Jeg er hjemme igen - Buster er stadig sur
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 13:37

Jeg er nu kommet hjem fra mit kursus.
Jeg håbede at Buster var blevet god igen efter at have været alene hjemme,
men da jeg kom ind ad døren var han som sunket i jorden.
Jeg kiggede alle steder, hvor han kunne finde på at gemme sig, højt som
lavt.
Til sidst kiggede jeg i det allerbagerste hjørne af badeværelset, et lille
bitte stykke jeg ikke havde kunnet se første gang jeg kiggede derud. Og der
lå han, på badeværelsesgulvet, og udviste ikke nogen særlig glæde ved at jeg
var hjemme igen.
Jeg tog ham op, det havde han dog ikke så meget imod. Men han ville ikke
spise den friske vådfoder jeg præsenterede ham for
Jeg fandt engangssprøjten frem, for at ville give ham noget væske. Men så
kunne han kæmpe imod, så helt dvask er han ikke, selv om han ved første
øjekast så ud som om han havde en anelse matte øjne.

Det endte med at jeg gav ham halsbåndet på og åbnede havedørene, for jeg
ville jo også gerne have noget luft ind i lejligheden. Ud ville han gerne.
Jeg satte en står portion helt frisk vand under havebordet, og mens jeg
pakkede min taske ud kunne jeg se at han sad og lurede på det, som om han
overvejede at drikke , men bare ikke kunne bestemme sig.
Han er nu forduftet ud af haven, og med hans humør skal jeg ikke regne med
at se ham de næste timer..

Der var ikke specielt varmt indenfor da jeg kom hjem, ca. 27 grader. Jeg
havde frygtet der ville være ca. 30 i stuen. Så tror bestemt ikke at han har
lidt under varmen. Jeg kunne desuden tydeligt mærke at der var relativt
køligt på badeværelset, især fliserne på gulvet må have virket dejlige på
sådanne nogle små poter.

Lige nu regner jeg med at hans humør er en kombination af at være sur på mig
over det med vand i sprøjten, og så at være fornærmet over at have ladt ham
alene hjemme..
(Vil lige tilføje at det kunne være rart at få ham i pension når jeg
overnatter ude, men den pension jeg bruger kræver betaling for mindst 3
dage, selvom man kun bruger den 1 eller 2 dage)

I aften vil jeg se om han drikker noget. Jeg har nu sat nogle bøtter med
vand i fryseren, igen, så jeg kan tage sådan en op om morgen, og komme lidt
vand i, så er der dejlig køligt vand i nogle flere timer, end hvis det
"bare" er vand fra hanen.

Nå, håber virkelig min bekymring for ham bliver gjort til skamme. Ellers må
jeg lige ringe og tale med dyrlægen..

Mange hilsener fra Louise
-der lige nu sidder under parasollen på terrassen med den bærbare på
skødet...

Fra : lh

Dato : 10-06-07 13:49

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må jeg lige ringe og tale med dyrlægen..
>
> Mange hilsener fra Louise
> -der lige nu sidder under parasollen på terrassen med den bærbare på

27 grader er nu også en meget pæn indendørstemperatur!!
Men jeg kan forstå du er meget i tvivl om katten er syg eller blot lider i
varmen. Så jeg ville da opsøge en dyrlæge mandag og få undersøgt katten om
ikke andet så for at få ro i sjælen. Katte er gode til at skjule sygdom og
er som regel meget syge når de først viser tegn, men som du mærker kan vi,
som omgås vores katte hver dag, hurtigt mærke og se hvis de er anderledes
end de plejer.
Mine katte drikker heller ikke mere end de plejer syntes jeg - -trods
varmen. De er bare mere stille og får også vådfoder en gang dagligt. Men når
de ellers ikke virker syge, regner jeg med de selv indtager det vand de har
behov for, for de kan ikke fordrage at jeg forsøger at give vand, så dette
gøres kun ved sygdom. Så snart de bliver aften igen, liver de op igen.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 15:56

> 27 grader er nu også en meget pæn indendørstemperatur!

Når man kender minlejlighed er 27 grader ikke meget. Jeg har meget store
vinduespartier, og ingen mulighed for at have vinduer på klem når jeg ikek
er hjemme.
Som tidligere skrevet er der et par rum i lejligheden som er relativt
kølige, bl.a. badeværelset hvor Buster var da jeg kom hjem.

