Poul Bundgaard
Fra : Buddleia davidii

Dato : 08-06-07 16:35

Jeg leder efter følgendene sange.

Morgensangen og aftensangen "mener de hedder sådan"

Jeg skal bruge dem til min kære mor, der snart fylder rundt, men har søgt
både i Nord, Syd, Øst og tdc men uden held.

Er der nogle der på en eller anden måde kan hjælpe?

Fra : -=JF=- priv

Dato : 08-06-07 20:28

"Buddleia davidii" <nemt@nemt.dk> skrev i meddelelsen

> Morgensangen og aftensangen "mener de hedder sådan"

Prøv at se om du ikke kan låne den på biblioteket.

Fra : Buddleia davidii

Dato : 08-06-07 21:40

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> "Buddleia davidii" <nemt@nemt.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at se om du ikke kan låne den på biblioteket.
Har snart prøvet her og der, og lige nu så er jeg sku ved at opgive, da det
ikke ser ud som om det er til at få fat i.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 08-06-07 22:30

Buddleia davidii skrev:
> [...]
> både i Nord, Syd, Øst og tdc men uden held.
>
> Er der nogle der på en eller anden måde kan hjælpe?
Ja, det er ikke mange oplysninger, du kommer med.

Poul Bundgaard indsang i sin ungdom (omkring 1950) to sange fra
et skuespil "Cant" af Kaj Munk.

Den ene hedder Jægersang, og den anden Vuggesang.
Kunne det være dem ?

Venlig hilsen Jørgen Carlsen

Fra : Buddleia davidii

Dato : 08-06-07 22:42

"Jørgen Carlsen" <jcarl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et skuespil "Cant" af Kaj Munk.
>
> Den ene hedder Jægersang, og den anden Vuggesang.

Hej Jørgen

Nej, jeg har fået opsnuset så meget at de er fra filmen 1 pige og 39 sømænd

Filmen er ikke noget problem at få fat i, men der er sangene jeg skal bruge.

Den ene starter sådan. "jeg synger min morgen sang, et oral i naturens
klang, det skal være en sang til min kære, godmorgen min glade ven osv. det
er ikke sikkert det er helt rigtigt sitret.

Fra : Michael Lund

Dato : 08-06-07 22:51

"Buddleia davidii" <nemt@nemt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klang, det skal være en sang til min kære, godmorgen min glade ven osv.
> det er ikke sikkert det er helt rigtigt sitret.

Sakset fra http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=movies&value=10278

Musik:
Komponist: Sven Gyldmark
Sangtekster: Peer Guldbrandsen
Numre: usikkerhed m.h.t. titlerne: "For der var 39 sømænd og een pige" af
Karl Stegger & kor ; "Jeg synger min morgensang" af Poul Bundgaard ;
"Aftensang" af Poul Bundgaard ; "Santa Lucia" af Poul Bundgaard ; "Jeg er en
mand der har mod" af Poul Bundgaard
Pladenummer: TONO 45238

Mvh.
Michael

Fra : Buddleia davidii

Dato : 09-06-07 00:37

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Karl Stegger & kor ; "Jeg synger min morgensang" af Poul Bundgaard ;
> "Aftensang" af Poul Bundgaard ; "Santa Lucia" af Poul Bundgaard ; "Jeg er

Ja alt det er rigtigt som jeg også skrev, men det er sangene især jeg skal
bruge og ikke filmen, for så var det jo ikke noget problem at finde den vel,
men nu er det altså sangene jeg efterlyser.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-06-07 07:32

Buddleia davidii wrote:
> [...]
> skal bruge og ikke filmen, for så var det jo ikke noget problem at
> finde den vel, men nu er det altså sangene jeg efterlyser.

jeg gentager lige en del af Michaels indlæg her:
Pladenummer: TONO 45238

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Michael Lund

Dato : 09-06-07 08:06

> [...]
> bruge og ikke filmen, for så var det jo ikke noget problem at finde den
> vel, men nu er det altså sangene jeg efterlyser.

Det tror jeg nok vi har fattet - vi er jo ikke tumper her. Som Rasmus også
forstod var det jo et indlæg der skulle hjælpe dig lidt på vej med
plademærke og nummer, samt hvilke titler der er på den.

Mic.

Fra : Buddleia davidii

Dato : 11-06-07 14:10

> [...]
> forstod var det jo et indlæg der skulle hjælpe dig lidt på vej med
> plademærke og nummer, samt hvilke titler der er på den.

Se det har jeg nu heller ikke påstået eller sagt. Men for at slutte tråden
så har jeg fået oplyst at disse 2 efterspurgte sange IKKE er til at få fat
i, hverken på lp eller cd. Så det er kun muligt hvis en har fimen på dvd at
rippe sangene derfra.

Snip"
Tak for henvendelsen hertil.
Vi må desværre meddele at sangene fra filmen Een pige og 39 sømænd ikke er
udgivet på hverken lp eller cd. Filmen er i 2004 udgivet på DVD og findes
kun på Statsbiblioteket hvorfra den ikke udlånes."

Men tak for forsøget på at hjælpe.

Fra : Holst

Dato : 11-06-07 14:41

Buddleia davidii wrote:

> [...]
> i, hverken på lp eller cd. Så det er kun muligt hvis en har fimen på dvd at

Så må du jo bare rippe dem derfra. Filmen ser jo ud til at være til at
få fat på.

Fra : Buddleia davidii

Dato : 11-06-07 16:36

> Så må du jo bare rippe dem derfra. Filmen ser jo ud til at være til at få
> fat på.

Yep, nu skal jeg bare have et program der kan klare den opgave, og det ved
jeg intet om så

Fra : Holst

Dato : 11-06-07 16:51

Buddleia davidii wrote:

> Yep, nu skal jeg bare have et program der kan klare den opgave, og det ved
> jeg intet om så

Heller ikke jeg. Men i sådanne tilfælde skriver man bare "ripping music
from dvd" eller lignende i Googles søgefelt. 'audio' i stedet for
'music' vil måske også være en god mulighed.

Fra : Erling Jensen

Dato : 11-08-07 07:57

<<SNIP>>

> [...]
> udgivet på hverken lp eller cd. Filmen er i 2004 udgivet på DVD og findes
> kun på Statsbiblioteket hvorfra den ikke udlånes."

det er faktisk ikke så lang tid siden at jeg så "Een pige og 39 sømænd" i
Metro i Glostrup sammen med en masse andre danske film, måske har de den
stadig der.

Erling