HJÆLP MIN KAT ER LØBET VÆK ....hvad skal j~
Fra : Ulla Bjerg

Dato : 10-06-07 19:31

HJÆLP MIN KAT ER LØBET VÆK ....hvad skal jeg gøre... her til aften
hørte jeg en miaven uden for og kikkede ud efter katten - han har
aldrig været ude kat - men væk er han jeg bor på øverste ettage (2)

jeg tror at han enten er kravlet langs tagrenden ind i en anden
lejlighed ( har ringet på ved alle )

ellers så er han faldet ned og er faret vild.

Han er stor grå langhårdet 13 kg s kastreret han kat

hvis du har gode råd vil jeg meget gerne høre nærmer

hvis du ser ham eller høre om nogen der har set ham så e-mail mig

Venligst
Ulla Bjerg

Fra : Ulla Bjerg

Dato : 10-06-07 19:32

On Sun, 10 Jun 2007 20:31:05 +0200, Ulla Bjerg
<ullegreenbjerg@gmail.com> wrote:

>hvis du ser ham eller høre om nogen der har set ham så e-mail mig

Nå ja jeg bor I Århus ...

Fra : Kate

Dato : 10-06-07 21:55

Ulla Bjerg <ullegreenbjerg@gmail.com> wrote in

> HJÆLP MIN KAT ER LØBET VÆK ....hvad skal jeg gøre... her til aften
> hørte jeg en miaven uden for og kikkede ud efter katten - han har
> aldrig været ude kat - men væk er han jeg bor på øverste ettage (2)

Er din kat bange for fremmede? Hvis han er er det ekstra vigtigt at
finde ham nu, da han ellers måske kan komme for langt væk ghvis han
panikker. Dog er det mit klare indtryk at de sjældent går ret langt
hvis de er på ukendt territorie.

Det eneste der er at gøre er at gå ud og kalde, rasle mad noget mad
eller nogle godbidder. Hvis du har noget som du ved han specielt godt
kan llide så prøv at lokke ham med det.

Min den ene er også sluppet ud af min indhegnede have et par gange,
fornyligt, men han er rigtigt bange for fremmede og derfor ret nem at
få ind igen, men jeg jagter ham ikke. Tværtimod, så går jeg roligt hen
imod ham mens jeg taler til ham, for ikke at gøre ham mere bange end
han allerede er.

Håber du får din kat hjem i sikkerhed hurtigt.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Ulla Bjerg

Dato : 10-06-07 22:08

On Sun, 10 Jun 2007 22:55:23 +0200, Kate <doughnut@oliwer.invalid>
wrote:

> [...]
>finde ham nu, da han ellers måske kan komme for langt væk ghvis han
>panikker. Dog er det mit klare indtryk at de sjældent går ret langt

ja han er bange har aldrig været ude før ...

>Det eneste der er at gøre er at gå ud og kalde, rasle mad noget mad
>eller nogle godbidder. Hvis du har noget som du ved han specielt godt
>kan llide så prøv at lokke ham med det.

Det har vi gjort hele aftnen ...

> [...]
>få ind igen, men jeg jagter ham ikke. Tværtimod, så går jeg roligt hen
>imod ham mens jeg taler til ham, for ikke at gøre ham mere bange end

tak for svaret - nu laver jeg en masse sedler rykker eftersøgning i
avisen osv osv.

Bedste hilsner
Ulla

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 23:20

In news:jjgo63p9jdbpbcntab0rcdenatcesphir1@4ax.com,
Ulla Bjerg <ullegreenbjerg@gmail.com> typed:
> [...]
> hørte jeg en miaven uden for og kikkede ud efter katten - han har
> aldrig været ude kat - men væk er han jeg bor på øverste ettage

Jeg bor desværre på Vestsjælland, og kan ikke hjælpe dig med andet
end lidt moralsk støtte, og måske et enkelt råd som jeg har givet
flere hvis kat var blevet borte.

Hvis du har børn i dit nærområde, så prøv at alliere dig med dem, og
lov dem en belønning hvis de har oplysninger om, eller evt. finder
din kat. Fortæl dem hvor du bor, eller giv dem en seddel med dit
navn, adresse og telefonnr., så de kan kontakte dig. Børn er meget
observante i den retning, og mange børn elsker at lege detektiver,
de vil sikkert hellere end gerne hjælpe, især hvis de bliver
belønnet.