> [...]
> det vand de har behov for, for de kan ikke fordrage at jeg forsøger
> at give vand, så dette gøres kun ved sygdom. Så snart de bliver aften

Jeg har meget svært ved at vurdere hvor meget Buster drikker, og især har
drukekt mens jeg ahr været væk, dvs ca 30 timer. Inden jeg tof afsted igår,
placerede jeg store bøtter med vand flere steder i lejligheden, og med en
liter vand i hver bøtte er det svært at se om Bder er drukket 50 mL eller
lidt mere eller mindre, fra hver bøtte.
Jeg ved at han næsten ikke har spist mens jeg ikke har været hjemme, det kan
jeg se på det mad der ligger rundt hvor jeg gemte det.

Han har kastet lidt op, formentlig i går. Men primært væske tror, for det
var kun nogle små indtørrede pletter på tæppet.

Jeg ved at han jævnligt "spiser ude", dvs. stikekr snuden forbi
nabomissernes madskål. (Til gengæld, og i fuld overenskomst med naboerne,
stikker deres så snuden forbi Busters madskål )

Jeg havde svært ved at vurdere ham kropsligt, altså stort væfttab etc.,
inden han kom ud, og lige nu kan jeg ikke se ham, så han ligger højest
sandsynligt inde i det kølige, tætte bevoksning 10 meter fra haven.
I aften vil jeg, hvis jeg kan få lov af ham, gennemgå ham, og føle og noget
føles forkert nogen steder.
Som jeg skrev i mit oprindeligt indlæg i onsdags var jeg bange for om det
måske var fødselsdagsmiddagen der havde slået ham lidt ud (råt, hakket
oksekød og lidt rejer) Men eftersom jeg tog rejer fra samme bøtte, og samme
dag, og jeg ikke har fejlet noget, ved jeg ikke. Jeg har ikke selv spist at
oksekødet, tog kun lige lidt fra pakken til ham, og lagde resten i fryseren.

Jeg har før været overbekymret for ham, hvor det ikke var noget, men er bare
så forelsket i ham, at jeg slet ikke kan tænke tanken om at der kan ske ham
noget. Også derfor jeg er ekstra obs i disse dage.

MEN; mit foreløbige Summa Summarum er varmen. Vi tobenede bliver jo også
dvaske, har mindre appetit etc, især i denne pludselige, høje varme...

Men lh, tusind tak for dit svar, alle kommentar herindefra bliver skrevet
bag øret, og gemt.

Louise
- lige nu siger termoteret noget over 36 grader i varmen, det hænger på
nordsiden af et rekværk. Inde er der godt 30, der har ikke været under 25 i
mange dage.

Fra : Kate

Dato : 10-06-07 17:08

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> MEN; mit foreløbige Summa Summarum er varmen. Vi tobenede bliver
> jo også dvaske, har mindre appetit etc, især i denne pludselige,
> høje varme...

Ja, mine er altså også noget mere sløve end de plejer at være. Lante og
Mowgli har ligget under hver sin plante hele dagen, Doughnut har stort
set været inde det meste af dagen. Jeg har kun set Doughnut spise.
Mowgli kommer med mellemrum hen og brokker sig lidt og så finder han en
skyggefuld plet igen. Lige nu ligger de ved hækken, der er skygge og
det lufter meget lidt lige nu.

Tror såmænd også kærligheden til dem kan gøre en ekstra obs på dem og
nogle gange ser man, heldigvis, syner.

Om han er i underskud for vand kan du, næste gang du støder på ham, se
ved at løfte pelsen op, når du slipper skal den falde på plads med det
samme igen.

Faktisk tror jeg at denne pludselige varme også er kommet bag på
dyrene, lige som på os mennesker.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 16:11

In news:466bf078$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> typed:
> [...]
> hjemme, men da jeg kom ind ad døren var han som sunket i jorden.
> Jeg kiggede alle steder, hvor han kunne finde på at gemme sig,

Det har vi også prøvet. Men når man rasler med madskålen kommer hun
som regel, og guderne må vide hvorfra, for vi synes vi har ledt alle
vegne.

> [...]
> morgen, og komme lidt vand i, så er der dejlig køligt vand i nogle
> flere timer, end hvis det "bare" er vand fra hanen.

Vi har også været væk ca. 8 timer fra Mini idag (det er jo ikke så
længe ), og hun var ikke spor sur da vi kom hjem, men kom med
højt løftet hale og skulle kæles. Jeg havde kommet vand i 2 skåle,
men synes ikke at vandstanden var sunket. Min mand havde så set
hende drikke en god slurk af hendes store 10.000 ltr. "drikkeskål" i
morges, så noget har hun da fået.

