Dagens år - 1975
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-06-07 08:12

Jamen jeg takker for den store ære, at få lov at videreføre musikstaffeten

Jeg synes vi skal springe et enkelt år frem i tiden og lytte til denne:
http://www.youtube.com/watch?v=6se90rFN1qI
Hele den plade er bare noget af det bedste (IMHO) der nogensinde er lavet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-06-07 08:24

On Sat, 2 Jun 2007 09:12:08 +0200, Per Beer Hansen wrote:

> Jamen jeg takker for den store ære, at få lov at videreføre musikstaffeten
>

> Jeg synes vi skal springe et enkelt år frem i tiden og lytte til denne:

Iron Maiden bliver dannet:
http://www.youtube.com/watch?v=AUOpUqni0_g

Albumudgivelser

Kraftwerk - Radioactivity
http://www.youtube.com/watch?v=kXD6Gtinvbc

David Bowie - Young Americans
http://www.youtube.com/watch?v=G1hvOcd3B7Q

Pink Floyd - Wish You Were Here
http://www.youtube.com/watch?v=IXdNnw99-Ic

--
np: (Player is not active
http://www.last.fm/group/dk-kultur-musik

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 08:49

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Pink Floyd - Wish You Were Here
> http://www.youtube.com/watch?v=IXdNnw99-Ic

Åh ja, Wish You Were Here. Nu kvalificerer jeg mig sikkert til offentlig
hængning...men jeg synes det er Floyds bedste album

Og hvorfor så ikke tage den her med, selvom det "kun" er en cover version.
Men han er jo nok værd at findes
http://youtube.com/watch?v=O4_ghOG9JQM

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-07 08:58

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Åh ja, Wish You Were Here. Nu kvalificerer jeg mig sikkert til offentlig
> hængning...men jeg synes det er Floyds bedste album

Det ER da Floyds bedste album...

/P

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 09:09

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Det ER da Floyds bedste album...
>
> /P

Jeg er ikke alene
Narh, men de fleste siger jo Dark side of the Moon

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 10:53

On Sat, 2 Jun 2007 09:23:39 +0200, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Pink Floyd - Wish You Were Here
>http://www.youtube.com/watch?v=IXdNnw99-Ic

Intet over, intet ved siden af. Det er episk.

/Alex

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-07 08:37

> Jamen jeg takker for den store ære, at få lov at videreføre musikstaffeten

Ambient-musikken fødes med Brian Eno's "Discreet Music".

/P

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 02-06-07 08:43

En klassiker i nyere optagelse: http://www.youtube.com/watch?v=Bpbuqh12oj4

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 02-06-07 08:52

Lidt go' gammeldaws rock: http://www.youtube.com/watch?v=IgaS93RKd-s

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 09:11

"aNdEr SaNd" <klap@hat.cz> skrev i en meddelelse

> Lidt go' gammeldaws rock: http://www.youtube.com/watch?v=IgaS93RKd-s

Dogmevideo ellers et herligt nummer

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 12:14

On Sat, 2 Jun 2007 09:51:53 +0200, "aNdEr SaNd" <klap@hat.cz> wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
>Lidt go' gammeldaws rock: http://www.youtube.com/watch?v=IgaS93RKd-s

De lever op til navnet - Det lyder præcis som i 1975 :)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 09:32

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=6se90rFN1qI
> Hele den plade er bare noget af det bedste (IMHO) der nogensinde er lavet

Året 1975 bød også på udgivelsen af Alice Cooper's første soloudgivelse:
Welcome To My Nightmare hvor bla Vincent Price og Lou Reed's band medvirker:

http://www.youtube.com/watch?v=JAnayUpbJYs

Fantastisk album.

Steinbjørn

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 09:49

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> said in

> Året 1975 bød også på udgivelsen af Alice Cooper's første
> soloudgivelse: Welcome To My Nightmare hvor bla Vincent Price og Lou
> [...]

Sikke noget ......................

så må de 4 bedste af Alice Cooper, som i min samling står til at være fra
før 1975, jo være fake.
Dem må jeg hellere kassere eller indberette til musikpolitiet.

