Filaejere søges
Fra : Tom

Dato : 11-06-07 21:22

Hej

Er der mon nogen Fila ejere herinde?

Primært Cao Miguel, men erfaringer med Fila Brasileiro er også meget
interessante.

Fra : Hm

Dato : 11-06-07 21:49

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der mon nogen Fila ejere herinde?
>
> Primært Cao Miguel, men erfaringer med Fila Brasileiro er også meget
> interessante.

Hej kender den slet ikke, men fandt dette link,som du måske kender
http://www.azorencattledog.ch/main.html?src=%2F

Hanne/ som holder sig til schæferhunde

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 07:52

"Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote in message

> "Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse

> Hej kender den slet ikke, men fandt dette link,som du måske kender
> http://www.azorencattledog.ch/main.html?src=%2F

Nej den kendte jeg ikke.
Lækker side. Tak.

Men nej, hunden er ikke ret hyppig i DK, så det var lidt et vildskud at
finde andre der har den

Fra : pwh

Dato : 12-06-07 20:46

Tom, skrev:

> Men nej, hunden er ikke ret hyppig i DK, så det var lidt et vildskud
> at finde andre der har den

Hvad får også en til at få sådan en race.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 21:11

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Hvad får også en til at få sådan en race.

Du er simpelthen så snotdum.
Skrid nu med alle dine fucking fordomme.

Fra : pwh

Dato : 12-06-07 21:41

Tom, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Du er simpelthen så snotdum.
> Skrid nu med alle dine fucking fordomme.

Det var da et ærligt spørgsmål.
Men du besvarede det ligesom selv,
og bidrog til de "foredomnme" vi havde.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 22:33

> Det var da et ærligt spørgsmål.

Nej det var et negativt ladet spørgsmål.

> Men du besvarede det ligesom selv,
> og bidrog til de "foredomnme" vi havde.

Og hvem er "vi"?
Har du lige pludseligt konsulteret alle andre?

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 03:32

Tom, skrev:

> Nej det var et negativt ladet spørgsmål.

Det har jeg mine grunde til.
Og du bliver ved med at slæbe bræbde til bålet.

> Og hvem er "vi"?
> Har du lige pludseligt konsulteret alle andre?

Jeg kender nok folk her i gruppen bedre end du gør.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 07:19

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:aJIbi.1$wD7.0@news.get2net.dk...

> Det har jeg mine grunde til.

Godt så vi er enige om at det var løgn da du skrev det var et "ærligt"
spørgsmål. Så langt så godt!

Sjovt du alligevel forsøgte dig med at lade som om du havde åhh så gode
intentioner.

> Jeg kender nok folk her i gruppen bedre end du gør.

Og hvem er "folk" nu?
Hvordan ved du hvor meget jeg kender folk?

Du er den eneste der har ytret dig negativt, så du står alene med dine
holdninger mens andre positivt og ærligt og kostruktivt har hjulpet.
det kunne du lære noget af.

Fra : Kong Kurt

Dato : 13-06-07 14:00

On Tue, 12 Jun 2007 23:32:47 +0200, "Tom" <no@spam.please> wrote:

>Nej det var et negativt ladet spørgsmål.

>Og hvem er "vi"?
>Har du lige pludseligt konsulteret alle andre?

Jeg er da meget enig. Det var da en yderst upassende svar på et
forholdsvis nemt spørgsmål.
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Søren LH

Dato : 16-06-07 10:47

> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Du er simpelthen så snotdum.
> Skrid nu med alle dine fucking fordomme.

Jamen jeg er da også nysgerring. Nu der er mulighed for at få spørgsmålet
besvaret: Hvad får én til at anskaffe sådan en race?

Mvh
Søren

Fra : Anette

Dato : 16-06-07 14:42

Søren LH wrote:
> Jamen jeg er da også nysgerring. Nu der er mulighed for at få
> spørgsmålet besvaret: Hvad får én til at anskaffe sådan en race?

Måske ville det være mere fair overfor muskelhunde-ejerne, hvis det
spørgsmål blev bredt ud i en ny tråd, så det bliver et spørgsmål til alle om
hvorfor man har valgt netop den race man nu har valgt.
I denne tråd kommer det netop til at lyde som et angreb.
Vi har jo nok alle valgt vores hund med omhu og med hver vores grund til at
vælge netop den hund

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 16-06-07 16:53

Anette, skrev:

> [...]
> alle om hvorfor man har valgt netop den race man nu har valgt.
> I denne tråd kommer det netop til at lyde som et angreb.

Det synes jeg da vi generelt er gode til at udbrede os om i forvejen,
uopforordret eller ej

> Vi har jo nok alle valgt vores hund med omhu og med hver vores grund
> til at vælge netop den hund

Mit motiv i denne tråd var som Søren skriver, nu var der endelig en
der meldte sig på banen med så ektrem en race.
Så var det da spændende at hører om hvorfor det blev den.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 16-06-07 17:28

pwh wrote:
> Mit motiv i denne tråd var som Søren skriver, nu var der endelig en
> der meldte sig på banen med så ektrem en race.
> Så var det da spændende at hører om hvorfor det blev den.

