrev i meddelelsen ...
>"Anders Houmark" <alfaman@nospam.mobilixnet.dk> writes:
>
>> undksyld jeg spørger, men er det den film hvor der er nogte med narkotika
i?
>> kan ikke lige huske det.
>
>Nej, diCaprio spiller en retarderet dreng. Johnny Depp er hans
>storebror, og Depp skal passe hele familien fordi faderen er død og
>moderen ikke er kommet over faderens død og derfor ikke kan klare sig
>uden hans hjælp.

Ah ja, den er sørme også god :).. det er den film med den tykke mor ..

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,
før man ved, om den nye holder vand



Rune Zedeler (12-07-2001)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 12-07-01 01:00

Thomas Jespersen wrote:

> Nej, diCaprio spiller en retarderet dreng.

Ja, man må vist sige, at det var hans præstation i denne film, der
gjorde ham berømt.
Legede den på VHS for nylig - Leo-drengen er ikke en gang nævnt på
forsiden )

-Rune

Nikolaj Borg (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 07-07-01 20:11


"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> wrote in message
news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det,
eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).

Jeg vil lige smide Dead Man ind i stakken, nu vi er i gang. Den film rører
mig fra start til slut.

/Nikolaj



Stina H. Diderichsen (07-07-2001)
Kommentar
Fra : Stina H. Diderichsen


Dato : 07-07-01 23:05

Tina Andersen påstod i dk.kultur.film at:

>Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??

Undskyld hvis nogen får dette indlæg 2 gange, men jeg kom i tanke om
at der muligvis kan være en _spoiler_ (!!!) eller to i dette indlæg og
så kom jeg lige i tanke om noget mere, så 1 blev slettet og dette
sendt igen.

Der er lidt forskel på hvordan film bevæger mig. Per definition kan
jeg vist græde over en hvilken som helst film - forleden var det
Snatch der fik tårerne til at trille (det var bare SÅ synd for ham det
med moren!). Det går dog ret hurtigt over.

Jeg har nok set A League of Their Own 10-12 gange og tuder af en eller
anden grund, når rulleteksterne kører, mens Madonna synger "It used to
be my Playground". Ved ikke om det er noget i filmen eller med sangen,
men den er sikker hver gang.

Så er der de film der gør mig direkte deprimeret over verdens
uretfærdigheder, f.eks. Livet er Smukt, hvor jeg i lang tid virkelig
var plaget af dårlig samvittighed over at have grinet i starten af
filmen (anede ikke hvad den handlede om, før jeg så den).

Dancer, som flere andre har nævnt, har jeg ikke lyst til at se igen.
Den var fremragende, men gjorde mig virkelig ked af det.

Det mest voldsomme jeg har oplevet var mit første møde med Breaking
the Waves, som jeg så alene på video. Da hun kom tilbage fra skibet,
var jeg så følelsesmæssigt påvirket at jeg kastede op i meget lang tid
før jeg kunne vende tilbage til filmen. I sådanne tilfælde er der vist
ikke nogen tvivl om at film *ikke* skal ses i biografen! (-:

--
It's not much of a tail
but I'm sort of attached to it
-Eeyore

Anders Houmark (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 08-07-01 00:51


Tina Andersen skrev i meddelelsen
<3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hejsa

Ja jeg glemte lige en: Boys Dont Cry!

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,
før man ved, om den nye holder vand



Phee Bloctoq (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Phee Bloctoq


Dato : 17-07-01 12:14

Watch This
For More Information Take A Look: http://www.bloctoq.demon.nl
Greeting From Phee Bloctoq

Anders Houmark schreef:

> Tina Andersen skrev i meddelelsen
> <3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> >Hejsa
>
> Ja jeg glemte lige en: Boys Dont Cry!
>
> --
> Anders Houmark
> Man skal ikke kassere den gamle spand,
> før man ved, om den nye holder vand


Lisa andersen (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Lisa andersen