> Nå, håber virkelig min bekymring for ham bliver gjort til skamme.
> Ellers må jeg lige ringe og tale med dyrlægen..

Mini har altså også været meget stille om dagen medens det har været
så varmt, men om aftenen er der dejligt køligt på fliserne i
kattegården, og så kan det ellers være hun er i vigør. Jeg er næsten
sikker på at problemet med sløvhed findes over hele "kattelinjen".
Vi andre er vist også lidt langsomme i optrækket når vi dårligt kan
trække vejret for varme. Prøv at se om han er lige så frisk i aften
som han var fredag aften, for jeg tror altså at det *må* være
varmen.

--
Venlig hilsen Tove som ikke er spor sulten, men drikker
oceaner af vand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 16:26

Tove Krieger wrote:
> [...]
> trække vejret for varme. Prøv at se om han er lige så frisk i aften
> som han var fredag aften, for jeg tror altså at det *må* være

Hej dejlige Tove

Du er bare en knag når du svarer på mine pylrede indlæg..

Som jeg skrev manglede han da heller ikke energi til at fortælle mig at han
da ikke gad have vand med den sprøjte..
Og så tror jeg at det med at jeg gav ham vand flere gange fredag, måske har
påvirket ham mere end man lige skulle tro... Så hvad det angår tror jeg lige
han skal have et par dage til at komme i tanke om at jeg i virkeligheden
ikke er et ondt menneske..

SOm jeg også slutetr af med at skrive i mit indlæg til lh så er min
konklution vist nu at det er varmen han døjer med.
Men han skal ikke komme og tro at det er en undskyldning for at blive ude i
nat, hvor der nok "kun" er ca 17 grader udenfor

Jeg holder godt øje med ham, og giver ham mulighed for at blive god igen....

Mange tak for svar

Louise
--
som håber at varmen vil smelte lidt af fedtet af sidebenene

Fra : Kate

Dato : 10-06-07 17:11

> Men han skal ikke komme og tro at det er en undskyldning for at
> blive ude i nat, hvor der nok "kun" er ca 17 grader udenfor

Hæhæhæ, det tror han sgi nok
Igår klokken meget sent forlangte jeg kattene kom ind, både fordi
myggene holdt fest på mig og også fordi jeg ikke stoler på Mowgli og
hans udbryder tendenser. Jeg har ikke haft mulighed for at lukke det
hul han har fundet, og når det er mørkt kan jeg ikke se om han er inde
eller smuttet ud. Nøj, hvor de brokkede sig længe over at døren blev
lukket

Fra : Anette

Dato : 10-06-07 21:38

Tove Krieger wrote:
> [...]
> trække vejret for varme. Prøv at se om han er lige så frisk i aften
> som han var fredag aften, for jeg tror altså at det *må* være

Enig - dyrene her, er også langsomme og sløve i varmen.
Kattene har næsten ikke rørt sig i dagtimerne denne weekend, men bare ligget
og fladet ud på de koldeste gulve forskellige steder i huset. Hundene er
også langsomme - og gider ikke engang gø når der går hunde forbi ude på
vejen, hvilket ellers er en yndet "sport" for dem alle tre. Først da vi gik
tur omkring kl 20 var der gang i dem iden
Men først nu kl 22.30 er der ved at komme lidt liv i kattene, der bliver
vasket pels og gjort klar til nattens udendørs udskejelser.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 10-06-07 19:24

> [...]
> må jeg lige ringe og tale med dyrlægen..
>
> Mange hilsener fra Louise
> -der lige nu sidder under parasollen på terrassen med den bærbare på

Vores er også lidt mere stille end ellers.
Kom til at tænke på, at du nok skal passe på med for koldt vand. Hvis der
gælder det samme som med maden i hvert fald. Deres maver har jo lidt svært
ved at tåle mad direkte fra køleskabet f.eks.

Mvh Kari

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 21:35

Det er nu 8½ time sden jeg kom hjem og lukekde Buster ud, siden har jeg ikke
set skyggen af ham, forhåbentlig fordi han bare ligger i skyggen et sted..
Men bliver sgu så bekymret. Har været ude og kalde og kigge flere gange, og
ryste lidt med en bøtte foder, men fik kun 3 andre katte frem, de to var
naboens.

Han må altså meget gerne snart komme hjem.. Også fordi jeg gerne vil i seng,
og han skal altså være på indersiden af dørene, når det sker..

Ja, altså, undskyld gruppe, men Buster er min skat, elsker ham helt vildt,
så bliver altså så bekymret når alle vaner og mønstre bliver brudt.

