Nye Opel Corca
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 17:07

Hej gruppe

Nogen som har noget forhåndsviden og/eller erfaring med den nye Opel
Corsa.

Specifikt er det Sport modellen, 1,3 diesel med 90HK der tænkes på.

Positivt som negativt modtages gerne

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : TDN

Dato : 08-06-07 17:36

> [...]
> Corsa.
>
> Specifikt er det Sport modellen, 1,3 diesel med 90HK der tænkes på.

Her er en FDM test af dieselen:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E8794582-4217-4CF5-B102-39B15086117C/0/1827.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 17:47

>Her er en FDM test af dieselen:
>http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E8794582-4217-4CF5-B102-39B15086117C/0/1827.pdf

Tak for link :)

Som gammelt FDM medlem havde jeg da helt glemt, at glo deres arkiver!
:)

Fra : Anders Thorup

Dato : 08-06-07 17:46

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Der er nogen usandheder i ovenstående test, dieselpartikkelfilter er f.eks.
standard på Opel Corsa!
De skriver også at aircon til Corsa koster over 21.000kr ekstra, det passer
ikke, det koster 15.000kr.

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 17:55

>Der er nogen usandheder i ovenstående test, dieselpartikkelfilter er f.eks.
>standard på Opel Corsa!

Jeg kan se i testen det ikke er sport de har testet.

Du har helt ret, DPF er standard på dem alle.

Og så har Sport 90 hk og 6 gear og meget højt gearet = et stort plus
og ikke lavgearet som de skriver.

Motor er heller ikke støjende. Så skulle de have taget en TDI fra VW
med hvis de ville høre støj.

>De skriver også at aircon til Corsa koster over 21.000kr ekstra, det passer
>ikke, det koster 15.000kr.

Korrekt igen. 15k bobs.

Og så er den faldet lidt i pris og falder yderligere 3500,- når/hvis
det hele vedtages her d.15.

Jeg søger videre efter andre tests af den med 90HK. Den med 75 er
noget bovlam. De 90 heste klæder bilen meget mere.

Fra : Anders Thorup

Dato : 08-06-07 18:12

> Jeg søger videre efter andre tests af den med 90HK. Den med 75 er
> noget bovlam. De 90 heste klæder bilen meget mere.
>
> --
> Martin Johansen [6000]

Jeg har selv haft den nye Corsa 75Hk diesel i 2 måneder, og den føles slet
ikke så sløv som man skulle tro når man ser præstationstallene på papiret.
Jeg kørte på min dårligste tankfuld 18,5km/l(høj fart på motorvej), og på
den bedste 25,6km/l(længere tur på landevej med 80-90km/t). Vil skyde på at
snittet nok var omkring de 21,7km/l som den er opgivet til.

Alt i alt, synes jeg det var en rigtig dejlig bil, dog savnede jeg aircon,
som min desværre ikke havde.

Har ikke prøvet 90Hk versionen endnu, men kan kun forestille mig at den
ville være endnu bedre.

Jeg vil uden tvivl anbefale den nye Corsa.

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 18:19

On Fri, 8 Jun 2007 19:11:41 +0200, "Anders Thorup"

> [...]
>den bedste 25,6km/l(længere tur på landevej med 80-90km/t). Vil skyde på at
>snittet nok var omkring de 21,7km/l som den er opgivet til.

Det er rigtig dejligt, at høre.

Vi prøvede den den med 75HK i Punto, men om den er anderledes i Corsa
ved jeg ikke.

Jeg var positiv over den med 90HK. Med 6 gear gik den 2500rpm ved 130
på motorvejen = kæmpe plus.

>Alt i alt, synes jeg det var en rigtig dejlig bil, dog savnede jeg aircon,
>som min desværre ikke havde.

Vi får vores med AC og Teknikpakke (fartpilot+board).

>Har ikke prøvet 90Hk versionen endnu, men kan kun forestille mig at den
>ville være endnu bedre.