Dato : 08-07-01 08:54

De to mest sørgelige film jeg til dato har set, må ubetinget være "Livet er
smukt" Og den kinesiske "Maskernes konge"
Selvom jeg så dem i biffen stortudede jeg....
"Stepmom" med Susan Sarandon og Julia Roberts var også slem, formodentlig
fordi jeg selv var blevet mor kort tid forinden.
Og så sjovt nok "Rocky Horrror Picture Show" hvor Frankenfurter skal hjem og
sidder på scenen, med makeuppen tværet ud og synger "I´m going home!"
Mvh Lisa

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det,
eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).
>
> Her er de film, jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om:
>
> American Beauty
>
> Den grønne mil
>
> Slip hestene løs (Den foregår i det kvarter, hvori jeg har trådt mine
> barnesko)
>
> Life is sweet
>
> Magnolia
>
> Awakenings
>
> Festen
>
> Nonnebørn
>
> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??
>
> Tina
>
>



R. Ilsøe (08-07-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 08-07-01 09:58

> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??


Hej

Den eneste film jeg til dato har tudet over var "My Girl"!
En film der rør' mig er Forrest Gump.

Rinie Ilsøe



Zeki (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 08-07-01 11:54

Her er nogle af mine:

-Kandidaten fra Manchuriet
-Sicilianeren
-Requeim for a dream
-Braveheart
-I hendes majestæts hemmelige tjeneste
-Michael Collins
-The deer hunter
-Godfather 3

Zeki



Finn Nielsen (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Finn Nielsen


Dato : 08-07-01 13:52

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> writes:

> Hejsa
>
> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det, eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).

Hvorfor er der ingen der har nævnt Ladyhawke? Det er da ellers en rigtig
klassiker. To elskende som aldrig kan være sammen fordi en forbandelse
gør at han er en ulv om natten og hun er en høg om dagen ("Always
together, eternally apart").

Særligt bevægende er scenen hvor ulven er blevet fanget så de kan ligge
side om side da forvandlingen sker og de et enkelt sekund kan se
hinanden.


Man skulle også tro at den ret sørgelige slutning i "Crouching Tiger,
Hidden Dragon" ville være blevet nævnt i en tråd som denne.

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

R. Ilsøe (08-07-2001)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 08-07-01 21:52

> Hvorfor er der ingen der har nævnt Ladyhawke?

....Eller Åndernes hus.

Rinnie Ilsøe



Radio Diablo (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Radio Diablo


Dato : 10-07-01 14:18

Platoon er en af mine klare favoritter.
Dér hvor de sidder i helikopteren og SG Baines forsøger at løbe fra VC.
Musikken (Adiago for Strings) alene kan få mig til at knibe en tårer hver
gang jeg hører den(lidt et problem da den sidder permanent i bilen...)

Saving Private Ryan.
ikke starten, men der hvor den gamle mand står ved graven og siger at han
har forsøgt at leve et godt liv og dermed "fortjent" deres død.

The Perfect Storm.
Til sidst hvor han ligger i vandet og kalder på Christina

Ghost...
Jeg ved det lyder lamt, men damn! Jeg er rørt hver gang...

La Vita E Bella er også kanon.

King Kong (den fra 70'erne)

Derudover er der utallige andre film, men ovenstående 6 film er for mig den
perfekte opskrift på en god tudetur...

Peter K



Tina Andersen (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Tina Andersen


Dato : 10-07-01 10:04


Tina Andersen <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en
news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Jeres bidag har været med til, at jeg - og forhåbentlig også andre - har
fået nogle tips til film, der er værd at se, ud fra et andet synspunkt, end
man ellers peger film ud, der er værd at se.

Det undrer mig, at der ikke er nogle der har nævnt Walt Disneys "Bambi". Jeg
glemte at tage den med på min egen liste, lidt med vilje.

Jeg har endnu ikke kunne se den til ende. Jeg når til dét sted hvor skoven
brænder, så er jeg så opløst af gråd, at jeg slukker for den. *S* En voksen
kvinde, der tuder over en tegnefilm. :)

Dancer in the dark havde jeg selv glemt at få med på listen. Første gang jeg
så den fældede jeg en tåre, anden gang var jeg mere fattet.