Louise

Fra : Kate

Dato : 10-06-07 21:51

> Ja, altså, undskyld gruppe, men Buster er min skat, elsker ham
> helt vildt, så bliver altså så bekymret når alle vaner og mønstre
> bliver brudt.

Uh, kan huske bekymringen da jeg havde udekatte, hvis var væk længere
tid end normalt.

Jeg tænker at han måske først nu har fået energi til det han plejer at
gøre og derfor ikke ænser dig, eller madskålen. Godt nok kanjeg se at
Lante er begyndt at kigge dybt i madskålen nu, men han er ikke meget
for at komme ind for han ved at mad betyder sengetid. De sidste par
timer er der kommet liv i alle 3 og de har fanget og spist adskillige
insekter.

Måske kombinationen af varmen og så at Buster har været sur på dig, gør
at han lige nu vil sk... dig en lang march

Håber han kommer ind så du kam få din nattero.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 22:05

Kate wrote:
> [...]
> gør at han lige nu vil sk... dig en lang march
>
> Håber han kommer ind så du kam få din nattero.

JEg håber virkelig ogswå snart at han kommer.. Har lige været ude og kalde
og lede igen. Så en kat der påafstand lignede Buster, sådan her i
halvmørket, men den gik modsatte vej da jeg kaldte og gik ind i et
budskads...

Det værste er at jeg har en frygtelig dårlig fornemmelse omkring det,
følelsen af at jeg har set ham for sidste gang..
Har nærmest tudet pga det..

Så han _skal_ snart komme hjem, og gøre mine fornemmelser til skamme...

Louise
--
Som altså _vil_ have lukket den have, så jeg ved hvor jeg har ham...

Fra : Kate

Dato : 10-06-07 22:26

> Det værste er at jeg har en frygtelig dårlig fornemmelse omkring
> det, følelsen af at jeg har set ham for sidste gang..
> Har nærmest tudet pga det..

Jeg kender ganske godt den uro, og det er ikke kun fordi man gerne vil
i seng. Tilsidst går det over i "lad ham nu bare komme hjem i god
behold". Det er jo skrækkeligt som vores dyr kan give os nerver, men
ja, det er jo fordi vi holder så umådeligt meget af dem. det er ikke
alle der kan genkende det, men jeg kan (og sikkert det allerstørste
flertal i denne gruppe).

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 22:45

In news:466c6c7c$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> dem. det er ikke alle der kan genkende det, men jeg kan (og
> sikkert
> det allerstørste flertal i denne gruppe).

Uha Kate. Den uro er ikke til at holde ud. Man er på sammenbruddets
rand til sidst, og så kommer de bare med højt løftet hale når der er
gået nogle timer, og kan altså ikke forstå at mor bliver så glad.

Det er så "kun" med mine kastrerede hankatte jeg har oplevet det.
Mini er aldrig længere væk end på marken lige uden for haven, og
altid inde om natten. Hun er en "hjemmekat".

Buster skal nok dukke op, han er sikkert kun på opdagelse/eventyr i
det dejlige vejr.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 22:07

In news:466c6084$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> helt
> vildt, så bliver altså så bekymret når alle vaner og mønstre

Hej kære Louise.

Det er ganske vist mange timer, men han har jo også været "spærret
inde", forstå mig ret, i mange timer forinden.

Det er jo stadig meget lummert udenfor, så han er nok gået lidt på
opdagelse, og ved jo ikke hvornår hans slave finder på at lukke ham
inde igen, så det er bare om at udnytte situationen.

Jeg kan godt forstå din nervøsitet. Jeg prøvede det et par gange da
jeg havde Mivser, og det er altså ikke spor morsomt at gå og vente
på at de kommer hjem igen.

Håber han snart dukker op, så du kan komme i seng. Det er jo
arbejdsdag i morgen.

P.S. har du set efter, om han skulle være gået ind ,uden at du har
lagt mærke til det, og ligger på badeværelsegulvet igen ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 22:32

In news:466c67fc$0$52169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

> P.S. har du set efter, om han skulle være gået ind ,uden at du har
> lagt mærke til det, og ligger på badeværelsegulvet igen ?

Jeg glemte at spørge dig, om der evt. er en kølig garage eller
kælderrum han evt. kan være blevet låst inde i ? Du har vel også
snakket med naboerne går jeg ud fra.

Vi har et rum i carporten til stiger og diverse andre ting. Der var
jeg kommet til at lukke Mini inde i går. Min mand kunne høre hende
mjave, men kunne ikke lokalisere hvor lyden kom fra, så han så efter
i alle rum hvor hun måske var gået ind og døren var blevet lukket.

