Ældre/gammlt musik 70-80-90'erne..
Fra : Patrick

Dato : 09-06-07 18:30

Hej alle,

Nu vil jeg så høre, om i ikke kan komme med nogle gode bud på nogle gode
sange fra 70, 80 eller 90'erne??

Det må gerne være kendte sange, som mange kender :)

På forhånd tak!

Patrick

Fra : Michael Lund

Dato : 09-06-07 18:49

"Patrick" <svar@igruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> Nu vil jeg så høre, om i ikke kan komme med nogle gode bud på nogle gode
> sange fra 70, 80 eller 90'erne??
>
> Det må gerne være kendte sange, som mange kender :)

Du kan jo prøve at kigge i de tråde der hedder noget med "Dagens år". Der
har vi flere godbidder fra 70', 80' og 90'.

Mvh.
Mic.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-06-07 19:28

On Sat, 9 Jun 2007 19:29:36 +0200, "Patrick" <svar@igruppen.dk> wrote:

> [...]
>sange fra 70, 80 eller 90'erne??
>
>Det må gerne være kendte sange, som mange kender :)

Kig i trådene "Dagens År", der er masser af geniale sange.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 20:30

On Sat, 9 Jun 2007 19:29:36 +0200, "Patrick" <svar@igruppen.dk> wrote:

>Nu vil jeg så høre, om i ikke kan komme med nogle gode bud på nogle gode
>sange fra 70, 80 eller 90'erne??

Som de øvrige allerede har nævnt, er der tonsvis af god musik i
trådene "Dagens År".

Ellers kan du forlyste dig med playlisten fra sidst jeg holdt fest,
som skulle dække hele denne periode:
http://www.linaa.com/festmusik.txt

>Det må gerne være kendte sange, som mange kender :)

Der er ikke andet

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 09-06-07 20:58

> On Sat, 9 Jun 2007 19:29:36 +0200, "Patrick" <svar@igruppen.dk> wrote:
>

> Ellers kan du forlyste dig med playlisten fra sidst jeg holdt fest,
> [...]

Det er dæleme guf for kendere - hvornår holder du fest igen

Mic.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 09-06-07 22:32

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er dæleme guf for kendere - hvornår holder du fest igen

Jep - listen er gemt - der er lidt jeg skal ha i samlingen

Ulrik Chr.
nettet@uac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 22:37

On Sat, 9 Jun 2007 21:58:11 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Det er dæleme guf for kendere - hvornår holder du fest igen

Om ikke ret længe :)

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-06-07 21:48

> Ellers kan du forlyste dig med playlisten fra sidst jeg holdt fest,
> som skulle dække hele denne periode:
> http://www.linaa.com/festmusik.txt

> Der er ikke andet
>
> /Alex

Noget af en pladesamling. Håber du har fået dem lagt in på puteren, ellers
må DJ'en godt nok have været træt, dagen efter..

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 22:40

On Sat, 9 Jun 2007 22:48:29 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:

>Noget af en pladesamling. Håber du har fået dem lagt in på puteren, ellers
>må DJ'en godt nok have været træt, dagen efter..

Det tog 5 personers samlede pladesamlinger, og en pokkers masse
arbejde ved puteren at lave den playliste. Man meget af det kan
heldigvis findes på en masse "Best of the...." CD'er :)

/Alex

Fra : Lars Holst

Dato : 09-06-07 22:07

Alex Linaa <www.linaa.com> said in news:7qvl635ao7vl3padkomjqgc668s6k0bb16@
4ax.com:

> [...]
> trådene "Dagens År".
>
> Ellers kan du forlyste dig med playlisten fra sidst jeg holdt fest,

Var det en tema fest?

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 22:36

On 09 Jun 2007 21:06:39 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Var det en tema fest?

Ikke andet tema, end at stort set alle deltagerne har været unge i de
vilde 70'ere :)

Fra : Lars Holst

Dato : 09-06-07 23:02

Alex Linaa <www.linaa.com> said in news:i97m63lgsf8to5t7nps4o6dl087nckfn9v@
4ax.com:

> Ikke andet tema, end at stort set alle deltagerne har været unge i de
> vilde 70'ere :)

Nu har jeg for svoj været mere nøje gennem listen og fundet ud af at jeg
har alle sangene på nær 8.