Hilsen

Tina



Jonas Wilstrup (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Wilstrup


Dato : 10-07-01 18:31

Ja, og nu hvor vi er ved Walt Disney, mener jeg heller ikke man gør glemme
'Lion King'. Scenen hvor Mufasa (faderen) styrter i sin død, og de
efterfølgende scener er hjerteskærende. Jeg har set den film 20 gange og
bliver stadig rørt...

Mvh
Jonas Wilstrup
"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> wrote in message
news:3b4ac534$0$359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Tina Andersen <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en
> news:3b459fef$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeres bidag har været med til, at jeg - og forhåbentlig også andre - har
> fået nogle tips til film, der er værd at se, ud fra et andet synspunkt,
end
> man ellers peger film ud, der er værd at se.
>
> Det undrer mig, at der ikke er nogle der har nævnt Walt Disneys "Bambi".
Jeg
> glemte at tage den med på min egen liste, lidt med vilje.
>
> Jeg har endnu ikke kunne se den til ende. Jeg når til dét sted hvor skoven
> brænder, så er jeg så opløst af gråd, at jeg slukker for den. *S* En
voksen
> kvinde, der tuder over en tegnefilm. :)
>
> Dancer in the dark havde jeg selv glemt at få med på listen. Første gang
jeg
> så den fældede jeg en tåre, anden gang var jeg mere fattet.
>
> Hilsen
>
> Tina
>
>



Lars Kim Lund (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 10-07-01 18:57

Hej "Jonas Wilstrup" <wilstrup@wanadoo.dk>

>Ja, og nu hvor vi er ved Walt Disney, mener jeg heller ikke man gør glemme
>'Lion King'. Scenen hvor Mufasa (faderen) styrter i sin død, og de
>efterfølgende scener er hjerteskærende. Jeg har set den film 20 gange og
>bliver stadig rørt...

Jeg synes at starten er rigtig flot, den er rigtig flot og circle of
life er en genial sang.

Der er et par andre meget stemningsfulde steder i filmen. Generelt set
er det noget af de sejeste filmmusik til en tegnefilm, der er lavet.
Elton John og Hans Zimmer har gjort det godt.

Og hvornår f*nden kommer den på DVD. Jeg savner den og Aladdin.

P.S.
Der er en lign. scene i Land before time (kan ikke huske den danske
titel), hvor lillefod mister sin mor.

Apropos den, credit-sangen er ret god, sunget af Diana Ross svjh,
nogen der ved hvad den hedder?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Peter Brandt Nielsen (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 10-07-01 22:14

"Lars Kim Lund"
> Jeg synes at starten er rigtig flot, den er rigtig flot og circle of
> life er en genial sang.

Enig.

[Land Before Time]
> Apropos den, credit-sangen er ret god, sunget af Diana Ross svjh,
> nogen der ved hvad den hedder?

Land Before Time hedder på dansk Landet for længe siden. Diana
Ross synger sangen "If we hold on together", skrevet af James Horner
(som også skrev resten af filmens musik) og Will Jennings.

Og ja, det er én af rigtig mange gode Diana Ross-sange.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Lars Kim Lund (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 10-07-01 22:40

Hej "Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>

>[Land Before Time]
>> Apropos den, credit-sangen er ret god, sunget af Diana Ross svjh,
>> nogen der ved hvad den hedder?
>
>Land Before Time hedder på dansk Landet for længe siden. Diana
>Ross synger sangen "If we hold on together", skrevet af James Horner
>(som også skrev resten af filmens musik) og Will Jennings.
>
>Og ja, det er én af rigtig mange gode Diana Ross-sange.

Hmm, burde se om jeg kan skaffe soundtracket.

