De der "denne bil må bruges privat" skilte~
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 23:46

Fik mig en griner i dag - set på bagklappen af en ældre Golf

Go' værkstedshumor !

:)
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-06-07 01:01

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Fik mig en griner i dag - set på bagklappen af en ældre Golf
>
> Go' værkstedshumor !
>
> :)

Vil du dele dit syn med os andre?

Hint: Link?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 11-06-07 05:20

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil du dele dit syn med os andre?

Ja, synes heler ikke liiige, jeg så lyset day one.

Utroligt så få biler på gule plader man ser med dén mærkat -
egentlig.........

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 07:00

On Mon, 11 Jun 2007 04:20:00 GMT, Mogens wrote:

> Utroligt så få biler på gule plader man ser med dén mærkat -
> egentlig.........

Og pudsigt at mange af de biler uden mærkat har et "jeg spiller golf"
mærke

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 06:28

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Vil du dele dit syn med os andre?

Jeg glemte kameraet -

Ideen med at gøre grin med skat's mærkat var et herligt påfund

At kræve at folk der kører lovligt, skal skilte med det er pjat, så at
sætte mærkaten på en almindlig hvidpladebil er go'fin

Hvis "de" vil kontrollere folk i hoved og anden ende - må de sgisme
selv arbejde for føden

--
Jan_stevns

Fra : tp

Dato : 11-06-07 06:35

> [...]
> sætte mærkaten på en almindlig hvidpladebil er go'fin
>
> Hvis "de" vil kontrollere folk i hoved og anden ende - må de sgisme

hvordan er reglerne egenligt? Så to vvs biler her i går (søndags), og det
er jo da sandsynligt at et vandrør kan springe døgnet rundt. man kan dermed
ikke udlede at bare fordi en momsfri gulpladebil kører rundt på en søndag,
er der ulovligheder på spil (selvom det klart er en mulighed), så hvad
beviser de?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 06:48

tp skriver:

> [...]
> ikke udlede at bare fordi en momsfri gulpladebil kører rundt på en søndag,
> er der ulovligheder på spil (selvom det klart er en mulighed), så hvad

Hvor svært er det for en håndværker at få fat i et "jeg kører lovligt
skilt" ?

Kender du en med en gulpladebil der er betalt afgift af, får du
ham/hende til at hente endnu et klistermærke som du kan klistre på din
bil...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 07:03

On Mon, 11 Jun 2007 07:48:28 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvor svært er det for en håndværker at få fat i et "jeg kører lovligt
> skilt" ?

Det koster en bøde på 2.000 kr at sætte mærkatet på en gulpladebil, der
ikke må bruges privat.
Det koster en bøde på 800 kr at lade være med at sætte mærkaten på den
bil, det er beregnet til.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 07:27

Leonard skriver:

> Det koster en bøde på 2.000 kr at sætte mærkatet på en gulpladebil, der
> ikke må bruges privat.

Hvor stor er chancen for at "blive taget" ?

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 08:46

On Mon, 11 Jun 2007 08:27:26 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvor stor er chancen for at "blive taget" ?

Hvis bilen holder i Horsens under en koncert er risikoen for at der
bliver tjekket sikkert større end, hvis den bare holder hjemme.
Men mon ikke nogen bliver på sendt på raccia i sommerhusområder, ved
golfklubber og på marinaer rundt om i landet

Fra : Martin Kiefer

Dato : 12-06-07 20:14

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message

> Det koster en bøde på 2.000 kr at sætte mærkatet på en gulpladebil, der
> ikke må bruges privat.
> Det koster en bøde på 800 kr at lade være med at sætte mærkaten på den
> bil, det er beregnet til.

Og ifølge en ny regel fra den 1. maj 2007 koster det en bøde på 500,- at
have klistermærker sidende i bagruden...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 20:32

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev :

>Og ifølge en ny regel fra den 1. maj 2007 koster det en bøde på 500,- at
>have klistermærker sidende i bagruden...

link ?

--
Jan_stevns

Fra : Martin Kiefer

Dato : 14-06-07 14:48

"jan_stevns" wrote in message

> link ?

"For bagrude, samt de bagerste sideruder er der ny regler pr. 1. april 2007,
hvor man siger, at der må ikke i førerens synsfelt bagud og skråt bagud være
anbragt genstande, der reducerer udsynet unødigt."

http://www.fstyr.dk/sw126404.asp

Godt nok står der at gulpladebiler er undtaget

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Møller

Dato : 11-06-07 09:13

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hvor svært er det for en håndværker at få fat i et "jeg kører lovligt
> skilt" ?