Den er ingen racer, men den trækker ret godt. Dog skal den helst over
2000rpm...

>Jeg vil uden tvivl anbefale den nye Corsa.

Det lyder godt!

Vi må ud og prøve den igen på en længere tur :)

Fra : Anders Thorup

Dato : 08-06-07 18:29

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message >
> Vi prøvede den den med 75HK i Punto, men om den er anderledes i Corsa
> ved jeg ikke.

Jeg har ikke selv prøvet Puntoen, men har ladet mig fortælle at Corsaen er
bedre støjdæmpet.

> Jeg var positiv over den med 90HK. Med 6 gear gik den 2500rpm ved 130
> på motorvejen = kæmpe plus.

Super, for jeg går lige nu og venter på en Opel Astra 1,3CDTI 90Hk med samme
gearing

> Vi får vores med AC og Teknikpakke (fartpilot+board).

Det vil jeg bestemt også vælge fremover.

> Vi må ud og prøve den igen på en længere tur :)
>
> --
> Martin Johansen [6000]

Lad os høre hvad du synes om den

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 18:54

>Jeg har ikke selv prøvet Puntoen, men har ladet mig fortælle at Corsaen er
>bedre støjdæmpet.

Det er den også. MEGET!

Der var rigtig meget dieselstøj i Puntoen og dækkene larmede.

>Super, for jeg går lige nu og venter på en Opel Astra 1,3CDTI 90Hk med samme
>gearing

Det virker som en lækker gearing.

>Lad os høre hvad du synes om den

Vi prøvede den kun lige kort i dag. Skal nok melde tilbage når/hvis vi
ender ud i en længere prøvetur.

Det var ihvertfald en bil der gjorde positvt indtryk på både konen og
jeg.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 18:31

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Positivt som negativt modtages gerne

Den er kåret som årets bil i 2007. I følge "Øge" (Olsen) gør det den til
en verdensmester, på linje med en Sierra, køb du blot en sådan.

Skulle det ikke være en Kia med 7 års garanti der skulle afløse
"Jundajen"

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 18:53

>Skulle det ikke være en Kia med 7 års garanti der skulle afløse
>"Jundajen"

Den er ikke helt glemt... men forhandleren lavede en svinestreg i
dag... og så blev Martin mopset.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 19:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Den er ikke helt glemt... men forhandleren lavede en svinestreg i
> dag... og så blev Martin mopset.

Fortæl fortæl...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 19:48

>Fortæl fortæl...

Han havde lovet os, at vi kunne køre "gratis" i vores nuværende indtil
leveringen. Det blev pludselig lavet om til 1,- pr. km ca.

Så vi blev enige om, at hvis landet lå sådan så blev der ingen
byttehandel for så kan vi jo blive ved med, at gå ned i pris på vores
Hyundai. Der må være en grænse et sted og den blev nået her.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 20:07

> [...]
> byttehandel for så kan vi jo blive ved med, at gå ned i pris på vores
> Hyundai. Der må være en grænse et sted og den blev nået her.

I havde altså ikke skrevet papirer ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 20:26

On Fri, 08 Jun 2007 21:06:53 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>I havde altså ikke skrevet papirer ?

Nope..

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 20:19

On Fri, 08 Jun 2007 20:48:10 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>byttehandel for så kan vi jo blive ved med, at gå ned i pris på vores
>Hyundai. Der må være en grænse et sted og den blev nået her.

Jow, jow........men hvis i har en aftale og bliver ved med at fylde
kilometer i dyret, så må han jo sætte grænsen et sted - og måske
trådte du forbi, men det ved kun du og han
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 20:27

>Jow, jow........men hvis i har en aftale og bliver ved med at fylde
>kilometer i dyret, så må han jo sætte grænsen et sted - og måske
>trådte du forbi, men det ved kun du og han

Vi havde en aftale om, at så længe vi ikke kørte jorden rundt så var
det ok.