Spændende, ja - men er det i bund og grund ikke spændende at høre alle ad
hvorfor de valgte som de gjorde? Hvorfor valgte du din(e)? Hvor meget kendte
du til lab/schæfer og lab/rott blandinger før du købte dine? Hvad var
afgørende for at det lige præcis blev dem

/ Anette

Fra : pwh

Dato : 16-06-07 18:01

Anette, skrev:

> Spændende, ja - men er det i bund og grund ikke spændende at høre
> alle ad hvorfor de valgte som de gjorde?

Det kan da værer rigtigt nok, med de fleste af de faste skribenter
ved jeg det bare godt i forvejen, det har de fortalt mange gange

> Hvorfor valgte du din(e)?

Det har jeg fortalt mange gange. Og gør det da gerne igen,
men så bør du nok starte en tråd til formålet som du selv var inde på.

> Hvor meget kendte du til lab/schæfer og lab/rott blandinger før du
> købte dine? Hvad var afgørende for at det lige præcis blev dem

Det tager vi i en anden tråd hvis du startet en

/Jens

Fra : Anette

Dato : 16-06-07 19:46

pwh wrote:

> Det tager vi i en anden tråd hvis du startet en

okay

/ Anette
www.philana.dk

Fra : not@home.se

Dato : 12-06-07 21:18

On Tue, 12 Jun 2007 08:51:30 +0200, "Tom" <no@spam.please> wrote:

> [...]
>
>Nej den kendte jeg ikke.
>Lækker side. Tak.
>
>Men nej, hunden er ikke ret hyppig i DK, så det var lidt et vildskud at

har du tænkt over hvorfor den ikke er hyppig i Danmark ? hunderacen er
ekstremt farlig overfor alle mennesker ud over ejeren ! "racen er
lavet til at jagte negerslaver " så hvis du er eneboer så er den nok
lige noget for dig
hvis du anskaffer dig sådan en hund så gætter jeg mig til at den er
aflivet inden den er 2 år og det har intet med fordomme at gøre jeg
har selv en hunderace der er fordomme omkring men den du har i
tankerne er altså bare farlig tænk dig om

Fra : pwh

Dato : 12-06-07 21:46

not@home.se, skrev:

Hej Punish.
hvornår begynder du at skrive eget navn (nick)

/Jens

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 22:34

> har du tænkt over hvorfor den ikke er hyppig i Danmark ? hunderacen er
> ekstremt farlig overfor alle mennesker ud over ejeren !

Hvilken race taler du om?

> men den du har i
> tankerne er altså bare farlig tænk dig om

Hvad kender du til den race du omtaler?

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 04:49

On Tue, 12 Jun 2007 23:33:57 +0200, "Tom" <no@spam.please> wrote:

>Hvilken race taler du om?

Filaen ! den anden kender jeg ikke

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 07:20

<not@home.se> wrote in message

> Filaen ! den anden kender jeg ikke

Godt, sig til når du har sat dig ind i racerne.

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 15:35

On Wed, 13 Jun 2007 08:19:53 +0200, "Tom" <no@spam.please> wrote:

><not@home.se> wrote in message

>Godt, sig til når du har sat dig ind i racerne.

jeg har bare skrevet hvad jeg ved om filaen, håber ikke at du er
blevet fornærmet over at jeg prøvede at informere dig lidt, men det er
vist mere en diskution end en hund du leder efter

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 21:36

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse news:466daf26$0$90265

> Primært Cao Miguel, men erfaringer med Fila Brasileiro er også meget
> interessante.

De skriver lidt om racen her:

http://www.fuglsanggaard.dk/

Kig under: At eje en Fila

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-07 21:47

In news:466f03d8$0$8210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Buffy <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> typed:

> De skriver lidt om racen her:
>
> http://www.fuglsanggaard.dk/
>
> Kig under: At eje en Fila

Det er godt nok ærlig snak og "rene ord for pengene", især når det
er skrevet af en opdrætter af racen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 12-06-07 21:54

Tove Krieger, skrev:
> In news:466f03d8$0$8210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> Buffy <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> typed:

> Det er godt nok ærlig snak og "rene ord for pengene", især når det
> er skrevet af en opdrætter af racen.

Syge mennesker der har den slags racer
Som herrer som hund, se feks. Tom's udfald mod mig
da jeg spurgte til racevalget.
Så er jeg snotdum og fordringsfuld.
Ikke noget med stille og roligt at fortælle en historie om racen,
nope, man går lige til biddet med det samme.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 22:40

> Syge mennesker der har den slags racer

Interessant fordom.
Var det ikke fordomme jeg beskyldte dig for at have?
Det er så bekræftet.

> Så er jeg snotdum og fordringsfuld.

Ja, du er snotdum. Fordringsfuld er du næppe.

> Ikke noget med stille og roligt at fortælle en historie om racen,
> nope, man går lige til biddet med det samme.

Bla bla.
Du har skrevet stolper op og ned om alle dine fordomme mod alle mulige
hunderacer.
Du er til at brække sig over med din ekstreme snævertsynethed.

Du aner intet om de racer du altid udtaler dig negativt om, og du krydrer
det altid med fordomme om ejerne og skærer alle over en kam.

Så ja, du er virkeligt snotdum på de punkter, og desværre for svag til at
stå alene men skal gemme dig i mængden med "vi".

Safety in numbers :-/

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 03:40

Tom, skrev:

> Interessant fordom.
> Var det ikke fordomme jeg beskyldte dig for at have?
> Det er så bekræftet.

> Ja, du er snotdum.

Slut prut med dig bror lort,
gider ikke spilde mere tid på dig.
Find et andet sted at forurene med dit pis.