Hvad skal han med det? der er da ingen håndværkerbiler der kører lovligt i
trafikken.

Så et skilt med " momsen er betalt" er da mere korrekt.

Møller

Fra : Henning

Dato : 11-06-07 09:05

On Mon, 11 Jun 2007 07:35:05 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>ikke udlede at bare fordi en momsfri gulpladebil kører rundt på en søndag,

Selvfølgelig må en gulpladebil kørerundt på en søndag - så længe det
er direkte fra kunde til værksted. Ikke noget med liige at smutte
omkring stranden eller supermarkedet. Har du tilkaldevagt må bilen stå
stille hjemme, du må ikke ta' den med i sommerhuset eller andre
steder.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 09:49

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in

> Har du tilkaldevagt må bilen stå
> stille hjemme, du må ikke ta' den med i sommerhuset eller andre
> steder.

Jo du må, hvis du har tilkaldevagt og der i bilen er ting du skal bruge ved
udkald må du køre rundt med den overalt hvor du finder på du har lyst til
at tage til.

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-07 09:54

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkring stranden eller supermarkedet. Har du tilkaldevagt må bilen stå
> stille hjemme, du må ikke ta' den med i sommerhuset eller andre

Joe faktisk .. Men der må KUN være dig i bilen ikke noiget med konen og
ugerne + det store badedyr.

Tilkaldevagten må du jo godt holde fra dit sommerhus eller CV

Erik

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 13:34

Henning skrev:
> [...]
> omkring stranden eller supermarkedet. Har du tilkaldevagt må bilen stå
> stille hjemme, du må ikke ta' den med i sommerhuset eller andre

Hvis du har tilkaldevagt er det vel der hvor du er bilen må være?

Om det så er hjemme eller i sommerhuset kommer vel ud på et.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 07:02

On Mon, 11 Jun 2007 07:27:35 +0200, jan_stevns wrote:

> At kræve at folk der kører lovligt, skal skilte med det er pjat, så at
> sætte mærkaten på en almindlig hvidpladebil er go'fin

Men mon ikke det er falskneri og koster en bøde på 2.000 kr hvis det
opdages?

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 17:38

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Men mon ikke det er falskneri og koster en bøde på 2.000 kr hvis det
>opdages?

Næppe - tingene er jo ægte nok ;)

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 18:10

On Mon, 11 Jun 2007 18:37:52 +0200, jan_stevns wrote:

> Næppe - tingene er jo ægte nok ;)

Kommer jo anpå hvordan mærket betragtes, rent lovmæssigt.
Min bil er jo også lovlig, det er nummerpladerne på den anden bil også,
men jeg må ikke bare bytte rundt på dem som jeg vil.
Hvis mærket betragtes som en identifikationsting til den bil, det er
sendt ud til, tjah, hvad så?

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 18:36

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Hvis mærket betragtes som en identifikationsting til den bil, det er
>sendt ud til, tjah, hvad så?

Det ville jo kræve mærket kunne definderes om hørende til en bestemt
bil - det gør det ikke

( Gu' ved om de har et beskæftigelsesprojekt kørende i Horserød ? )

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 18:42

On Mon, 11 Jun 2007 19:35:50 +0200, jan_stevns wrote:

> Det ville jo kræve mærket kunne definderes om hørende til en bestemt
> bil - det gør det ikke

Ikke desto mindre beskriver SKAT at det kan give bøde at bruge mærket
forkert:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1648217

Fra : Henning

Dato : 11-06-07 09:03

>sætte mærkaten på en almindlig hvidpladebil er go'fin

Nååå - du glemte bare lige at nævne hvidplade-pointen før...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-06-07 01:00

jan_stevns wrote:

> At kræve at folk der kører lovligt, skal skilte med det er pjat, så at
> sætte mærkaten på en almindlig hvidpladebil er go'fin

Hov, det mumlede du ikke noget om i det først indlæg. Så ego kunne
ikke se det sjove, men som sådan en fed joke.

mvh
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 11-06-07 07:20

jan_stevns wrote:
> Fik mig en griner i dag - set på bagklappen af en ældre Golf

Lige som dette på en 306'er?
http://www.hi-speed.dk/2phpBB/userpix/3_IMG_0647hs_1.jpg

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 09:50

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in

> Lige som dette på en 306'er?
> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/userpix/3_IMG_0647hs_1.jpg

Den dumper vel syn pga de bogstaver ? ...

Fra : John Sahl

Dato : 11-06-07 20:08

Henrik Stidsen wrote:
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in
>
> Den dumper vel syn pga de bogstaver ? ...

