Den hænger nedad :-(
Fra : pwh

Dato : 10-06-07 17:35

Så har min stakkels lille Angel reddet sig en svømmehale.
Jeg opdagede det igår da vi skulle ud og gå aftenstur,
hun har normalt altid meget høj haleføring, men halen
hang bare og daskede, den kunne vist max komme op
i vandret plan, det går bedre idag
Hun har vist ingen smerter, jeg har hevet og trykket
alt hvad jeg har lært uden hun siger piv.
Så det har været prisen for at have svømmet over 1 time
hver dag den sidste uges tid i Damhussøen.
Nu må hun holde sig til at soppe de næste par dage

/Jens (som åbenbart har været for god ved hundene)

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 18:50

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:1MVai.44

> Så det har været prisen for at have svømmet over 1 time
> hver dag den sidste uges tid i Damhussøen.
> Nu må hun holde sig til at soppe de næste par dage

Stakkels lille Angel. God bedring med hende.

Har hørt begrebet svømmehale før, men hvad skyldes det helt præcist ?
Er det en overanstrengelse eller hvad ?

Fimbes hale er også altid højt løftet, men har lagt mærke til, at han sænker
den, når han bliver rigtig træt, så han får nu kun korte ture, så længe det
er så varmt. Han er jo en ældre herre efterhånden, men han kan altså ikke
finde ud af, at selv sige stop, når hans krop er træt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 10-06-07 19:05

Buffy, skrev:

> Stakkels lille Angel. God bedring med hende.

Jo tak, jeg tror hun overlever.
At hun så ikke udtråler den samme selvtillid er self ærgeligt

> Har hørt begrebet svømmehale før, men hvad skyldes det helt præcist ?
> Er det en overanstrengelse eller hvad ?

Jeps det er overanstrengelse, du kan læse lidt her.
http://www.dyrehospitalethobrovej.dk/sw8571.asp

> [...]
> så længe det er så varmt. Han er jo en ældre herre efterhånden, men
> han kan altså ikke finde ud af, at selv sige stop, når hans krop er

Det var også derfor jeg lod dem svømme så meget i stedet for
at gå de lange ture, det køler dem jo godt at værer ude i vandet.
Man kan rigtigt se de nyder det

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 20:34

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:D4Xai.51

> Jo tak, jeg tror hun overlever.
> At hun så ikke udtråler den samme selvtillid er self ærgeligt

Med lidt held går det vel hurtigt væk igen, hvis hun lige får en
svømmepause.

> Det var også derfor jeg lod dem svømme så meget i stedet for
> at gå de lange ture, det køler dem jo godt at værer ude i vandet.
> Man kan rigtigt se de nyder det

Vi går også lige forbi en lille sø, hvor hundene lige kunne køle lidt af.
Fimbe gik helt ud i vandet , men ikke så langt ud, at han skulle svømme. Han
er ellers vandglad nok, når vi har været på stranden. Bingo skulle også ud
og køles ned, imens Biva kun lige skulle dyppe poterne.

Passer lidt ekstra på Fimbe, da han har haft et par epilepsi-anfald. Det er
længe siden, at han sidst havde et anfald og vi kan ikke finde nogen
sammenhæng i, hvornår de kommer, men en af gangene blev han så glad for, at
lege med en stor tæve og kort tid efter kom anfaldet. Vil nødigt have, at
han får sådan et anfald, når jeg er 4-5 km. hjemmefra ( og der er gerne
totalt tomt for mennesker ), men han elsker jo også de lange gåture- må så
bare holde lidt igen, her i varmen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-06-07 20:27

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:1MVai.44

..

> Har hørt begrebet svømmehale før, men hvad skyldes det helt præcist ?
> Er det en overanstrengelse eller hvad ?

hej Buffy

du kan læse mere om svømmehale her:

http://www.netdyredoktor.dk/sw8571.asp

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-07 12:14

> [...]
> hver dag den sidste uges tid i Damhussøen.
> Nu må hun holde sig til at soppe de næste par dage
>
> /Jens (som åbenbart har været for god ved hundene)

Gå nu lige over på engen, og aflever den bæver, og få så Angel med hjem ved
samme lejlighed

M.V.H....Benny..