> Så ja, du er virkeligt snotdum på de punkter, og desværre for svag
> til at stå alene men skal gemme dig i mængden med "vi".

Og du er åbenbart et skvat der skal hævde sig
ved at have en farlig hund, tror du så folk bliver bange for dig ???

/Jens

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 07:23

> Og du er åbenbart et skvat der skal hævde sig
> ved at have en farlig hund, tror du så folk bliver bange for dig ???

Du overså vist, at pointen var at det er sørgeligt du bliver nødt til at
gemme dig bag en fiktiv vi-gruppe for at føle dig værdsat og du troede vist
at den uspecificerede mængde, der kun eksisterer i dit hovede, ville give
dine udtalelser vægt.

Nå ja, og så overså du vist det med fordommene igen...

Det er ikke et ret højt niveau du er i stand til at diskuttere på. Glæder
mig til du forsøger dig med argumenter. Ja, det vil så forudsætte, at du
rent faktisk sætter dig ind i tingene og det har du jo ikke for vane.

Men jeg kan da hjælpe dig og komme ned på engen i Rødovre så du kan møde dem
og få afkræftet dine grundløse og mangelfulde fordomme.

Skal vi aftale et tidspunkt?

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 08:37

Tom, skrev:

> Det er ikke et ret højt niveau du er i stand til at diskuttere på.
> Glæder mig til du forsøger dig med argumenter.

Det kan du kigge i vejviseren efter, gider ikke spilde tid på dig
med det sprogbrug du lagde ud med.
Jeg svarede dig på det niveau du selv befandt dig på,
da jeg regnede med at det var det eneste sprog du forstod.

> Men jeg kan da hjælpe dig og komme ned på engen i Rødovre så du kan
> møde dem og få afkræftet dine grundløse og mangelfulde fordomme.

Ingen interesse, mine fredelige hunde skal ikke omgåes farlige racer.
Muligvis er dine fredelige nok, kender dem ikke, men jeg tager ikke
chancer mere med den slags.

> Skal vi aftale et tidspunkt?

Håber ikke at det skal læses som en trussel, for så er det
da verdens tåbeligste sted du bruger til at true.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 09:20

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:V9Nbi.10$uk3.3@news.get2net.dk...

> Det kan du kigge i vejviseren efter, gider ikke spilde tid på dig
> med det sprogbrug du lagde ud med.

Nej gud forbyde at du skulle få punkteret dine fordomme.
Fordomme har det jo bedst med at blive næret af frygt for det ukendte.
Jo mindre du ved, jo mere føler du åbenbart du kan tillade dig at pisse på
alle dem der har de hunde du ikke kan lide.

Men at sætte sig ind i sagen, åhhh nej, det ville da være forfærdeligt.

> Ingen interesse, mine fredelige hunde skal ikke omgåes farlige racer.
> Muligvis er dine fredelige nok, kender dem ikke, men jeg tager ikke
> chancer mere med den slags.

Tsk tsk.

Så fordomsfuld og snævertsynet og dog så uvillig for at lære noget om det
man så bramfrit omtaler.
Suk.

> Håber ikke at det skal læses som en trussel, for så er det
> da verdens tåbeligste sted du bruger til at true.

Haha!
Tag dine skyklapper af. Verden kunne gå hen og blive et godt sted for dig.

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 09:42

Tom, skrev:
> [...]
> Jo mindre du ved, jo mere føler du åbenbart du kan tillade dig at
> pisse på alle dem der har de hunde du ikke kan lide.

Det var faktisk sådan en debat jeg havde håbet på at kunne få med dig,
men jeg diskuterer principielt ikke med folk der skal kalde mig snotdum.
Den slags hører hjemme i muddergruppen, og ikke i denne gruppe,
ikke hvis det er mig du vil debatterer med.

> Men at sætte sig ind i sagen, åhhh nej, det ville da være
> forfærdeligt.

Du var jo slet ikke indstillet på at belærer mig, men lagde ud med
at svine mig til fordi du syntes at mit spørgsmål havde en negativ klang.
Du valgte at skyde først og spørge siden.

> Tsk tsk.
>
> Så fordomsfuld og snævertsynet og dog så uvillig for at lære noget om
> det man så bramfrit omtaler.
> Suk.

Tja, jeg har en gang kvajet mig i den retning med en Dogo Argentino,
det kostede min hanhund et stort hul i siden.
Siden den dag er jeg blevet meget påpasselig med hvem mine hunde møder.
Hvad skulle formålet værer for mig eller mine hunde med at møde den slags racer,
det er stadig ud over min fatteevne hvad man vil have dem for.
Og du har ikke bidraget med noget som har gjort mig klogere på det,
det var måske nemmere for dig at svine mig til end at forklarer dine bevæggrunde.
Men det er jo også det man siger, angreb er et glimrende forsvar.

> Haha!
> Tag dine skyklapper af. Verden kunne gå hen og blive et godt sted for
> dig.