Nej, for den er jo på gule plader og så måde det gerne sidde sådan.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-07 09:11

> Nej, for den er jo på gule plader og så måde det gerne sidde sådan.

Ja så ka man jo undre sig over hvorfor pladernes farve har betydning for
udsynet ;)

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 16:20

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, for den er jo på gule plader og så måde det gerne sidde sådan.

Har du et evt. link til det?

Spurgte SKAT om at sætte klistermærket i bagruden på gulpladet i forh. til
regler om udsyn osv.
De kunne ikke svare mig om det var lovligt eller ej
Hva hulen gør man så?

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 13-06-07 16:32

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Spurgte SKAT om at sætte klistermærket i bagruden på gulpladet i forh. til
> regler om udsyn osv.
> De kunne ikke svare mig om det var lovligt eller ej
> Hva hulen gør man så?

Det har jo altid været således, at bagruderne i en "varebil" kunne
tildækkes 100%. Der er jo krav om 2 sidespejle mm. så gør du
bare det...

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 16:40

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen
> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jo altid været således, at bagruderne i en "varebil" kunne
> tildækkes 100%. Der er jo krav om 2 sidespejle mm. så gør du
> bare det...

Ok - Tak
Jeg har læst denne forkert, der står jo "personbil"

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1896.pdf

--
/HB

Fra : Lars Holst

Dato : 13-06-07 19:04

"Mogens" <jow@jow.dk> said in news:E5Ubi.2088$ZA.986@newsb.telia.net:

> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jo altid været således, at bagruderne i en "varebil" kunne
> tildækkes 100%. Der er jo krav om 2 sidespejle mm. så gør du
> bare det...

Den går ikke.
Det er blevet forbudtski.

--
Lars Holst

Fra : Jesper Juul

Dato : 13-06-07 19:15

Lars Holst skrev:

> Den går ikke.
> Det er blevet forbudtski.

Hvad er blevet forbudt?

Jesper

Fra : Lars Holst

Dato : 13-06-07 19:34

Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com> said in news:46703399$0$26108$c3e8da3
@news.astraweb.com:

> Hvad er blevet forbudt?
>
> Jesper

Undskyld.
Jeg var forvirret og utilregnelig i gerningsøjeblikket og derfor skal min
kommentar opfattes som ikke eksisterende.

--
Lars Holst

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 11-06-07 22:28

On Mon, 11 Jun 2007 08:20:14 +0200, "John Sahl"

Eller den her

http://www.dlrk.dk/forum/images/M%E6rke%20nologo.jpg

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-07 07:54

On 11 Jun., 06:20, "Mogens" <j...@jow.dk> wrote:

> Ja, synes heler ikke liiige, jeg så lyset day one.
>
> Utroligt så få biler på gule plader man ser med dén mærkat -
> egentlig.........

Synes egentligt det er omvendt, synes der er mange.
Selv nogle små erhvervsdrivende, så de har vel betalt momsen for at
måtte bruge den 50/50.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk - Ønskes:

Fra : Lars Holst

Dato : 11-06-07 10:18

jan_stevns said in news:7nvo635sdonn9m6lnutehn2l0uqp5k97g2
@dtext.news.tele.dk:

> Fik mig en griner i dag - set på bagklappen af en ældre Golf
>
> Go' værkstedshumor !
>
> :)

Problemet er at Skat og CRM skændes om hvem af dem der har pligt til at
levere mærkatet og derfor kommer det kun ud til få.
Desuden kender politiet stort set ikke til mærkatet.
Så det hele er rigtig godt!!!

Så der er mange der p.t. kører ulovligt men hvad betyder det når politiet
ikke hved at de skal tjekke det.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 11-06-07 11:07

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> [...]
> Så det hele er rigtig godt!!!
>
> Så der er mange der p.t. kører ulovligt men hvad betyder det når
> politiet ikke hved at de skal tjekke det.

Hvis mange mærker kommer i cirkulation så finder man dem nok pludselig på
busser, lastbiler, politibiler, SKAT's køretøjer, scootere, sundbusserne,
stodderkongernes trækvogne, vejdirektoratets målebiler, kongebilerne,
forsvarets bæltekøretøjer og mange andre steder og så vil mærket miste sine
egenskaber.

Sådan lidt á la en autonom happening.

Det håber jeg men jeg opfordrer selvfølgelig ikke til noget.

