1. killing fundet
Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-07-01 10:36

Hej gruppe.

Så fik jeg skilt mig af med mine 5 katte og besluttede mig for, at jeg ikke
ville ha' kat igen før vi var flyttet, men men men...

Her til formiddag var jeg ude at gå med børn og hund og hvad kommer der
gående. En lille killing, ca. 12 uger gammel, rad-mager. Han miffer hæst og
kigger på mig med bedende øjne, så katte-elsker som jeg jo er, går jeg hen
og aer ham lidt.

Jeg er temmelig bekymret for den lille mis, som jeg ikke mener hører til
ude i sådan en hede uden mulighed for at komme til vand eller noget, så jeg
banker på ved de 1. 10 huse i omegnen og spør' om nogen kender killingen,
men ingen ved hvis det er og nogen har ovenikøbet hørt den miffe hele
natten, så jeg tager ham under armen og får bakset sprællende killing, hund,
børn og barnevogn hjem. Nu har jeg så ringet til dyrlæge og lokalradio for
at få missen fremlyst, men helt ærligt så har jeg ikke lyst at levere den
tilbage til nogen der bare har lukket den ud i den her hede, men igen, så
lader jeg tvivlen komme folk tilgode... Det kan jo være den er sluppet ud
ved et uheld.

Hvis ikke nogen melder sig som ejer er dens fremtid ind til nu ukendt, men
jeg beholder ham da til jeg finder et godt hjem i hvert fald. Han bliver,
som de andre neutraliseret og tatoveret om nogen måneder og om 1 uge vil jeg
gå ned og få ham tjekket og vaccineret ved dyrlægen. Nu skal han lige ha'
lov at komme sig, da han virker lidt dehydreret og stresset over varmen.

Han bliver iø. kaldt Dumbledore:8) (yes-yes, jeg er Harry Potter fan)

Rinnie Ilsøe

Fra : greta

Dato : 06-07-01 11:11

"R. Ilsøe" skrev d. 06-07-01 10:36 dette indlæg :
> [...]

varmen.

> Han bliver iø. kaldt Dumbledore:8) (yes-yes, jeg er Harry Potter fan)

Hvor blev jeg dog ked af det, da jeg læste dit indlæg, men samtidig glad
over, at der findes mennesker som dig.Nu håber jeg bare ikke, at der
kommer nogle "sure Indlæg" om, at du skulle gøre mere for at finde
ejeren o.s.v. Ingen, der kan behandle en kat på denne måde fortjener den
ære det er, at kunne kalde sig katteejer. Det skulle jeg hilse og sige
fra Bubber og Sofus (mine skønne Orientalere.).
V.H. Greta

http://www.kandu.dk/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-07-01 11:25

Hej Rinnie

Stakkels lille Dumbledore, men hvor dejligt at du er der for ham.
Håber du finder et godt og trygt hjem til den lille fyr.

Hilsen
Joan

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-07-01 11:49

> Han bliver iø. kaldt Dumbledore :8) (yes-yes, jeg er Harry Potter fan)

Hi hi - jeg er glad for jeg ikke er den eneste, som har den "last"..

Held og lykke med den lille mis, og jeg håber ikke der er nogle, som melder
sig !!

Knus fra Pia

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-07-01 14:07

Hej alle.

Tak for svarene. Jeg har lige postet et billede af Dumbledore inde i
dk.binaer... Lige nu ligger han og putter ved min søn på 3 år og opfører sig
eksemplarisk som en super børnevenlig kat:)

Rinnie

Fra : Trine

Dato : 06-07-01 14:47

Ak hvor er han yndig

Håber du finder et super hjem til ham.

/Trine

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-07-01 15:17

Hejsa Rinnie

Ååååhhhh.. han er da bedårende..