Din formulering "Skal vi aftale et tidspunkt?" kunne nemt (for mig)
give accosiationer til at det var en trussel på et eller andet plan.
Så ville jeg bare lige gører dig opmærksom på at man ikke skriver
den slags på steder hvor man til evig tid kan blive draget til ansvar.
Blev mine hunde eller jeg på en tur på Engen feks. bidt af en Fila,
ville det ikke tage politiet ret lang tid at sporer dig via dit indlæg,
og det ville i en given retsag også værer svært for dig at dække
dig ind under at mødet var tilfældigt.
Så jeg håber da for dig selv at det ikke var en trussel,
jeg lover dig at vende den anden kind til hvis det skulle værer.
Så vil jeg bagefter overlade sagen til politiet, aflivning af dine hunde
og en tur i brummen for dig ville sansynligvis blive udfaldet på den sag.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 09:57

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:E6Obi.15

> Din formulering "Skal vi aftale et tidspunkt?" kunne nemt (for mig)
> give accosiationer til at det var en trussel på et eller andet plan.

Forstår ikke helt, hvordan du kan opfatte det som en trussel. Jeg opfatter
Tom`s indlæg, som en opfordring til, at mødes så dine fordomme måske kunne
blive gjort til skamme.

Jeg er selv meget skeptisk mht. visse racer og var da også skeptisk, da en
af Bingo`s hvalpekøbere i forvejen havde en Cane Corso, men man må jo lige
give folk en chance. De havde deres hund med, så vi kunne se, hvordan den
var sammen med hvalpen og den store kæmpe hund var rigtig sød. Den og Bamse
er i dag de bedste venner, så jeg er glad for, at jeg gav familien en
chance.

Min svoger har 2 Amstaff`s. Tæven er vist rigtig sød- har ikke set den siden
den var hvalp, men hanhunden er ikke god med andre hunde, derfor har han
ikke fået lov til, at tage den med herud.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 11:07

Buffy, skrev:

> Forstår ikke helt, hvordan du kan opfatte det som en trussel. Jeg
> opfatter Tom`s indlæg, som en opfordring til, at mødes så dine
> fordomme måske kunne blive gjort til skamme.

Var hans indlæg blevet skrevet i en venlig tone havde jeg
heller aldrig fået den tanke.

> Jeg er selv meget skeptisk mht. visse racer og var da også skeptisk,
> da en af Bingo`s hvalpekøbere i forvejen havde en Cane Corso, men man
> må jo lige give folk en chance.

Det gør jeg da også ind imellem, men efter historien med Dogo'en er jeg
altså blevet mere paranoid, jeg kender også personligt flere folk der har
fået deres hunde totalt maltrakteret af kamp og muskelhunde.
Så jeg prøver primært at holde mig til de fredelige racer,
og jeg gider ikke ligefrem at opsøge de andre.

Med den måde Tom fører sig frem på overfor mig har jeg slet ikke
lyst til at møde hverken ham eller hans hunde.
Han giver mig indtryk af at værer en agrassiv person med sit
"snotdum" og "fucking" sprog.
Den slags personer holder jeg helst på passende afstand.

> De havde deres hund med, så vi kunne
> se, hvordan den var sammen med hvalpen og den store kæmpe hund var
> rigtig sød. Den og Bamse er i dag de bedste venner, så jeg er glad
> for, at jeg gav familien en chance.

Tja, jeg er så idag ked af at jeg gav den Dogo en chanche,
havde dens bid siddet i halsen i stedet for siden var Tyson nok blevet dræbt.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 12:00

> Var hans indlæg blevet skrevet i en venlig tone havde jeg
> heller aldrig fået den tanke.

Sjovt som din egen negativt ladede og bekræftede fordomsfulde tone ændrer
den måde man får svar på.

Sammenlign f.eks. mine svar til de andre som konstruktivt bidrager med
feedback med mine svar til dig.

Du burde opfatte en forskel.

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 12:06

Tom, skrev:

> Sjovt som din egen negativt ladede og bekræftede fordomsfulde tone
> ændrer den måde man får svar på.

Jeg skrev vel ikke spor uhøfligt til at starte med,
du lagde ud med snotdum og fucking,
den slags siger mig en hel del om den anden person.
At du så nu har fundet ud af at modererer dig er da rart,
også den eneste grund til at jeg gider blive ved med at svarer dig.

Men skal vi nu ikke få tråden tilbage til at handle om hunde,
nu synes selv jeg det er kedeligt at diskuterer min personlighed

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 15:44

On Wed, 13 Jun 2007 10:56:37 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Forstår ikke helt, hvordan du kan opfatte det som en trussel. Jeg opfatter
>Tom`s indlæg, som en opfordring til, at mødes så dine fordomme måske kunne
>blive gjort til skamme.

jammen så lad os der bor i kbhområdet mødes i weekenden ?

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 10:58

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:E6Obi.15$Aa4.12@news.get2net.dk...

> Det var faktisk sådan en debat jeg havde håbet på at kunne få med dig,

Så skulle du måske lade være med at starte med en negativ skæren over en kam
og derefter bekræfte at det var tilfældet.

> Du var jo slet ikke indstillet på at belærer mig, men lagde ud med
> at svine mig til fordi du syntes at mit spørgsmål havde en negativ klang.

Hvilket du bekræftede var korrekt.
Så din pointe er?

> Tja, jeg har en gang kvajet mig i den retning med en Dogo Argentino,
> det kostede min hanhund et stort hul i siden.

Og det er da trist. At du så fortsat skærer alle over een kam pga een dårlig
oplevelse med en helt anden race er mig ubegribeligt.

> Din formulering "Skal vi aftale et tidspunkt?" kunne nemt (for mig)
> give accosiationer til at det var en trussel på et eller andet plan.

Glad for jeg har haft held med at opdrage dig til ikke at tage hele verden
i "alle" med på råd.

> Så ville jeg bare lige gører dig opmærksom på at man ikke skriver
> den slags på steder hvor man til evig tid kan blive draget til ansvar.
> Blev mine hunde eller jeg på en tur på Engen feks. bidt af en Fila,

Det er da klart at hunde forsvarer sig, hvis dine hunde er aggressive. Det
har du jo tidligere skrevet meget om at Tyson er overfor Angel.
Så da du har med rovdyr at gøre og i øvrigt lystigt blander to helt
modsatrettede racer er det ikke så mærkeligt du har problemer.

Da engen er et frit sted at færdes og du heldigvis ikke har monopol på at gå
der ses vi når jeg socialiserer mine hunde.

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 10:59

> Det er da klart at hunde forsvarer sig, hvis dine hunde er aggressive. Det
> har du jo tidligere skrevet meget om at Tyson er overfor Angel.

Præcisering: at Tyson er aggressiv overfor andre hunde der vil hilse på
Angel.

Og læg så alle dine projektioner på hylden og åbn øjnene. Har da aldrig mødt
magen til snævertsynethed og harcelering overfor folk med andre racer end
dem du lige synes er de rigtige.

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 11:29

Tom, skrev:

> Præcisering: at Tyson er aggressiv overfor andre hunde der vil hilse
> på Angel.

Den kan jeg så bedre gå med til, men det drejede sig om 2 situationer
for 3 år siden da Angel var 8-9 uger gammel.
Der var Tyson lidt for overbeskyttende, det fik jeg pillet ud af ham,
og siden har der intet været.

> Og læg så alle dine projektioner på hylden og åbn øjnene. Har da
> aldrig mødt magen til snævertsynethed og harcelering overfor folk med
> andre racer end dem du lige synes er de rigtige.

Du bidrager stadig ikke med noget der ville kunne åbne mine øjne
og "se lyset".

/Jens

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 12:02

> Du bidrager stadig ikke med noget der ville kunne åbne mine øjne
> og "se lyset".

Jeg har tilbudt at mødes med dig under kontrollerede former og få bare lidt
erfaring med andre racer, men det har du jo nægtet.

Hvis du starter med at sætte dig ind i de racer du udtaler dig negativt om,
dvs. læser racebeskrivelser og fora for netop de hunde, mm., og ikke kun
Ekstra Bladet skal jeg da gerne supplere der hvor du har huller i din viden.

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 12:16

Tom, skrev:

> Jeg har tilbudt at mødes med dig under kontrollerede former og få
> bare lidt erfaring med andre racer, men det har du jo nægtet.

Med det jeg har læst om Fila på nettet har jeg ingen interesse
i at mødes med dine hunde, er det små hvalpe (under 6-8 mdr.)
har jeg self ingen probs med nogen racer.
Men voksne kamp og muskelhunde opsøger jeg som sagt ikke.
Og vi er så stadig tilbage til at du virker som en agrassiv person på mig,
så dig er jeg faktisk også helst fri for at mødes med.

> [...]
> negativt om, dvs. læser racebeskrivelser og fora for netop de hunde,
> mm., og ikke kun Ekstra Bladet skal jeg da gerne supplere der hvor du

Nu læser jeg aldrig Ekstra Bladet, og det jeg har kunnet finde
om racen Fila på nettet siger mig at det ikke er en race for mig.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 11:24

Tom, skrev:

> Så skulle du måske lade være med at starte med en negativ skæren over
> en kam og derefter bekræfte at det var tilfældet.

Jeg stillede blot et spørgsmål, som du stadig ikke har besvaret.
De fleste der bliver spurgt mht racevalg udbreder sig da gerne,
det vil du åbenbart ikke af en eller anden grund

> Hvilket du bekræftede var korrekt.

Og ???
Det er ingen hemmelighed at kamp og muskelhunde ikke er min kop te.

> Så din pointe er?

At du går efter manden og ikke bolden.

> Og det er da trist. At du så fortsat skærer alle over een kam pga een
> dårlig oplevelse med en helt anden race er mig ubegribeligt.

Om du begriber det eller ej er mig ligegyldigt,
mine hundes sikkerhed har første prioritet.
Schæfere har jeg heller ikke specielt gode oplevelser med,
så dem opsøger jeg heller ikke på mine ture.

> Det er da klart at hunde forsvarer sig, hvis dine hunde er
> aggressive. Det har du jo tidligere skrevet meget om at Tyson er
> overfor Angel.

Hvor i alverden har jeg skrevet det, mine hunde er ikke spor agrassive
overfor hinanden, og meget sjældent overfor fremmede hunde.

> Så da du har med rovdyr at gøre og i øvrigt lystigt blander to helt
> modsatrettede racer er det ikke så mærkeligt du har problemer.

Hvad har jeg problemer med, du har vist misforstået et eller andet,
tror du forveksler mig og mine hunde med nogle andre.

> Da engen er et frit sted at færdes og du heldigvis ikke har monopol
> på at gå der ses vi når jeg socialiserer mine hunde.

Du skal bare ikke socialiserer dem sammen med mine, Engen er stor,
så der er masser af plads til os begge uden vi behøves at mødes.
Og går det af en eller anden grund alligevel galt har jeg gjort
dig opmærksom på konsekvenserne, du kan ikke tage tilbage hvad
du tidligere har skrevet, det står til evig tid på nettet.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 12:13

> Og ???
> Det er ingen hemmelighed at kamp og muskelhunde ikke er min kop te.

