Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken filmscanner ?
Fra : Michael Schroeder

Dato : 06-07-01 09:09

Jeg har i et stykke tid kigget langt efter den nye Nikon CoolScan IV LS-40
ED - i tyskland set til 1.799,- DM - hvilket ca. svarer til prisen uden moms
hos min lokale danske filmpusher

- en tråd om "Butik i Tyskland" fik mig til at sammenligne scannere i samme
prisklasse - og her dukkede Canon CanoScan FS 4000 US op til 1.899,- DM.

Men hvilken er bedst ???

Jeg har forsøgt at finde nogen sammenligninger - men kan ikke finde nogen -
har I nogen gode links til guides ?

mvh Michael Schrøder

Fra : Peter_Gimm

Dato : 06-07-01 09:45

"Michael Schroeder" skrev d. 06-07-01 09:09 dette indlæg :
> [...]
LS-40
> ED - i tyskland set til 1.799,- DM - hvilket ca. svarer til prisen

Husk du skal også betale moms af det køb du foretager i Tyskland !

> [...]
DM.

> Men hvilken er bedst ???
>
> Jeg har forsøgt at finde nogen sammenligninger - men kan ikke finde

Kender ikke Canon scanneren, men Microtek 4000T er en bedre
dias/negativscanner end Nikon'en.
Specielt hastigheden på Nikon scanneren bliver du hurtig træt af !!

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Schroeder

Dato : 06-07-01 10:25

"Peter_Gimm" <Peter_Gimm.news@kandu.dk> wrote in message

> Husk du skal også betale moms af det køb du foretager i Tyskland !

Ja - men jeg skal give ca. 9.500 i DK incl. moms - og 1.669 DM incl. MWSt.
svarende til ca. 6.400 DKR - i Tyskland.

Mener du der kommer yderligere afgifter oven i denne pris ?

> nogen -

Jeg har i mellemtiden fundet nogle reviews - og flere har byttet deres
CanoScan 4000 til en CoolScan LS-40

> Kender ikke Canon scanneren, men Microtek 4000T er en bedre
> dias/negativscanner end Nikon'en.
> Specielt hastigheden på Nikon scanneren bliver du hurtig træt af !!

Fordi den kun kan køre på USB i modsætning til Mikrotek der kun kører SCSI ?

Mikrotek 4000T skal vel sammenlignes med CoolScan 4000 - at dømme efter
prisen ?

Er der nogen der kender en butik i Flensborg der sælger foto-scannere ?

mvh Michael Schrøder

Fra : Søren Bargmann

Dato : 09-07-01 21:21

Hvis virksomheden i Tyskland sælger for mere end et bestemt beløb om året
til Danmark (jeg mener det er et par hundrede tusinde kroner) skal der
betales dansk moms.

Det er f.eks. tilfælde hvis du køber noget hos Amazon i England. Så ryger
der lige 8% ekstra på (moms i England er 17%).

/Søren

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 12-07-01 19:30

Jeg har lige købt min Nikon Coolscan IV LS-40 hos www.Photo-goethe.de

Leveringstiden var præcis 1 uge og jeg betalte 6927,25 kr. til postbudet der kom
med den. Jeg har set den i DK til 8995 kr, så noget er der da sparet....

PS: Den kan varmt anbefales.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : Pia

Dato : 13-07-01 16:06

er momsen defineret på din faktura, så man kan trække den fra herhjemme?

:Pia

Fra : Jørgen Angel

Dato : 13-07-01 18:45

cantering@yahoo.com,Ny-Internet writes:
>er momsen defineret på din faktura, så man kan trække den fra herhjemme?

Du kan ikke trække den tyske moms fra i DK. Du skal oplyse den tyske
leverandør dit danske momsnr. Det anføres på fakturaen og varen sendes til
dig uden tysk moms. Hvis altså leverandøren vil have bøvlet. I DK har man
en del adm. bøvl med den slags - sikkert også i Tyskland.
Jørgen