FTP-Spørgsmål?
Fra : Madsen

Dato : 12-01-01 15:26

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at have en Ftp-server på min pc.
Så er der lige et par ting jeg er i tvivl om.
Jeg har en fast ip: 62.242.19.14/32
Så har jeg fået et brev fra Tele Danmark hvor der står at FTP server
skal have IP: 192.168.1.4 og en subnet maske:255.255.255.0
Jeg ved godt at det skal være Port:21 men hvilken ip skal jeg opgive til
dem jeg gerne vil have ind??
Det er en Pro@ccess 512/128 med en speedstream router jeg har.

På forhånd mange Tak

Michael

Fjern "NOSPAM" hvis du sender mail...

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 12-01-01 16:35

Brug den ip som tele-dk forslår, så burde du kunne sætte ftp server op uden
problemer.
Du indstiller selv hvilken port du vil bruge i ftp programmet, det skal ikke
nødvendighvis være port 21.

Madsen <michael_mNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93n43s$gn1$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-01-01 19:49

"Madsen" <michael_mNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg ved godt at det skal være Port:21 men hvilken ip skal jeg opgive til
> dem jeg gerne vil have ind??

Hvis du vil give andre adgang fra Internettet, skal du bruge IP-adressen:
62.242.19.14
Routeren vil så sende ftp-forespørgslerne videre til din ftpserver på
192.168.1.4.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Frans Jensen

Dato : 12-01-01 20:19

On Fri, 12 Jan 2001 18:49:13 -0000, "Tonni Aagesen"
<delphin@worldonline.dk> wrote:

>"Madsen" <michael_mNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvis du vil give andre adgang fra Internettet, skal du bruge IP-adressen:
>62.242.19.14
^^^^^^^^^^
^hvor har du den URL fra??

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : Flemming Riis

Dato : 12-01-01 20:29

fra headeren i 1st post går jeg ud fra
--
http://www.backupandstorage.com

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-01-01 23:13

"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse
> ^^^^^^^^^^
> hvor har du den URL fra??

[snip]

Jeg har en fast ip: 62.242.19.14/32

[snap]

Jeg ved godt at det skal være Port:21 men hvilken ip skal jeg opgive til
dem jeg gerne vil have ind??

[snude]

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : FeZ

Dato : 12-01-01 20:54

"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse
> ^hvor har du den URL fra??

Quote fra oprindeligt indlæg:

>Jeg har en fast ip: 62.242.19.14/32

--
FeZ

Fra : Frans Jensen

Dato : 12-01-01 22:11

On Fri, 12 Jan 2001 15:26:10 +0100, "Madsen"
<michael_mNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> [...]
>skal have IP: 192.168.1.4 og en subnet maske:255.255.255.0
>Jeg ved godt at det skal være Port:21 men hvilken ip skal jeg opgive til

ftp://user:password@62.242.19.14

hvis brugeren benytter InternetExplorer

prøv at køre programmet winipcfg og se hvilken netværksadresse
routeren har tildelt den PC hvor FTP serveren skal køre

et eller andet sted i din routeropsætning er der noget med NAT
setup

vælg punktet NAT server sets

rediger' den første

server set 1 (used for SUA only)

i den øverste (default) indsætter du den adresse din router har
tildelt den PC hvor FTP serveren skal køre

sådan har jeg da gjort, og jeg tror det virker

ftp://tester:tester@192.168.1.33/