Præcis. Og derfor har det en noget hul klang når du så naivt siger "jeg
stillede bare et ærligt spørgsmål", hvilket det jo langt fra var.

> At du går efter manden og ikke bolden.

Havde der været en bold til at starte med var jeg gået efter den.
Hus forbi - Kig indad.

> Om du begriber det eller ej er mig ligegyldigt,
> mine hundes sikkerhed har første prioritet.
> Schæfere har jeg heller ikke specielt gode oplevelser med,
> så dem opsøger jeg heller ikke på mine ture.

Fint - Der er også hunde jeg undgår.
Det betyder bare ikke at jeg skærer dem over en kam og dømmer deres ejere
når jeg ikke kender dem, som du gør.
Du bad om at gå efter bolden, det kunne du jo starte med

> [...]
> dig opmærksom på konsekvenserne, du kan ikke tage tilbage hvad
> du tidligere har skrevet, det står til evig tid på nettet.

Så længe dine hunde ikke er aggressive sker der jo intet.
Men hvis du har problemer med hunde aggressivitet er det da klart at du skal
føre dem i snor og ikke slippe dem blandt andre løse hunde.
Er dine hunde derimod aggressive og angriber bliver du naturligvis
politianmeldt. Så kan du tage den derfra.

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 12:32

Tom, skrev:

> Præcis. Og derfor har det en noget hul klang når du så naivt siger
> "jeg stillede bare et ærligt spørgsmål", hvilket det jo langt fra var.

Jeg er vel i min gode ret til at have mine meninger, er det et krav
at man elsker alle racer for at skrive her i gruppen.
Og det var faktisk et helt reelt spørgsmål, som jeg da stadig godt
kunne tænke mig at få et svar på.

> Havde der været en bold til at starte med var jeg gået efter den.
> Hus forbi - Kig indad.

Du fatter det simpelthen bare ikke.
Jeg stiller et spørgsmål, og du kører det straks over i mudderkastning.

> Fint - Der er også hunde jeg undgår.

Så er vi da enige om noget.

> Det betyder bare ikke at jeg skærer dem over en kam og dømmer deres
> ejere når jeg ikke kender dem, som du gør.

Tja, det bliver jeg jo nødt til ind imellem, ellers kan det jo hurtigt
værer for sent. Hvorfor skulle jeg dog tage unødige chancher.

> Du bad om at gå efter bolden, det kunne du jo starte med

Jeg mener nu stadig at det var dig der kørte det over til at handle
om min person, i stedet for at forholde dig til spørgsmålet.

> Suk.
> Så længe dine hunde ikke er aggressive sker der jo intet.

Sikkert ikke, men jeg aner jo ikke om dine er det,
eller om de er dominerende.
Hvad skal jeg da også bruge sådan et møde til, hvis dine Fila'er
er søde og rare, vil det så sige at alle andre Fila'er er det også.

> [...]
> Er dine hunde derimod aggressive og angriber bliver du naturligvis
> politianmeldt. Så kan du tage den derfra.

Tror du du er smart nu og kan vende den 180 grader, mine hunde er ikke
spor agrassive, men de finder sig bestemt ikke i at blive chikaneret
eller domineret, så forsvarer de sig. Det er vist ret normal hundeadfærd.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 15:42

>Så fordomsfuld og snævertsynet og dog så uvillig for at lære noget om det
>man så bramfrit omtaler.
>Suk.

jeg vil godt lære noget ! har du disse 2 racer allerede ? eller har du
tænkt dig at anskaffe dem først ? jeg vil gerne møde disse hunde og
vi kan da sagtens aftale at mødes i weekenden hvis det passer dig

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 15:39

On Wed, 13 Jun 2007 08:22:57 +0200, "Tom" <no@spam.please> wrote:

> [...]
>
>Men jeg kan da hjælpe dig og komme ned på engen i Rødovre så du kan møde dem
>og få afkræftet dine grundløse og mangelfulde fordomme.

haha vil du anskaffe hunde for at mødes med en du ikke kender fra en
nyhedsgruppe på en eng i rødovre ? du trænger da vist til behandling

Fra : Kong Kurt

Dato : 13-06-07 14:10

On Tue, 12 Jun 2007 23:39:48 +0200, "Tom" <no@spam.please> wrote:

>Interessant fordom.
>Var det ikke fordomme jeg beskyldte dig for at have?
>Det er så bekræftet.

>Ja, du er snotdum.
Så er I jo To ! Er det ikke dejligt, ikke at være alene Jens

> [...]
>
>Så ja, du er virkeligt snotdum på de punkter, og desværre for svag til at
>stå alene men skal gemme dig i mængden med "vi".

Tom, Du er da en af de mest uvenlige personer på usenet. Hvorfor går
du ikke ud og lærer noget af din hund. Den er sikkert et venligt væsen
!

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 14:34

Kong Kurt, skrev:

> Så er I jo To ! Er det ikke dejligt, ikke at være alene Jens

Jeps, Tom og jeg er simpelthen soulmates

Se du nu bare at få købt dig nogle ænder,
så Leyna kan få sig en hund mere, hun har jo abstinenser

/Jens

Fra : Kong Kurt

Dato : 13-06-07 14:57

On Wed, 13 Jun 2007 15:33:50 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeps, Tom og jeg er simpelthen soulmates
>
>Se du nu bare at få købt dig nogle ænder,
>så Leyna kan få sig en hund mere, hun har jo abstinenser
>
>/Jens

Hun kan jo bare gå i gang. Der er benzin på knallerten, så hun kan
bare hente !