--
Lars Holst

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-07 12:02

On 11 Jun., 10:48, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> Jo du må, hvis du har tilkaldevagt og der i bilen er ting du skal bruge ved
> udkald må du køre rundt med den overalt hvor du finder på du har lyst til
> at tage til.

Vil det sige at man godt må tage i byen og spise hos venner og for at
sikre at konen kan komme hjem så kører hun i privatbilen og man selv i
firmabilen ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 12:33

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Vil det sige at man godt må tage i byen og spise hos venner og for at
> sikre at konen kan komme hjem så kører hun i privatbilen og man selv i
> firmabilen ?

Jeps - jeg kender en der har gjort sådan, han var alarmmontør. Det så lidt
mærkeligt ud når de kom kørende mand og kone i hver sin bil :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 12:47

Henrik Stidsen skriver:

> Jeps - jeg kender en der har gjort sådan, han var alarmmontør. Det så lidt
> mærkeligt ud når de kom kørende mand og kone i hver sin bil :)

Det afhænger totalt af det firma man arbejder i.

Vi sidder i samme situation på vores arbejdsplads. Vi er begrænset til
at skulel kunne rykke ud på 45 minutter, men må ikke tage firmabilen
selvom vi har vagt

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 12:56

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Det afhænger totalt af det firma man arbejder i.

Kommer an på om vi taler lovgivning eller praktiske forhold.

> Vi sidder i samme situation på vores arbejdsplads. Vi er begrænset til
> at skulel kunne rykke ud på 45 minutter, men må ikke tage firmabilen
> selvom vi har vagt

Det lyder mærkeligt eller måske som noget firmaet selv har fundet på. Der
er mange der har det sådan at de har firmabilen med hjem og kører rundt i
den når de har vagt og så til gengæld rykker ud derfra hvor de nu befinder
sig - svjv handler det om hvorvidt man skal bruge firmabilen og det der er
i den til de opgaver man har for firmaet.

Men er det 45 minutter fra I modtager kaldet til i skal være på firmaet og
hente bilen eller til I skal være hos kunden?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 13:09

Henrik Stidsen skriver:

> Kommer an på om vi taler lovgivning eller praktiske forhold.

Nej, for lovgivningen er _ret_ diffus hvad det angår.

Been there done that. Vi gransker loven og retsafgørelser nøje, da vi
kan sisikere at få et skattesmæk, hvis vi bruger bilen forkert. Jeg har
jo betalt transport til og fra arbejde altså kørslen, ikke tiden, hvis
jeg starter på værkstedet i Horsens.

> [...]
> sig - svjv handler det om hvorvidt man skal bruge firmabilen og det der er
> i den til de opgaver man har for firmaet.

Det er i sidste ombæring firmaet der står inde for den slags aftaler.

> Men er det 45 minutter fra I modtager kaldet til i skal være på firmaet og
> hente bilen eller til I skal være hos kunden?

Starte kørsel mod kunden (hjemmefra). Altså kan vi godt tage ud at
handle osv og så nå hjem inden de 45 minutter er gået.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 13:32

> Nej, for lovgivningen er _ret_ diffus hvad det angår.

Det kan vel dårligt overraske nogen :(

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 13:34

Henrik Stidsen skriver:

> Det kan vel dårligt overraske nogen :(

Prøv at ring til den lokale skat og spørg dem.

Prøv så at ringe til skat i den kommune hvor du arbejde og spørg
dem......

Klaus (min skat er lige kommet hjem
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 14:23

> Prøv at ring til den lokale skat og spørg dem.
> Prøv så at ringe til skat i den kommune hvor du arbejde og spørg
> dem......

Svaret er nok forskelligt ja - er da heller ikke så længe siden en eller
anden avis testede SKAT og konstaterede 3 ud af 4 svar fra dem var
forkerte...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 14:25

Henrik Stidsen skriver:

> Svaret er nok forskelligt ja - er da heller ikke så længe siden en eller
> anden avis testede SKAT og konstaterede 3 ud af 4 svar fra dem var
> forkerte...

Og dem der skal tjekke bilerne har lige så lidt styr på det.

Kan du se at jeg smider firmaslæden med fuld reklamegejl på
parkeringspladsen ved et indkøbecenter lørdag formiddg ?

Eller tager til Dolly P koncert fredag aften (døgnvagt)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 14:59

> [...]
> parkeringspladsen ved et indkøbecenter lørdag formiddg ?
> Eller tager til Dolly P koncert fredag aften (døgnvagt)

Der er mange der har skrevet "VAGT" med tydelige bogstaver på deres
firmabiler, jeg går ud fra det er for at undgå at folk tænker "nå, de
snyder nok med bilerne" når deres døgnvagter f.eks. er på indkøbstur i
firmabilen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 17:44

Henrik Stidsen skriver:

> [...]
> firmabiler, jeg går ud fra det er for at undgå at folk tænker "nå, de
> snyder nok med bilerne" når deres døgnvagter f.eks. er på indkøbstur i

Pas, det kan alle og enhver jo skrive.