Nu vi taler om soundtracks til tegnefilm. Danske Valhalla fremstår
også i min erindring som ret genialt. Er den mon udgivet på CD og mon
den overhovedet er til at opdrive nu?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Christina Estrup (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Christina Estrup


Dato : 11-07-01 00:37

On Tue, 10 Jul 2001 23:40:08 +0200, Lars Kim Lund <larskim@mail.com>
wrote:

>Nu vi taler om soundtracks til tegnefilm. Danske Valhalla fremstår
>også i min erindring som ret genialt. Er den mon udgivet på CD og mon
>den overhovedet er til at opdrive nu?

Den er udgivet på cd, men om den stadig er til at få, ved jeg ikke.

mvh
Christina

Kasper (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 10-07-01 20:22

On Fri, 6 Jul 2001 13:23:01 +0200, Tina Andersen ("Tina Andersen"
<pwr2me_dk@yahoo.dk>) wrote:

>Hejsa
>
>Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
>film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det, eller
>som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
>forklare hvorfor).

Jeg kan huske en tv film der af en eller anden grund rørte mig meget
var "Saved By The Light" med Eric Roberts, Julia Roberts' bror. Jeg
tror det var noget med næstekærlighed oder so.

Og så også en film som The Virgin Suicides, af gode grunde.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Rune Zedeler (12-07-2001)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 12-07-01 01:07

Tina Andersen wrote:

> Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??

Jeg nøjes med dem, jeg ikke lige er faldet over i tråden:

Bænken (hvor kunne i glemme den, allesammen?)
Romeo & Julie (Baz Luhrmans - ah Claire Danes er dejlig)

Og det er så nu, mit ansigt bliver en anelse rødligt i kanten:
The Truman Show

Og nu er det tomat rødt:
Titanic

-Rune

Tina Andersen (12-07-2001)
Kommentar
Fra : Tina Andersen


Dato : 12-07-01 01:16


Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> skrev i en
news:3B4CEA1A.E965F48@daimi.au.dk...
> Tina Andersen wrote:
>
> > Hvilke film bevæger jer, når i ser dem??
>
> Jeg nøjes med dem, jeg ikke lige er faldet over i tråden:
>
> Bænken (hvor kunne i glemme den, allesammen?)

Åhgud, mente ellers jeg havde skrevet den på min egen liste

Tak for påmindelsen *S*

Tina





Peter B. Juul (12-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 12-07-01 10:50

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Jeg nøjes med dem, jeg ikke lige er faldet over i tråden:
>
> Bænken (hvor kunne i glemme den, allesammen?)

Den er ret fantastisk. Jeg sad og kiggede ekstramateriale og skulle så
lige se noget i slutningen. Slutningen _alene_ er nok til at give
fugtige øjne.

Men hey, jeg kan være langt mere pinlig en jer: Edward
Scissorhands. De melankolske dele af den, altså. Ikke alt det der
idioti med forstadskonerne.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Rune Zedeler (19-07-2001)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 19-07-01 01:08

"Peter B. Juul" wrote:

> Men hey, jeg kan være langt mere pinlig en jer: Edward
> Scissorhands. De melankolske dele af den, altså. Ikke alt det der
> idioti med forstadskonerne.

Nårh ja, den så jeg da den kom frem. Det skyldes vist primært en
forglemmelse at jeg ikke skrev den på listen - jeg tudede i hvert fald i
min 15 års alder da jeg så den.

-Rune

Mark Thomas Gazel (12-07-2001)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 12-07-01 22:58

> Nu har der efterhånden været ret meget snakken frem og tilbage om, hvilke
> film der er gode/dårlige mv, men hvad med film der gør os kede af det,
eller
> som bevæger os dybt, når vi ser/har set den (også uden, vi egentlig kan
> forklare hvorfor).

Når det spørgsmål dukker op siger jeg altid The Champ med Jon Voigt
og en meget ung Ricky Scroeder. Den gamle mesterbokser, der kæmper
for forældremyndigheden for sin søn osv. Det er ikke en spoiler. Lidt
som at sige, at Lassie skal så grueligt meget igennem.

Store mandfolk græder som pisket over den film.

--
Med venlig hilsen

Mark Thomas Gazel


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408863
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste