Problemer ifm Bredbånd|ADSL
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 06-07-01 11:45

I forbindelse med konverteringen af min eksisterende ISDN-2 til Tele Danmark
Bredbånd|ADSL(ISDN-2) er mine telefoner holdt op med at virke.

Den grønne lampe i NT-boksen lyser ikke, og hos fejlmeldingen siger de, at
de ikke kan 'se' NT-boksen.
- Jeg kan ikke få den til at lyse hvad enten jeg bruger skillefilteret eller
ej....

ADSL modemmet virker derimod helt fint, og der er fuld knald på
netforbindelsen.

Hvordan kan det være at det modemmet virker og NT-boksen ikke virker ? - Kan
det være en fejl på centralen ?
Jeg har valgt gør det selv pakken, men jeg har med 100% sikkerhed sat det
rigtigt op.

Hilsner

Christopher

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-01 12:26

"Christopher Højsbo" skrev:
> I forbindelse med konverteringen af min eksisterende ISDN-2 til Tele Danmark
> Bredbånd|ADSL(ISDN-2) er mine telefoner holdt op med at virke.

Surt !

Jeg har det modsatte problem - telefonerne virker OK - men der er ikke liv i ADSL-modemet - d.v.s. at der er godtno liv, men
sync-lampen lyser rødt......

Jeg har så fejlmeldt det - og der er en tekniker, der "kigger på det" !

Så det er nok også din løsning, hvis du ikke har fejlmeldt det !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Joergen Dalgaard

Dato : 07-07-01 11:16

On Fri, 6 Jul 2001 12:45:25 +0200, "Christopher Højsbo"
<christopher@juize.com> wrote:

> [...]
>det være en fejl på centralen ?
>Jeg har valgt gør det selv pakken, men jeg har med 100% sikkerhed sat det

Hej Christopher

Har du strøm på NT-boksen? Min lampe lyser kun grønt, hvis boksen er
tilsluttet el.
Har du en løs forbindelse i et stik? - der jo hel del stik i
forbindelse med BB og ISDN. Prøv at rokke med stikkene og tag dem ud
og ind flere gange.

Ellers prøv med andre kabler / ledninger.

Tilslut må NT-boksen byttes osv. Fejl på centralen - det ved jeg ikke
noget om.

Med venlig hilsen
Joergen D.
Antispam: Fjern X'et fra min mail-adresse.
Mange tak for din tid.

Fra : Bo

Dato : 07-07-01 20:23

Jeg havde samme problem.
Jeg slukkede for alt strømmen til alt udstyret i 2-3 min. og alt kørte
derefter som det plejede.
Bo

Fra : JYK

Dato : 07-07-01 21:24

Jeg kunne heller ikke få telefonforb. i de første 5 min., men den kom
(tålmodighed er jo en dyd, hvis man gider at vente - men det gør jeg kun
kortvarigt).

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : PH

Dato : 09-07-01 14:02

Kig lige på pakken om du fik et ISDN-skillefilter eller et PSTN-skillefilter
(analogt) med i pakken. Det står i nederste højre hjørne på pakken!

Fra : PH

Dato : 09-07-01 14:08

..

Fra : PH

Dato : 09-07-01 14:09

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 09-07-01 21:04

Hej..

Hvis det ikke er et anologt skillefilter du har fået ved en fejl, så er det
helt sikkert en fejl på centralen... men vær sikker på at det ikke er hos
der er nogen fejl ellers får du en regning fra TDC for fejl finding...

Henrik..