Det sjove er jo at man ikke må have ½ liter mælk i bilen med hjem.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-07 09:10

> Pas, det kan alle og enhver jo skrive.

Ja det kan alle skrive - men det ser ud til i en del tilfælde at blive
brugt til at markere at bilen bruges af en døgnvagt og det kunne jeg godt
tro var for at undgå at det ligner snyd.

> Det sjove er jo at man ikke må have ½ liter mælk i bilen med hjem.

Hvis man er tilkaldevagt og derfor må køre privat i bilen må man godt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-07 17:27

Henrik Stidsen skriver:

> Hvis man er tilkaldevagt og derfor må køre privat i bilen må man godt.

Nej.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-07 09:59

> Nej.

Jo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-07 15:58

Henrik Stidsen skriver:

> Jo

Det er ikke et simpelt svar, men nej, du må ikke købe og transportere
private varer i bilen (ej heller veninder på passagersædet).

Så er det nemlig kørsel med privat vindign for øje og du skal beskattes
af kørslen (eller føre kørebog og beskattes af kørsel over 1000 km
svjh).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-06-07 08:30

> [...]

> Så er det nemlig kørsel med privat vindign for øje og du skal beskattes
> af kørslen (eller føre kørebog og beskattes af kørsel over 1000 km

Også når kørslen sker fordi medarbejderen er tilkaldevagt og skal stå til
rådighed hele døgnet med minutters varsel? Det er jo det der er
situationen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-07 19:14

Henrik Stidsen skriver:

> Også når kørslen sker fordi medarbejderen er tilkaldevagt og skal stå til
> rådighed hele døgnet med minutters varsel? Det er jo det der er
> situationen.

Jeps.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 13:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Pas, det kan alle og enhver jo skrive.
> Det sjove er jo at man ikke må have ½ liter mælk i bilen med hjem.

Jo, hvis den er åbnet og du er ved at drikke af den.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 11-06-07 20:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Klaus (min skat er lige kommet hjem

Pas nu på med at låne din bil ud. ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 22:10

"Rune S. Larsen" skriver:

> Pas nu på med at låne din bil ud. ;)

Min skat kører i den hele tiden...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-06-07 14:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det afhænger totalt af det firma man arbejder i.

Mnjaeh, det afhænger af hvordan bilen er indrettet. Hvis den er udstyret med
alskens hylder med stumper og/eller værktøj, så den er umulig at bruge til
noget privat brug, plejer Skat at mene at det er OK. Men hvis det bare er en
almindelig kassevogn, som man har læsset sit udstyr i, går den ikke.

Ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 14:23

Ebbe Kristensen skriver:

> [...]
> noget privat brug, plejer Skat at mene at det er OK. Men hvis det bare er en
> almindelig kassevogn, som man har læsset sit udstyr i, går den ikke.

Prøv at spørg 2-3 skattecentre.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 13:38

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> Vi sidder i samme situation på vores arbejdsplads. Vi er begrænset til
> at skulel kunne rykke ud på 45 minutter, men må ikke tage firmabilen

Så får I forhåbentlig en god betaling for at have vagten, fordi I, i
praksis, ikke kan tage ret mange steder hen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 13:36

Christian B. Andresen skrev:
> Vil det sige at man godt må tage i byen og spise hos venner og for at
> sikre at konen kan komme hjem så kører hun i privatbilen og man selv i
> firmabilen ?

Netop fordi konen kører i privatbilen skulle der ikke være noget at
komme efter der.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-06-07 16:38

> Fik mig en griner i dag - set på bagklappen af en ældre Golf

Jeg har også et klæbt bagpå Lanceren...

Troels

Fra : News

Dato : 11-06-07 16:42

Er der så ikke lige en, der kan lægge et scannet billede i binaer, så vi
alle kan printe en ud og sætte på vores cykler og hvidpladebiler?

Fra : Tom

Dato : 11-06-07 17:24

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> Fik mig en griner i dag - set på bagklappen af en ældre Golf
>
> Go' værkstedshumor !
>
> :)

haha og det hele er opstået fordi Skat har fundet ud af at nogle håndværkere
kører i firmabil til besøg hos ludere, i arbejdstiden

--
Tom