Din kat er jo så stor i forhold til en alm. huskat, så han vil være
nem at genkende. Hvis du har et billede af ham så vis det til
børnene.

Håber at han snart er hjemme igen. Det er en forfærdelig uvished at
gå i.

Du må meget gerne skrive tilbage når der er nyt om ham.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ulla Bjerg

Dato : 12-06-07 19:09

SÅ ER KATTEN FUNDET :))) ( DET ER ikke Ulla selv der skriver - men hendes
ringer halvdel ) hun har lige ringet og græd af begejstring de fandt ham
nede under en trappe i en kælder og ganske rigtigt som en havde skrevet i
gruppen tæt ¨på hjemmet ...så til jer der har skrevet 1000 tak for det ...

Nu skal der bare sætte noget op for vinduet så det ikke sker igen ....også
skal hans søster lige vende sig til at han er kommet hjem igen - hun er af
mærkelige årsager meget forvirret og aggressiv over han er kommet igen (?) -
men det finder de ud af det vigtigste er at stakkels Felix er hjemme igen

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 19:11

Ulla Bjerg wrote:
> [...]
> igen - hun er af mærkelige årsager meget forvirret og aggressiv over
> han er kommet igen (?) - men det finder de ud af det vigtigste er at

Hvor er det skønt at høre.
HÅber snart at Felix og søster har fundet den vanlige rytme igen...

Mange hilsener fra Louise og Buster

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-07 20:08

In news:466ee1ae$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> typed:

Gudskelov !!! Det var godt nok dagens solstrålehistorie. Det er
altså *så* vidunderligt når katte der er blevet borte bliver
genfundet. Glæder mig med jer.

Fra : Kate

Dato : 12-06-07 21:19

"Ulla Bjerg" <usnet1*@gmail.com> wrote in

> SÅ ER KATTEN FUNDET :)))

Åhh, det var godt. Han var vel sagtens også glad for at komme hjem i
sikkerhed.

Tak for tilbagemeldingen.

Fra : Snuden

Dato : 13-06-07 15:56

Simba er osse lige kommet hjem efter 10 dages stejftur Jeg var begyndt at
blive lidt nervøs for ham, men han ser sund og rask ud.

Snuden

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-06-07 16:09

In news:46700583$0$52187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Snuden <snudens@gmail.com> typed:
> Simba er osse lige kommet hjem efter 10 dages stejftur Jeg var
> begyndt at blive lidt nervøs for ham, men han ser sund og rask ud.
>
> Snuden

Det var da rart at høre. .-)

Selvfølgelig bliver man nervøs, men hvis Simba ikke er kastreret så
er der jo masser af "damer" han kan muntre sig med p.t.

Fra : Snuden

Dato : 13-06-07 21:11

> [...]
>
> Selvfølgelig bliver man nervøs, men hvis Simba ikke er kastreret så er der
> jo masser af "damer" han kan muntre sig med p.t.

hehe, han ER faktisk kastreret, men herude på landet er der jo masser af
fede mus rundt omkring. Sofus og jeg (Sofus er en labrador) var ude at gå
forleden, for at finde ham men vi fandt ham ikke. Vi har de sidste 10 dage
ikke set skyggen af Simba der er en ude/inde kat med en stærk personlighed.
Her til aften fik vi en powernappper på sengen, hvor Simba lå oven på mig.
For lidt siden da jeg sad i stolen og så tv avisen, lå Simba i skødet. Han
følger mig overalt indendørs og er rigtig nærværende. Han er selvfølgelig
blevet nusset, friseret og kælet med extra meget siden han kom hjem og det
ser ud til han nyder at være hjemme igen

Det er lidt skægt med sådan nogle katte. De er sgu deres egen

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-06-07 21:23

In news:46704f59$0$52188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
> hjem
> og det ser ud til han nyder at være hjemme igen

Han har da helt klart savnet dig, men fristelserne har nok været for
store til, at han har kunnet slippe dem, men 10 dage er godt nok
lang tid at blive væk.

> Det er lidt skægt med sådan nogle katte. De er sgu deres egen

Det er jo lige netop det der er det skønne ved en kat. De har en
stor personlighed og værdighed som jeg elsker.