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 15:38

Kong Kurt, skrev:

> Hun kan jo bare gå i gang. Der er benzin på knallerten, så hun kan
> bare hente !

Du skal vel lige bygge et andehus først, eller grave en dam,
eller hvad man nu gør med sådan noget skravl

/Jens

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 22:35

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in message

> De skriver lidt om racen her:
>
> http://www.fuglsanggaard.dk/
>
> Kig under: At eje en Fila

Jep, Marianne har Brasileiro.
Det er ikke den der er interessant for mig, den er kun sekundært
interessant.

Tak

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 23:36

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse news:466f11c5$0$90269

> Jep, Marianne har Brasileiro.
> Det er ikke den der er interessant for mig, den er kun sekundært
> interessant.

Ja, ok- det er jo ikke en Cao Miguel, som jeg lige måtte Google for, at se,
hvordan den så ud. Ser dog ikke ud til, at der findes nogen danske sider /
opdrættere med den race.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anette

Dato : 13-06-07 00:21

Buffy wrote:
> Ja, ok- det er jo ikke en Cao Miguel, som jeg lige måtte Google for,
> at se, hvordan den så ud. Ser dog ikke ud til, at der findes nogen
> danske sider / opdrættere med den race.

Jeg har heller ikke kunnet finde danske opdrættere, men har fundet en del
andre navne for den portugisiske kvæghund, f.eks Azorean Cattle dog eller
Cao Fila São Miguel de Canto
Her er feks en god side om den. ...også på engelsk www.caosaomiguel.com

Men Tom, jeg tror måske Klubben for Hyrde-, Kvæg og Gårdhunde kan hjælpe dig
i kontakt med andre Fila ejere. Der står intet om racen på deres side, men
det ville i hvertfald være i den klub racen hørte til, under DKK
www.khkg.dk

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 00:30

> Jeg har heller ikke kunnet finde danske opdrættere

Der er ingen
Men der er nogle få hundeejere af dem i DK, dog.

> [...]
> dig i kontakt med andre Fila ejere. Der står intet om racen på deres side,
> men det ville i hvertfald være i den klub racen hørte til, under DKK

Den side og klub kendte jeg ikke. Der er dog ikke nogen repræsentant for
racen, som dog er listet.
Det kunne være man skulle melde sig, så man kunne rådgive andre om den før
de anskaffer sig den, hvilket i øvrigt ikke er helt let

Tak for hjælpen.

Fra : Anette

Dato : 13-06-07 23:02

Tom wrote:
> Det kunne være man skulle melde sig, så man kunne rådgive andre om
> den før de anskaffer sig den, hvilket i øvrigt ikke er helt let

Det ville da være en god idé og netop en måde at udbrede kendskabet til
racen.
Den ene af mine hunde er en PON, polsk lavlandshyrdehund , som "hører til" i
khkg, derfor fandt jeg frem til klubben.
Der er rigtig mange meget specielle hyrdehunde i klubben, som jo favner alle
hyrdehunde uden specialklub - dvs racer der er så få af her i landet at der
ikke har været basis for en specialklub.
Mange af racerne har en noget speciel psyke, specielle karaktertræk som
kendetegner racerne hver især.

> Tak for hjælpen.

Any time

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 03:43

Buffy, skrev:

> Ja, ok- det er jo ikke en Cao Miguel, som jeg lige måtte Google for,
> at se, hvordan den så ud. Ser dog ikke ud til, at der findes nogen
> danske sider / opdrættere med den race.

Og hvorfor tror i.
Den er feks. forbudt i England og bliver det forhåbenligt
også herhjemme.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 04:54

On Wed, 13 Jun 2007 04:43:27 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og hvorfor tror i.
>Den er feks. forbudt i England og bliver det forhåbenligt
>også herhjemme.
>
>/Jens

der er bare nogle mennesker der vil have noget specielt som ingen
andre har og så vælger de noget som en fila eller ligende bare for at
virke enestående det er sørgeligt, desuden fatter jeg slet ikke at de
ikke forbød en hund som filaen den gang

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 08:39

not@home.se, skrev:

> [...]
> andre har og så vælger de noget som en fila eller ligende bare for at
> virke enestående det er sørgeligt, desuden fatter jeg slet ikke at de

Helt enig.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 15:54

On Wed, 13 Jun 2007 09:38:52 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Helt enig.
>
>/Jens

og der er ingen tvivl om at filaen er langt farligere for mennesker
end tosa eller pitbull er , men vi kan da bare mødes alle sammen på
engen i weekenden og se hans hunde hvis han holder dem i snor og vi
kan jo bare lade vores hunde blive hjemme, men jeg tvivler meget på at
han har disse hunde og slet ikke som voksne

Fra : pwh

Dato : 13-06-07 16:21

not@home.se, skrev:

> og der er ingen tvivl om at filaen er langt farligere for mennesker
> end tosa eller pitbull er ,

Også det indtryk jeg har fået ved at surfe lidt på racen,
tosa og pittbull er vel mere farlige for andre hunde.

