Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D80 ralser
Fra : Glenn

Dato : 09-06-07 11:24

Hej
Jeg har lige købt et D80 hus med DX 18/135mm
Når jeg ryster huset er der en rasle lyd ligesom
lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?

Har læst at D70 har en censor det godt kan rasle ledt.

Venligst Glenn

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-06-07 11:27

"Glenn"
> [...]
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?
>
> Har læst at D70 har en censor det godt kan rasle ledt.

Det er absolut ikke normalt - retuner det straks..!
-max-

Fra : K

Dato : 09-06-07 23:34

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Glenn"

> Det er absolut ikke normalt - retuner det straks..!

Heller ingen raslelyde i mit D80.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-06-07 20:53

-max- wrote:

> Det er absolut ikke normalt - retuner det straks..!
> -max-

Det er nu det. Mit D200 rasler også. Det er sensoren for om man skyder
horisontalt eller vertitalt.

Thomas Schreiber

Fra : ksk

Dato : 10-06-07 22:12

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nu det. Mit D200 rasler også. Det er sensoren for om man skyder
> horisontalt eller vertitalt.

mit d70 rasler også ,, synes ikke jeg kan høre noget rasler på mit d2x

KsK

Fra : Glenn

Dato : 09-06-07 11:39

Glenn skrev:
> [...]
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?
>
> Har læst at D70 har en censor det godt kan rasle ledt.

Tak for hurtig svar :)
Har købt det hos Danskdatasalg den 6/6 Så jeg håber det bliver en
hurtig bytter.

Venligst Glenn

Fra : Michael

Dato : 09-06-07 12:17

Glenn skrev:

> Tak for hurtig svar :)
> Har købt det hos Danskdatasalg den 6/6 Så jeg håber det bliver en
> hurtig bytter.

Jeg er næsten sikker på det skal lyde sådan, når ryster min D50
lyder det også som en lille kugle, kameraet har virket upåklageligt
i 2 år

Mener på et tidspunkt har læst et sted det er den sensor som registere
om kameraet bliver holdt vertikalt eller horisontalt.

Mvh.
Michael

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-06-07 12:30

"Glenn" <hall@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har lige købt et D80 hus med DX 18/135mm
> Når jeg ryster huset er der en rasle lyd ligesom
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?

Der er en kontakt horisontalt/vertikalt der kan lyde som du beskriver!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Glenn

Dato : 09-06-07 14:10

Leif Langgaard skrev:
> "Glenn" <hall@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Der er en kontakt horisontalt/vertikalt der kan lyde som du beskrive

Jeg er ledt forviret Max skriver det ikke er normalt og jeg
bør bytte den.

Michael har D50en og er udemærket tilfreds med den til trods for at den
også har denne lyd og Leif din beskrivelse passer 100% Med det jeg
oplever, men om der sidder en Horisontal/vertikal kontakt i D80en som må
lyde som en løs kugle burde ejer af dette kamera vel kunne svare på ?
håber der er en ejer af dette hus som kan svare på det. Lyden kommer fra
venstre side der hvor tilslutning til pal/usb sidder og det kan bedst
høres hvis man ryster huset i vandret stilling altså hvor optik peger
nedad jeg kan sige så meget at D100
har ikke denne lyd.

Venligst Glenn

Fra : Michael

Dato : 09-06-07 14:27

Glenn skrev:

> Jeg er ledt forviret Max skriver det ikke er normalt og jeg
> bør bytte den.

Prøv Evt. også at stille spørgsmålet hos:
http://www.fotostart.dk/
eller
www.fotokritik.dk

Mvh.

Michael

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 09-06-07 17:30

Glenn wrote:

> [...]
> det kan bedst høres hvis man ryster huset i vandret stilling altså
> hvor optik peger nedad jeg kan sige så meget at D100

Jeg har en D80, og måtte lige prøve om den rasler, og det gør den. Men man
skal da godt nok ryste kraftigt, og lægge øret helt ind til huset for at
høre det.
Bortset fra det fungerer kameraet udmærket.

M.v.h
Niels

Fra : Lars Månsson

Dato : 09-06-07 15:16

> [...]
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?
>
> Har læst at D70 har en censor det godt kan rasle ledt.

Prøv her www.nikoneurope-dk.custhelp.com

Hilsen
-Lars-

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 09-06-07 16:48

"Glenn" <hall@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Har læst at D70 har en censor det godt kan rasle ledt.

Har en D70s, og den har også en "raslelyd" som beskrevet.

Poul E. Kristensen

Fra : Thomsen

Dato : 09-06-07 21:27

> [...]
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?
>
> Har læst at D70 har en censor det godt kan rasle ledt.

Hej
Det kan muligvis være blitzen inde i "blitzhuset".

mvh Ole

Fra : Glenn

Dato : 09-06-07 22:18

> Hej
> Det kan muligvis være blitzen inde i "blitzhuset".

Nope det er jeg ret sikker på det ikke er.
Derimod tror jeg som Michael og Leif skriver at lyden kommer fra den
kontakt til horisontalt/vertikalt
Niels har samme model og genkender lyden. D70 adskiller sig
ikke så meget fra D80 og den har det også, derfor tror jeg ikke det
betyder noget.

Jeg takker for alle jeres indlæg i
har været en stor hjælp.