Jeg bliver oppe et stykke tid endnu, og håber på at du snart melder
tilbage, at han er kommet hjem. Han er måske også blevet sur over,
at du giver ham vand med en sprøjte og er bange for at du måske gør
det igen. Det er tilsyneladende ikke noget han er særlig glad for,
og derfor tænker at du skal have en lærestreg, han er jo en klog
lille fyr.

Vil lige tilføje, at Mivser godt kunne være borte lige så længe, og
pludselig var han tilbage igen, men det skete som sagt kun et par
gange.

Håber at han snart kommer !!!

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 22:39

Tove Krieger wrote:
> [...]
>
> Vil lige tilføje, at Mivser godt kunne være borte lige så længe, og
> pludselig var han tilbage igen, men det skete som sagt kun et par

Han er stadig ikke kommet, men skal selvfølgelig nok give lyd fra mig når
han gør.

Jeg tvivler på at Buster er lukket inde i kælderen. Han vil ikke engang
følges med mig igennem en åben dør (som bliver holdt åben af en krog), med
mindre det er terrassedøren.

Og jeg ved det lyder åndssvagt, men sidder og tuder af bekymring lige nu.
Især fordi han har været så sløv de sidste par dage.
Lige nu overvejer jeg at tage en sovepille, og så gå i seng, og så må han
komme ind på et tidspunkt. (ville så, for en gangs skyld, lade en
terrassedør stå lidt åben, og så bare låse fra stuen til havestuen.) Han vil
stadig kunne komme ind til mig i soveværelset, og det er jeg ret sikker på
at jeg vil vågne ved, og så fluks låse den yderste terrassedør.

Men er virkelig i syv sind, for er ret træt ovenpå kurset, fik noget mad i
aftes jeg ikke kunne tåle, så min mave gik lidt amok i morges, og så fik jeg
heller ikke sovet så meget, det gør jeg sjældent når det ikke er min egen
seng..

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 22:48

Så er Buster lige kommet listende ind ad havedøren, just som jeg var på vej
ud for at kigge igen-igen...
Turde snart ikke kalde mare, naboerne må da tro jeg er sindssyg...

Men jeg er vist stadig ikke tilgivet for det vandpjask for lige nu ligger
han inde under sengen, selvfølgelig så langt inde at jeg ikke kan nå ham..

Men han er hjemme, og jeg kan gå tryg isen

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 23:06

In news:466c718b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> ligger han inde under sengen, selvfølgelig så langt inde at jeg
> ikke kan nå ham..
> Men han er hjemme, og jeg kan gå tryg isen

Søde Louise - *for pokker* hvor er jeg glad på dine vegne. Der er
meget langt fra Vestsjælland over til dig, men jeg vil gætte på at
du kunne høre stenen der faldt fra mit hjerte.

Nu kan jeg også gå i seng og sove roligt......gudskelov.

Hvor strengt det end må blive for Buster, så må du nok belave dig på
at lufte ham i sele indtil din have er fixet, ellers ender du med
dårlige nerver.........og det kan vi ikke ha'.

Endnu en gang, hvor er det bare dejligt at høre, at den lille
"bissemis" er i god behold.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 23:16

Tove Krieger wrote:
> [...]
> dårlige nerver.........og det kan vi ikke ha'.
>
> Endnu en gang, hvor er det bare dejligt at høre, at den lille

Hej Tove

Kunne desværre ikke høre stenen falde fra dit hjerte, men tror det hænger
sammen med at mine nye overboer mener at de skal pakke møbler ud/samler
møbler og støvsuge lige nu...

Jeg ville gerne hvis jeg kunne nøjes med at lufte ham i snor, men det er
praktisk meget svært, med min lejlighed. Har ingen almindelige vinduer, min
eneste udluftningsmulighed er mine terrassedøre, som jeg til gengæld har
rigeligt af. Men det er skydedøre, desværre..
Men kan godt have ham i snor mens jeg sidder i haven, og så have ham ved min
stol. Så længe jeg sidder der mener jeg det er forsvarligt at jeg binder
hans snor fast i den stol jeg sidder i.

Nå, men nu kalder sengen meget højt, børster tænder og skrive dette
samtidig..

Louise
--
som tænker som en gal for at løse have-problemet

Fra : Kate

Dato : 11-06-07 00:19

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Men han er hjemme, og jeg kan gå tryg isen

Åhh, det var godt han komhjem. Håber du får en god nattesøvn og at
Buster snart tilgiver dig