Knus fra Pia

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-07-01 22:02

Hvor er han da yndig *S*
*suuuuuuuuuuuuuk*

Hilsen
Joan

Fra : Jetpool

Dato : 06-07-01 22:29

Hej

Hvor er den køn, den ville jeg gerne erhverve, hvis jeg ikke havde 2 i
forvejen, som også måske kommer til at volde mig nogle problemer, da jeg
overvejer at flytte til udlandet, jeg ved de skal ikke aflives, enten skal
jeg have dem med mig eller også skal de hen til en god familie, men det
bliver nok svært, da de er utroligt knyttet til mig, efter hvad min dyrlæge
siger, han siger det er sjældent, da de plejer at være mere knyttet til
stedet, det nu en anden historie.

mvh
Linda

R. Ilsøe <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PNi17.835$S86.597165202@news.mobilixnet.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-07-01 13:49

Din dyrlæge tager fejl

Selvfølgelig skal du have kattene med, det er ikke så svært. Til Sverige
skal du bare have et lille år at forberede det i. Ved ikke med Norge, der er
noget med de har lukket p.g.a. mund og klovsyge

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Jetpool

Dato : 07-07-01 19:19

Jeg regner med at jeg rejser til Spanien, jeg ved ikke lige hvordan deres
regler er. Jeg vil også helst have dem med, da jeg snart har haft katte i 20
år, men min kærste er ikke vil med katte.

Mvh.
Linda

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9wD17.5218$c63.548174@news000.worldonline.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-07-01 20:15

Din dyrlæge ved sandsynligvis, hvad der kræves.Den skal i hvert fald
rabiesvaccineres, men jeg ved ikke om Spanien kræver helbredsattest.

Fra : Fie & Christian

Dato : 06-07-01 15:01

Hej Rinnie

Ja, det er sørme et held at der findes mennesker som dig Jeg håber
næsten, at den tåbelige person, som har "glemt" denude i heden ikke melder
sig.

Mon det bare er skæbnen, at du ikke skal leve uden katte? Skynd at indsnuse
lille Dumbledore alt hvad du kan

Hilsen
Fie

Fra : Trine

Dato : 10-07-01 07:23

Hej Rinnie

Hvordan går det med den lille Dumbledore??

Billedet af ham, har brændt sig fast på min nethinde Synes han er noget
_så_ sød

/Trine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-07-01 12:27

> Hvordan går det med den lille Dumbledore??

Det går så godt:) Jeg er blevet helt forelsket i ham selvom jeg forsøgte at
holde en smule afstand til ham så jeg ikke blev for knyttet, det viste sig
at være lige så håbløst som at undgå biler på gaden:D

Dumbledore, som vi har besluttet at kalde Weasley istedet (efter den
rødhårede Weasley familie i Potter er begyndt at sutte ved Basja, der er
på besøg ved og i et par uger. Det foregår under højlydt spinden fra både
Basja og Weasley. Weasley fiser glad rundt og leger. Han er sikker på at
fluer er gudt gave til katten og han er parat til at forcere enhver
forhindring for at angribe de små zummende bæster.

Andre gange sidder han længe på lur bag mine Buffalo støvler (Red. ret
store, robuste sko der er gode som lure-sted for små katte) og vrikker med
måsen for at gøre klar til et angeb der dog som regel ikke bliver til noget
fordi han har for travlt med at vrikke med måsen.

Han er en rigtig lille kælepot og elsker at blive nusset af hele familien,
men han er også sikker på at borde er bygget til ham og ikke noget andet, så
alle småting bliver vippet ned og når han er færdig med det sidder han
triumferende og troner midt på bordet. Hihi.

Jeg kunne blive ved og ved at fortælle om ham, men jeg vi forskåne jer, for
jeg gætter på i har fået det rigtige billede af ham ud fra beskivelsen nu...
En lille bølle med krudt i måsen:)

Min fornuft regner dog stadig med ikke at beholde ham, men i mit hjerte er
han allerede en del af familien og skal aldrig væk:)

På sin vis håber jeg han ikke hører til nogen steder, men så knyttet som
han er til mennesker, så må der være nogen et eller andet sted der savner
ham forfærdelig meget... Et lille barn måske? Så håber jeg i hvert fald at
jeg får fundet dem!

Rinnie
(Med 2 katte der ligenu har boret sig ind i det rene vasketøj og hopper
rundt under bunken så der står vasketøj om ørene på¨os ...og jeg som
hader katte i vasketøjet, men det er for nuttet det de har gang i!