Naboen fik hvalpe.. Vi fik skylden
Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-07 09:58

JA naboens tæve (rotte/lap bld.) har fået hvalpe og mener bestemt at vores
vovse er faderen

Nå ja vi kan godt selv se det .. 3 hvalpe er kridhvide og ligner MEGET en
samojede

Nu er det bare lige at vores vovse altså ikke strejfer .. kan ikke komme ud
af haven o0g har heller ikke været stukket af.

Hvordan kan de bevises at vores ikke er fader ?

Maj

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-06-07 10:13

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud
> af haven o0g har heller ikke været stukket af.
>

> Hvordan kan de bevises at vores ikke er fader ?

Hehe... den lyder også meget afslørende, hvis der er samo-lignende hvalpe
iblandt..GGG.. men er i sikre i jeres sag, så må en blodprøve vel kunne
afsløre faderskabet?!

mvh. marie

Fra : C.H

Dato : 11-06-07 10:17

> [...]
> ud
> af haven o0g har heller ikke været stukket af.
>

> Hvordan kan de bevises at vores ikke er fader ?

Så er du vist ude i noget med en DNA-test. Det kan fastlå hundens
afstamning...

Connie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-07 11:58

> [...]
ud
> af haven o0g har heller ikke været stukket af.
>

> Hvordan kan de bevises at vores ikke er fader ?

Tja, hvis ikke din hund, har været på strejftur, så er der jo den mulighed
tilbage, at naboens hund, har været på herretur .... Eller selvfølgelig,
at de er mødtes på neutral grund....

Men nu er der selvfølgelig også andre end dig, der har Samojede hund, eller
noget der ligner...

Så er du sikker på, at din hund ikke har været på udflugt.... Så bed naboen,
om at holde sin hund hjemme, når han ikke vil risikere at få hvalpe )

M.V.H....Benny..

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-07 21:33

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
naboen,
> om at holde sin hund hjemme, når han ikke vil risikere at få hvalpe )

Som nogen nok har set så har vi haft problemer med Bugsy og andre hunde ..
specielt hanhunde så haven er indhegnet på sådan en måde at vi er 110%
sikre på at han ikke kan smutte .. ej heller andre komme ind

Rundt om selve haven er der hegn op i en højde af 150cm og hæk på 2m+
(hegn i hækken) Hegnet er tillige gravet ca 30cm ned .. mindst
Et sted er der ikke hæk .. men en aflåst låge i ca samme højde som hegnet

Så tivler stærkt på at det er bugsy der er faderen ..

Ifølge stambog osv. må han faktisk kun "bedække" andre racerene samojeder..

Maj

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-07 07:59

> [...]
>
> Så tivler stærkt på at det er bugsy der er faderen ..
>
> Ifølge stambog osv. må han faktisk kun "bedække" andre racerene

Hej Maj

Jamen der er jo sådan set ikke noget at spille om og med...

Når du er 110% sikker på, at Bugsy ikke kan komme ud, og andre ikke kan
komme ind, så må Bugsy jo være fritaget for skyld.... Jeg tror, jeg ville
vende min opmærksomhed mod, den omstrejfende hvide schæfer lignende hund, i
stedet... Eller også, må naboen bare læne sig tilbage, og glæde ( ærgre )
sig over familieforøgelsen..

Hvis han mener, du har været uopmærksom, så har han jo selv, været endnu
mere uopmærksom, for det var da trods alt ham, der havde en tæve i løb.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 11-06-07 15:16

> [...]
> ud
> af haven o0g har heller ikke været stukket af.
>

> Hvordan kan de bevises at vores ikke er fader ?