Venligst Glenn

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 10-06-07 11:03

Hej
der er intet galt
mit nye D80
har også den lyd
og det fungere perfekt

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-06-07 11:12

"SKOVTROLDEN"
> Hej
> der er intet galt
> mit nye D80
> har også den lyd
> og det fungere perfekt
> "Glenn"

Må lige høre - står der Nikon på jeres kameraer..?
Ok så er det derfor - )-max-

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 16:08

-max- wrote:

> Må lige høre - står der Nikon på jeres kameraer..?
> Ok så er det derfor

Ja, for i modsætning til Canon, virker Nikon uanset om det er slået lidt i
smadder

/Kim

Fra : Hans

Dato : 10-06-07 18:13

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, for i modsætning til Canon, virker Nikon uanset om det er slået lidt i
> smadder
>
> /Kim
Canon er ikke ved at gå konkurs.

Fra : Jan Boegh

Dato : 11-06-07 07:35

Hans skrev i 466c31b2$1$913$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:

> Canon er ikke ved at gå konkurs.

De er så åbenbart kommet over krisen?

http://www.computerworld.dk/art/32829?a=bguide&i=117

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-06-07 09:45

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> Hans skrev i 466c31b2$1$913$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:
> De er så åbenbart kommet over krisen?
>
> http://www.computerworld.dk/art/32829?a=bguide&i=117

du kan altid finde lokale datterselskaber, der ikke klarer sig godt i
store virksomheder.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-06-07 09:04

Glenn wrote:
> Hej
> Jeg har lige købt et D80 hus med DX 18/135mm
> Når jeg ryster huset er der en rasle lyd ligesom
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?

Har Du prøvet at spørge fabrikanten ?

Kig ind på nikon.dk og find support. Her sidder fagfolk klar til at svare.

Bo //

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-06-07 09:08

Hej,

> Har Du prøvet at spørge fabrikanten ?
>
> Kig ind på nikon.dk og find support. Her sidder fagfolk klar til at svare.

Hvorfor forplumre diskussionen ved at blande fakta ind i den ?? ;)

-Thomas

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-06-07 09:35

Thomas Jensen wrote:
> Hej,

> Hvorfor forplumre diskussionen ved at blande fakta ind i den ?? ;)

fordi man hurtigere og mere sikkert kommer til realiteter og ikke rygter
og "jeg mener", "jeg tror", "jeg har hørt".

Spørgeren er interesseret i at vide om kameraet er defekt.

Bo //

Fra : MOA

Dato : 10-06-07 10:15

På mit Canon 400D (såvel som på mit tidligere 350D) er der en raslelyd fra
to små metalarme der holder på blitzen. Så måske er det der problemet er?

Morten

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 10-06-07 14:10

"MOA" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> På mit Canon 400D (såvel som på mit tidligere 350D) er der en raslelyd fra
> to små metalarme der holder på blitzen. Så måske er det der problemet er?

http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=read_count&om=23&forum=DCForumID201
http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00KukY

Iflg. disse links er der vist ikke megen tvivl om, hvor "raslelyden" kommer
fra.
En lille kugle der giver besked om lodret eller vandret kameraposition.
Man skulle egentlig tro at det var muligt at lave den slags uden hjælp af
bevægelige dele.

Poul E. Kristensen

Fra : Michael

Dato : 10-06-07 14:26

Poul E. Kristensen skrev:

> [...]
> En lille kugle der giver besked om lodret eller vandret kameraposition.
> Man skulle egentlig tro at det var muligt at lave den slags uden hjælp

"A pixel might have escaped and is now lost inside the camera body. Mega
pixels are quite large and can be noisy. Or, it might be the orientation
sensor." )

Mvh.

Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-06-07 15:04

Poul E. Kristensen wrote:

> [...]
> En lille kugle der giver besked om lodret eller vandret kameraposition.
> Man skulle egentlig tro at det var muligt at lave den slags uden hjælp

det kan det osse, men en lille kugle og et par kontaktpunkter er meget
billigt og pålideligt.

Bo //

Fra : b. james

Dato : 10-06-07 19:13

> Når jeg ryster huset er der en rasle lyd ligesom
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?

Jeg har også lige købt et D80. Den rasler også, når objektiv peger nedad...
(tak fordi du fortæller mig om det. Nå kan jeg også gå og irritere mig ...
).

Mvh.

Thomas

Fra : Glenn

Dato : 10-06-07 21:08

> Jeg har også lige købt et D80. Den rasler også, når objektiv peger nedad...
> (tak fordi du fortæller mig om det. Nå kan jeg også gå og irritere mig ...
> ).

du burde være taknemlig :)
Da jeg hørte huset rasle var jeg ligesom Max overbevist om at den måtte
være defekt, jeg er temlig lettet over at den ikke fejler noget og at
alle pixel er på sin plads :)
Jeg er perneffen men den smule raslen kan jeg sagtens leve med.

Venligst Glenn

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-06-07 20:53

Glenn wrote:
> [...]
> lyden af en lille kugle der er løs, er det normalt ?
>
> Har læst at D70 har en censor det godt kan rasle ledt.

Det er helt normalt. Mit D200 rasler også. Det er sensoren for om man

Fra : Niels

Dato : 10-06-07 21:04

> Ja, for i modsætning til Canon, virker Nikon uanset om det er slået lidt i
> smadder

Men Canon-fotografer ærgrer sig ikke så meget over billedkvaliteten,
at de slår på deres kamera

Jeg har en kammerat, som en gang spurgte mig, om han skulle købe Canon
eller Nikon. Jeg svarede ham, at man kan slå søm i med et Nikon (jeg
brugte Nikon for 4 år siden), men at Canon virker lidt mere moderne.
Et par dage efter fortalte han, at han havde købt et Canon og en
hammer. Det var en mere naturlig kombination, mente han...

--
Niels