Hvem der trådte forbi hvem kommer an på hvem der har tolket hvad
forkert.

Fakta er ihvertfald, at det ikke bliver der vi stiller vores Santa Fe.

Fra : Brian

Dato : 08-06-07 20:11

Martin Johansen [6000] wrote:

> Positivt som negativt modtages gerne

Endelig ser du lyset :D

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 20:31

On Fri, 08 Jun 2007 18:07:00 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Corsa.
>
>Specifikt er det Sport modellen, 1,3 diesel med 90HK der tænkes på.

Tests ser positive ud - årets bil ser godt ud i salgsannoncerne. 90 HK
lyder mere end rimeligt til bilen, selv om den ikke kan følge det
svenske jagerfly Mine 80 HK i Puntoen slår fuldt ud til i det
daglige og af og til har jeg da fornøjelsen at se geardovne "racere"
forsvinde bagud ) Vær lige opmærksom på CDTI'ers evne til at sige
*puuuh-stop*, hvis de bliver koblet ind i 2. gear i langsom kø...om
det betyder noget. Det gælder også ved igangsætning på bakke, den vil
have "spade"..........bortset fra det, så held og lykke med den,
men vælg nu 5 døre, hvis nu din kæreste har fået noget, hun ikke lige
nåede at se )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-07 21:00

>Tests ser positive ud - årets bil ser godt ud i salgsannoncerne. 90 HK
>lyder mere end rimeligt til bilen, selv om den ikke kan følge det
>svenske jagerfly

Den virkede ret kvik med de 90hk omend Cee'd med dens 115 var noget
mere kvik.

> [...]
>*puuuh-stop*, hvis de bliver koblet ind i 2. gear i langsom kø...om
>det betyder noget. Det gælder også ved igangsætning på bakke, den vil

Det oplevede vi ikke som noget problem i Corsa'en, men i Puntoen var
jeg ved, at gå amok over netop det :)

>.......bortset fra det, så held og lykke med den,
>men vælg nu 5 døre, hvis nu din kæreste har fået noget, hun ikke lige
>nåede at se )

Det bliver 5 døre uanset hvad :)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-06-07 10:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> Corsa.
>
> Specifikt er det Sport modellen, 1,3 diesel med 90HK der tænkes på.

De to eneste ankepunkter jeg har: For livligt styretøj gør den træls på
motorvej (hvis det er aktuelt ind imellem) og læsseindgangen til
bagagerummet er ret snævert udformet.

Ellers en godt udstyret/fornuftig prissat bil der virker til at være
solidt bygget. God finish i kabinen konkurrenterne taget i betragtning.

Jeg ville købe den (har prøvet 5-6 biler i det segment i løbet af de
sidste 2 måneder), hvis ikke det var for styretøjet (eller hvis behovet
kun var by og lidt landevej).

Mvh
Steen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-07 10:36

>De to eneste ankepunkter jeg har: For livligt styretøj gør den træls på
>motorvej (hvis det er aktuelt ind imellem) og læsseindgangen til
>bagagerummet er ret snævert udformet.

Motorvej bliver særdeles aktuelt for os. Vi kører overvejende
motorvej.

>Ellers en godt udstyret/fornuftig prissat bil der virker til at være
>solidt bygget. God finish i kabinen konkurrenterne taget i betragtning.

Ja den virker ret godt skruet sammen.

>Jeg ville købe den (har prøvet 5-6 biler i det segment i løbet af de
>sidste 2 måneder), hvis ikke det var for styretøjet (eller hvis behovet
>kun var by og lidt landevej).

Styretøjet synes jeg ikke jeg var generet af. Men jeg skal lægge mærke
til det.

Eneste grund til, at vi måske er på vej væk fra den er, at der intet
sker under 2000 omdrejninger.. total død.

Vi prøvede en 90hestes 207'er, samme specs stort set.. den trak rent
fra 1200rpm...

Svært valg :)