3´mast nede på 4døgn
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-07 21:53

Hej

Jeg har været opmærksom på manglende dækning fra den lokale 3´sendemast fra
mandag aften eller i hvertfald hele grundlovsdag.
Det har resulteret i dårlig indendørsdækning og udendørsdækning.

Det er lidt forundrende at masten stadigt ikke er komme Online. Har prøvet
at få 3´s kundeservice i tale. Men de skal bruge 3-4 eksempler osv på
telefonnumre man ikke kan ringe til osv. Men problemet er jo at man godt kan
ringe op men på TDC`s net eller på 3 med dårlig dækning.
Altså har de ikke styr på deres master om de er online, og de skal åbebart
bruge brugertilbagemeldinger før de opdager en mst er nede?? Har de slet
ikke nogen tekniske medarbejdere i DK, eller skal det hele gå til sverige og
der går flere uger før en mast kan komme online igen?
For mig at se burde sådan et mobilselskab have en døgn driftservice der kan
se når en mast er nede og reagere på det.

SÅ er der lidt angående mobiltelefon, for bruger en Nokia Z73, og den synes
jeg er noget positivt stillet over for signalstyrken.... fx udendørs i frit
miljø viser telefonen 5-6strejer og indedørs ca. 3strejer.

Men min anden SE Z800 viser kun 2 strejer udendørs, og 0-1 indendørs.

Fx idag hvor jeg blev fanget i at blive smidt af nettet, hvor jeg GIK
UDENDØRS, hvor jeg så ramte en forhindring og Nokiaen smed opkaldet næsten
øjeblikkeligt, selvom man kunne være kommet forbi forhindringen på kort tid.
Der viste Nokia´en 3 strejer da den smed opkaldet. Altså er det noget
ustabilt. Men er det forskel fra mobil til mobil hvem der bestemmer hvornår
opkaldet skal smides, eller er det altid basestatationen der bestemmer den
sag?
Synes nemlig at man normal har været vandt til at der skulle en del til før
en mobil smed opkaldet.. Altså mere end blot et par sekunder hakkende lyd.
Nokia´en sagde CUT elly næsten med det samme.

Andre der har erfaringenr med 3´ der sløser med deres uppetid for
mobilstationerne? Har de fx overhovedet UPS forsygning?

Mvh. Bjarke

Fra : John

Dato : 09-06-07 10:13

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> For mig at se burde sådan et mobilselskab have en døgn driftservice der kan
> se når en mast er nede og reagere på det.

Det overrasker mig ikke.
I de næste syv måneder jeg havde 3 var den overordnede oplevelse (der
var få undtagelser), at både personalet i butikkerne, deres
"shop-in-shop" steder og deres såkaldte kundeservice var total
indkompetente, alt andet end servicemindede og til tider direkte kom med
vildledende informationer.
Da de ændrede deres priser i januar forsøgte medarbejderen i 3-Butikken
at overbevise mig om, at jeg ikke kunne ophæve bindingen, fordi han
mente, at jeg ikke blev berørt af prisændringerne i nævneværdig grad.
3-kundeservice medarbejderen ville kun nedgradere mig til et Boost 199,
selv om jeg krævede et Boost 29 abonnement.
Og sådan har det været hele vejen igennem.

> [...]
> miljø viser telefonen 5-6strejer og indedørs ca. 3strejer.
>
> Men min anden SE Z800 viser kun 2 strejer udendørs, og 0-1 indendørs.

Du kan ikke nødvendigvis sammenligne de to mærker når det kommer til
det. Min tidligere Nokia viste typisk 3-5 streger indendørs - og mistede
til tider forbindelsen uden varsel, mens min S/E uden problemer holdt
forbindelsen ved 1-2 streger.
Det er dog også mit indtryk, at man ikke kan sige at det ene mærke er
bedre end det andet mht. følsomheden. Det varierer fra model til model.

Mvh

John

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 10-06-07 21:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra mandag aften eller i hvertfald hele grundlovsdag.
> Det har resulteret i dårlig indendørsdækning og udendørsdækning.

<klip en hel masse>

I min tid hos 3 var jeg offline i ca. 1½ uge på min hjemmeadresse. Deres
mast var nede, men ville alligevel ikke tillade mig at roame på TDC's
netværk. Svaret fra kundeservice var - Vi er godt klar over det, vi arbejder
på det, vi kan desværre ikke sige hvornår vi er færdige.

3 & telia gider jeg ikke mere....

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-06-07 21:51

"Steen Holm Pedersen" <stonie@remove_this_nospam.dk> wrote in message

> I min tid hos 3 var jeg offline i ca. 1½ uge på min hjemmeadresse.

De har tilsyneladende lavet masten idag.
Har dog også sendt en skriflig anmodning derom afleveret på deres
hovedkontor i ondsdags.

>Deres mast var nede, men ville alligevel ikke tillade mig at roame på TDC's
>netværk.

hvorfor ikke, det er da normalt man altid kan det

> Svaret fra kundeservice var - Vi er godt klar over det, vi arbejder på
> det, vi kan desværre ikke sige hvornår vi er færdige.

Okay da godt de vidste det.