Dagens år - 1977
Fra : Michael Lund

Dato : 09-06-07 10:53

Takker ydmygt Lars for æren.

Det kan ikke nægtes at jeg er 60' og 70' freak, så lad os tage tilbage til
året 1977 hvor punken havde gjort sit indtog. The King Elvis Presley døde og
fik følgeskab af Marc Bolan (T-Rex).

Mit bidrag er Neil Young - Like a hurricane
http://www.youtube.com/watch?v=1O6VxlMi69Q

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 11:13

On Sat, 9 Jun 2007 11:52:47 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

> [...]
>året 1977 hvor punken havde gjort sit indtog. The King Elvis Presley døde og

Stevie Wonder hittede med "Sir Duke" fra albummet "Songs in the key of
life" (Udsendt i 1976).
Her er den i en live-version sammen med "I wish" (som også hittede i
1977), hvilket er to af mine SW-favoritter:
http://youtube.com/watch?v=gaoYu6jOoug
Funk er altså fedt

Så er der jo Foreigners "Cold As Ice":
http://youtube.com/watch?v=KWDj_2QxdoQ
Her fra en noget senere koncert

Sidst, men ikke mindst, er der Supertramps smukke "Give A Little Bit":
http://youtube.com/watch?v=OMxRjioUh2s

Enjoy
/Alex

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-06-07 12:29

Michael Lund wrote:
> Takker ydmygt Lars for æren.
>
> Det kan ikke nægtes at jeg er 60' og 70' freak, så lad os tage
> tilbage til året 1977

Meat Loaf "Paradise By The Dashboardlight" fra Bat Out Of Hell (årets album
IMHO):
http://www.youtube.com/watch?v=j0ns8t9iQck

Talking Heads "Psycho Killer" (nummeret er vist lidt ældre, men udkom først
i '77):
http://www.youtube.com/watch?v=l5zFsy9VIdM

Thin Lizzy "Dancing In The Moonlight" fra Bad Reputation:
http://www.youtube.com/watch?v=Unnh0T2Ftro

KISS "Plaster Caster" fra Love Gun:
http://www.youtube.com/watch?v=6HN7lASCX-k

AC/DC "Let There Be Rock" fra albummet af samme navn:
http://www.youtube.com/watch?v=QNwN3rSrvaE

Blondie "Denis" fra Plastic Letters:
http://www.youtube.com/watch?v=SpIy6-y_wHE

Ramones "Surfin' Bird" fra Rocket To Russia
http://www.youtube.com/watch?v=IKw7Sk3CWZI

Men Meat Loaf er nok den jeg bedst husker fra 1977

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-06-07 13:00

wrote:

>Det kan ikke nægtes at jeg er 60' og 70' freak, så lad os tage tilbage til
>året 1977 hvor punken havde gjort sit indtog. The King Elvis Presley døde og
>fik følgeskab af Marc Bolan (T-Rex).

Punken! Tonsvis af skelsættende punk-plader bliver udsendt:
Ramones - Rocket to Russia
The Clash - S/T
The Dammed - Damned, Damned, Damned
Sex Pistols - Never Mind the Bollocks...
og flere.

Jeg vælger een video til at repræsentere det hele, nemlig denne:
http://www.youtube.com/watch?v=8z2M_hpoPwk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-06-07 19:27

wrote:

> [...]
>fik følgeskab af Marc Bolan (T-Rex).
>

>Mit bidrag er Neil Young - Like a hurricane

1977 var året hvor ShuBuDua udgav "Vuffeli-Vov" og (meget relevant)
"Sommergryder", som begge er fra deres 4. album.

Og Gasolin udgav deres sidste album med nye sange "Gør Det Noget" med
bl.a. "Det Bedste Til Mig Og Mine Venner" og "December I New York".

Eric Clapton udgav "Slowhand"

Meat Loaf udgav "Bat Out Of Hell"
http://www.youtube.com/watch?v=Cg5yNqIeLb4

Queen udgav "News of the world" med bl.a. "We Will Rockyou"
http://www.youtube.com/watch?v=iikKzQwgBJc

og "We Are The Champions"
http://www.youtube.com/watch?v=sogKUx_q7ig

Electric Light Orchestra udgav "Out Of The Blue" med bl.a. "Turn To
Stone"
http://www.youtube.com/watch?v=kNTzEGMTzaU

Jean-Michel Jarre udgav "Oxygene" med "Oxygene part I til VI"
http://www.youtube.com/watch?v=PVUKYWtVQQE

Smokie - "Bright Lights & Back Alleys"
Needles And Pins
http://www.youtube.com/watch?v=MuS0ODmarIA

Supertramp - "Supertramp"

og sidst men ikke mindst udcav Pink Floyd - "Animals" med "Pigs On The
Wing"
http://www.youtube.com/watch?v=GmCKvY684WI

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-06-07 21:05

[1977]:

Jomfru Ane Band - Stormfulde Højder
(Live fra en 10 års jubilæumsforestilling i Saltlageret)

Anders Koppel - Aftenlandet & Regnbuefuglen
(Musik til Peter Watkins film "Aftenlandet", m.m.)
(2 numre med fede Peter Bastian-fagotsoloer)

Troels Trier - Kys Frøen

Weather Report - Heavy Weather

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-06-07 21:07

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan huske at jeg fik lokket min mor til at købe mig nogle kassebukser og
nogle sko med høje hæle. Jeg havde det enda på, en eller to gange. I
hverttilfælde den aften jeg med nogle af mine klassekammerater var inde og
se Saterday Night Fever. I.flg Wiki blev Soundtracket til filmen udgivet i
77.

http://www.youtube.com/watch?v=zQifYc62LSM

Ellers er det jeg bedst husker. Meat Loaf, og jeg tror det var det år jeg
første gang lagde mærke til Queen. Min første kassete med dem var dog fra
1980 (the game)

The Tubes udgav White punks on dope. Se et show med dem i tv. Må dog have
været senere. Både musikken og dansepigerne gjorde et stort indtryk kan jeg
huske)

http://www.youtube.com/watch?v=Kux0myeldwE

Bjarne K.

Fra : Michael Lund

Dato : 10-06-07 09:11

Stafetten går til Per Beer Hansen på grund af det link til en fremragende
udgave af Talking Heads Psyco Killer, hvor bassisten Tina Weymoth i den
grad pisker musikken frem og holder sammen på det hele.

Samtidig var det jo et herligt gensyn med Debbie Harrie.

Mvh.
Mic.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-06-07 19:44

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> wrote in message

> [...]
> året 1977 hvor punken havde gjort sit indtog. The King Elvis Presley døde

Først vil jeg støtte op om tidligere indlæg - Sex Pistols og Clash (som
senere udgav en af mine alltime favoritter, London Calling) - og Meat Loaf
som bare sparkede røv men desværre ikke rigtig formåede at forny sig senere
hen.

Derudover kan nævnes

David Bowie fra "Berlinerperioden" - Low og Heroes
Always Crashing in the Same Car:
http://www.youtube.com/watch?v=1UPBXtIaxR0

Og han fik endda osse tid til at producere
Iggy Pop - Lust for Life
The Passenger: http://youtube.com/watch?v=gRkDYsUrQzo&mode=related&search=

Og mit favoritalbum med
Electric Light Orchestra - Out of the Blue
Mr. Blue Sky: http://youtube.com/watch?v=H2Ncxw1xfck

Og et enkelt one-hit wonder
Ram Jam - Black Betty: http://youtube.com/watch?v=lMLnDuzgkjo

Ole Thomsen