> men vi kan da bare mødes alle sammen på
> engen i weekenden og se hans hunde hvis han holder dem i snor og vi
> kan jo bare lade vores hunde blive hjemme,

Jeg tror jeg springer over

> men jeg tvivler meget på at
> han har disse hunde og slet ikke som voksne

Du har muligvis ret, det er første gang jeg hører fra Tom
i denne gruppe, så jeg kender intet til ham.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 13-06-07 21:32

On Wed, 13 Jun 2007 17:21:24 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Også det indtryk jeg har fået ved at surfe lidt på racen,
>tosa og pittbull er vel mere farlige for andre hunde.

ja helt sikkert det er hele forskellen filaen hader mennesker undtagen
ejeren og lige de aller nærmeste, pitbul elsker mennesker men kan være
ret problematisk overfor andre hunde, tosaen ved jeg kun hvad jeg har
læst, men en god kamphund må aldrig være farlig over for mennesker,
det ligger i avlen, men hos filaen ligger det i avlen at den skal være
fjendtlig over for mennesker, jeg kender et par der var oppe og kigge
på filahvalpe hos opdrætteren hvist nok den eneste herhjemme, de måtte
ikke kigge dem i øjene og hundene gik langsomt rundt om dem imens de
bare skulle kigge lige ud i luften og efter et lille stykke tid kunne
den så godt akseptere at de var der, men de skyndte sig væk, den slags
hunde er ikke for almindelige mennesker efter min mening. Jeg snakkede
med en der købte en filahval den var jo sød som lille men begyndte at
bide allerede som 7mdr gammel og han endte med at måtte aflive den da
den jagtede en mand flere killometer igennem skoven
nå nok om de syge hunde. her er et link til nogle helt anderledes
historier om pitbulls end man plejer at høre
http://www.youtube.com/watch?v=xdY9Z5ub9xw

prøv i øvrigt at søge på dogs derinde og hør de hunde der kan snakke

Fra : pwh

Dato : 14-06-07 08:09

not@home.se, skrev:

> [...]
> bide allerede som 7mdr gammel og han endte med at måtte aflive den da
> den jagtede en mand flere killometer igennem skoven

Når det kommer til diverse "powerdogs" plejer du at værer meget godt
inde i stoffet, så jeg tror dig.
Så med sådan en speciel race som en Fila er synes jeg da ikke at Tom
kan tillade sig at tænde helt af fordi jeg stille et skeptisk spørgsmål
til hvorfor man dog anskaffer sig sådan en.
Jeg spurgte da i sin tid dig om det samme med den race du har,
jeg mindes da ikke andet end at du prøvede at forklarer hvad
du havde fundet tiltalende ved en Bullterrier, ingen grund til at blive sur

> nå nok om de syge hunde. her er et link til nogle helt anderledes
> historier om pitbulls end man plejer at høre
> http://www.youtube.com/watch?v=xdY9Z5ub9xw

I USA er en Pitt vist en helt alm familiehund, om de egentligt
er så slemme som deres ry skal jeg ikke kunne sige.
Man kan vel heller ikke skælde en Fila ud for at værer syg,
den kan jo ikke gører for hvordan den er blevet avlet.
Man kan stille spørgsmålstegn ved om de mennesker der
anskaffer sig dem inde i en storby nu også er helt normale.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 14-06-07 14:38

> [...]
>jeg mindes da ikke andet end at du prøvede at forklarer hvad
>du havde fundet tiltalende ved en Bullterrier, ingen grund til at blive sur

nej ingen grund til at tænde sådan af over så lidt, men det er også
meget specielle mennesker der vil have en fila eller bare tænker på at
få sådan en, jeg ville aldrig gide besøge en med sådan en hund det er
helt sikkert.
husker du ikke ham der også en gagn skrev her i grupen der havde sorte
kors tapeseret for ruderne i sin lejlighed og ville bygge en fæstning
om det hus han drømte om ?
han havde jo haft en fila da hans moster boede i spanien mener jeg det
var, og den bed en af gæsterne i ansigtet da hun kiggede ned under
boret imens de sad og spiste, total psychohund efter min mening

>I USA er en Pitt vist en helt alm familiehund, om de egentligt
>er så slemme som deres ry skal jeg ikke kunne sige.

slet ikke slemme hunde dem som er slemme er dem der er baggårdsavl og
indavl og hvor de krydser racerne med ligende racer og når de så ejes
af taberpersoner samtidigt bliver de farlige
ved normal avl er de rigtig gode familiehunde

> [...]
>Man kan stille spørgsmålstegn ved om de mennesker der
>anskaffer sig dem inde i en storby nu også er helt normale.

det er de ikke, den hund er så ekstrem at man bliver nød til at have
en meget mærkelig personlighed, for det første skal du have et værelse
du kan lukke den ind i og lukke døren sikkert hvis der kommer gæster
som den ikke kender osv total syg hund efter min mening

Fra : pwh

Dato : 14-06-07 21:31

not@home.se, skrev:

> [...]
> var, og den bed en af gæsterne i ansigtet da hun kiggede ned under
> boret imens de sad og spiste, total psychohund efter min mening

Det var gode gamle Bo, han trækker en masse med fra muddergruppen,
så han er nok lagt lidt på is for tiden.

Men rigtigt nok, han ville også have en Fila, og hold da
kæft hvor gav du ham "ørertæver" dengang

/Jens