For det første må det vel være dem, der skal bevise det er din hund der er
faderen, men hvis din hund ikke kan komme ud, så kan naboen jo overveje om
deres hund kan komme ind til jer, men når det er sagt så er det træls at
være uvenner med naboen, hvad er problemet med det hele? Mener de I skal
betale for hvalpenes kost eller hvad? Og deler de I så fald indtægten fra
salget?
mvh
Kim

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-07 20:54

> [...]
> betale for hvalpenes kost eller hvad? Og deler de I så fald indtægten fra

De snakkede noget om en dyrlæge regning

Der strejfer en hvid schæfer rundt í området .. mistænker den for det
ligner for mig ikke små samojede uldtotter

Maj

Fra : lh

Dato : 12-06-07 05:02

> [...]

> Der strejfer en hvid schæfer rundt í området .. mistænker den for det
> ligner for mig ikke små samojede uldtotter

"Man" kan da ikke bare forlange en eller noget af en dyrlægeregning dækket
uden de er 100% sikker på din hund er faderen. Jeg syntes du skulle trække
vejret roligt og spørge hvorfor de er så skråsikker på det netop er din der
er faderen.

lh

Fra : qfha

Dato : 11-06-07 21:01

> Hvordan kan de bevises at vores ikke er fader ?
>
> Maj

ØHH, hvad er problemet. At et gadekryds er blevet til en rundkørsel er
vel en naturlig udvikling.

Du må udbede dig et parringsgebyr, og fortælle, at de skal passe på
deres tæve når hun er i løbetid, hvis de ikke ønsker hvalpe på hende.

Ellers tillykke med familieforøgelsen

mvh
qfha

Fra : Brian

Dato : 11-06-07 21:19

qfha skrev og Brian klippede:

> Du må udbede dig et parringsgebyr, og fortælle, at de skal passe på
> deres tæve når hun er i løbetid, hvis de ikke ønsker hvalpe på hende.

HAHA! God idé, den stemmer jeg for!
Eventuelt, må de lægge ud for en DNA-analyse, og hvis det viser sig at
det er OZ38TOs hund der har været på togt, må de splejse. Der skal to
til en tango ;)

-Brian

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 11-06-07 22:24

Hejsa DNA atest, og er din hund faderen, ja så har du vel forhåbenlig en
hundeansvars forsikring.
Er hvalpene ½ dine, så ½ dækning af atestens pris, hvis ikke, så en
undskyldning, fra naboen, ville være på sin plads
Er hvalpene ½ dine, ja så kan du vel også forlange en paringsafgift, og det
er vel ikke BILLIG, med en stamtavle hund

Mvh
Anita

Fra : Jlitgov

Dato : 12-06-07 10:54

DNA test er jo en reel mulighed. Så slipper du da for videre tiltale
eller må acceptere at med en tæve i løbetid ved siden af kan de hund
flyve over hegn

Læs mere her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/830

Hilsen Janne
www.litgov.dk

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 12-06-07 22:58

> [...]
> ud
> af haven o0g har heller ikke været stukket af.
>

> Hvordan kan de bevises at vores ikke er fader ?

Har I overvejet om nogen i familien kunne have ladet lågen stå åben (ved et
uheld), f.eks. børnene?

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-06-07 09:43

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Har I overvejet om nogen i familien kunne have ladet lågen stå åben (ved
> [...]

Udelukket ..

1. Lågen kan IKKE åbnes hvor end vi gerne ville
2. Vi har ingen børn .. kun os selv
3. Der er altid en hjemme

Maj

Fra : Majbritt Gath

Dato : 15-06-07 18:57

Her vil jeg da også lige komme lidt med på banen...jeg har selv en lille
hanhund på 3 kg som godt kan finde på at strejfe, når han kan lugte løbske
tæver i nabolaget...Dog vil jeg også lige indskyde jeg for en tidsalder
siden har haft 3 schæfere 2 tæver og en han..Og da jeg havde 2 tæver i
løbetid 2 gange om året, følte jeg det var mit ansvar, at passe på de ikke
blev bedækket af nabo hunde..Jeg holdte dem derfor indendørs og gik med dem
i snor..De var under opsyn konstant i deres løbetid..