Men var det min fest så havde flere genrer og flere epoker været
repræsenteret.

Men derfor er det da alligevel feeed musik.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 23:14

On 09 Jun 2007 22:01:59 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Nu har jeg for svoj været mere nøje gennem listen og fundet ud af at jeg
>har alle sangene på nær 8.

Wow, du har da godt nok en samling der vil noget.

>Men var det min fest så havde flere genrer og flere epoker været
>repræsenteret.

Tja, måske. Ideen var at lave en liste med noget af den musik vi
dansede og festede til, lige fra vores tid i ungdomsklubben, til vi
mødte vore livs udkårne. Så ligger det ligesom i kortene at det skal
være i den lettere genre.
Der har dog sneget sig en del 60'er-musik med, som jeg ikke er helt
gammel nok til at have oplevet i den anledning, men vi kender
alligevel alle sangene.

>Men derfor er det da alligevel feeed musik.

Jeps, det var også en stor succes med musik som alle kunne synge med
på.

/Alex

Fra : Holst

Dato : 10-06-07 22:08

Alex Linaa wrote:

> Ellers kan du forlyste dig med playlisten fra sidst jeg holdt fest,
> som skulle dække hele denne periode:
> http://www.linaa.com/festmusik.txt

Du må holde nogle gode fester, for med en så lang playliste kan din fest
umulig gå død førend langt op af den næste formiddag.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 23:56

On Sun, 10 Jun 2007 23:07:34 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Du må holde nogle gode fester, for med en så lang playliste kan din fest
>umulig gå død førend langt op af den næste formiddag.

Hehe, jeg tror nu ikke vi nåede det hele igennem. Det var bare det
udvalg der var på PC'en, som folk kunne vælge fra.

:)
/Alex

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-07 00:10

Alex Linaa skrev:

>Hehe, jeg tror nu ikke vi nåede det hele igennem. Det var bare det
>udvalg der var på PC'en, som folk kunne vælge fra.

Vi må se at få DR til at offenliggøre den slags "Playlister", de skal nok
hjælpe når folk ikke ved hvad de har hørt på et givent tidspunkt, de kunne
jo starte med en "playlist" over hvad de har i "diskoteket" på nuværende
tidspunkt.

--
Guldkorn fra Bo M. Mogensen:
>hvad vejer mest - 1 liter bly eller 1 liter fjer?
De vejer det samme - fjerne vil bare for det meste fylde noget mere.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-06-07 00:37

> [...]
> jo starte med en "playlist" over hvad de har i "diskoteket" på nuværende

Kan næppe anbefales...der er alene mere end 250.000 CD'er og hertil kommer
så alt vinylen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 13:04

On 10 Jun 2007 23:10:29 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Vi må se at få DR til at offenliggøre den slags "Playlister", de skal nok
>hjælpe når folk ikke ved hvad de har hørt på et givent tidspunkt,

Så skulle der være dato og klokkeslæt på, hvis det skulle have nogen
værdi.

>de kunne
>jo starte med en "playlist" over hvad de har i "diskoteket" på nuværende
>tidspunkt.

Det ville eddermadme blive en lang liste
Min liste afspejler jo heller ikke hvad jeg har i "diskoteket", blot
hvad det var muligt at skrabe sammen til én aftens fest, ved 4 gode
venner og deres pladesamlingers hjælp. Jeg gemte blot listen for sjov.

/Alex

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 09-06-07 22:20

"Patrick" <svar@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg så høre, om i ikke kan komme med nogle gode bud på nogle gode
> sange fra 70, 80 eller 90'erne??
>
> Det må gerne være kendte sange, som mange kender :)

The Commitments - Mustang Sally
Survivor - Eye Of The Tiger
Steppenwolf - Born To Be Wild
Kenny Logins - Footloose
Jimmy Cliff - I Can See Clearly Now
Irene Cara - Fame
Gladys Knight - License To Kill

og ikke mindst en af min ynglings.......
Harold Faltermeyer - Axel F.

Ulrik Chr.
nettet@uac.dk