Jeg taler her om:
Love it to death 1971
Killer 1971
School's Out 1972
Billion Dollar Babies 1973

Hmmmmmmmmmmm

--
Lars Holst

Fra : Holst

Dato : 02-06-07 09:55

Lars Holst wrote:

> Sikke noget ......................
>
> så må de 4 bedste af Alice Cooper, som i min samling står til at være fra
> før 1975, jo være fake.

Var det ikke oprindeligt et band ved navn Alice Cooper i starten,
hvorefter han netop udgav sit første soloalbum under eget navn?

Fra : Michael Lund

Dato : 02-06-07 09:55

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> før 1975, jo være fake.
> Dem må jeg hellere kassere eller indberette til musikpolitiet.

Man skelner jo mellem bandet Alice Cooper og så ham selv:

Klip fra wikipedia:
"Alice Cooper" was originally a band name with frontman Vincent Furnier
portraying the lead persona. In 1974 Furnier legally changed his name to
Alice Cooper and launched a successful solo career. Since their first single
release in 1966, when the band was known as "The Spiders", the original
Alice Cooper band broke into the international music mainstream with the
1972 hit "School's Out" and reached their commercial peak with the 1973
album Billion Dollar Babies. Cooper's solo career began with the popular
1975 concept album Welcome to My Nightmare. Expanding from his Detroit
garage rock[2] and glam rock[3] roots, over the years Cooper has
experimented with many different musical styles including: conceptual rock,
Hard rock, Pop rock, Disco, Experimental rock and Industrial rock. In recent
times he has returned more to his garage rock roots.[4]

Mvh.

Michael

Fra : Per H

Dato : 02-06-07 10:49

On Sat, 2 Jun 2007 10:54:48 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
skrev:

>"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

denne er vist meget in lige i denne tid
http://www.youtube.com/watch?v=rZ7m_IBX-Yo&mode=related&search=
Vh Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-06-07 09:57

Lars Holst wrote:

> Sikke noget ......................
>
> så må de 4 bedste af Alice Cooper, som i min samling står til at være
> fra før 1975, jo være fake.
> Dem må jeg hellere kassere eller indberette til musikpolitiet.

Alice Cooper var oprindeligt navnet på en gruppe, som blev dannet i '68.
Efter at gruppen havde indspillet "Muscle Of Love" i '73, skiltes gruppen
under stor uenighed om hvem der havde retten til navnet "Alice Cooper".
Det endte med at Vincent Damon Furnier fik lov at "beholde" navnet og hans
første "solo" plade (efter bruddet med resten af gruppen) var så "Welcome To
My Nightmare" fra '75.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 10:13

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in

> [...]
> navnet og hans første "solo" plade (efter bruddet med resten af
> gruppen) var så "Welcome To My Nightmare" fra '75.

Jeg forstår.
Det vidste jeg ikke.

Jeg vil dog stadig påstå at de klart fedeste Alice Cooper plader er dem fra
før 1974.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 13:56

Lars Holst skrev:
> [...]
> før 1975, jo være fake.
> Dem må jeg hellere kassere eller indberette til musikpolitiet.

Hvis du nu havde noteret dig denne del af mit indlæg: "SOLOUDGIVELSE",
ville det måske have givet dig en ide om, at der faktisk var kommet
noget før det. Du er velkommen til, at kassere dem, jeg har dem i
forvejen sammen med ca. nogen og 50 andre Alice Cooper cd'er.
Men sådan kan det jo gå når man pludselig skal smart men ikke rigtigt
har noget at have det i på området.

Om det er de bedste er jo en smagssag. Personligt syntes jeg "From The
Inside" fra 1978 er et kanon album det blandt andet blev skrevet med
Bernie Taupin og Steve Lukather har også været med på et enkelt nummer.

Fremragende skive, men noget ukendt for de fleste.

Steinbjørn

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 18:59

> [...]
> forvejen sammen med ca. nogen og 50 andre Alice Cooper cd'er.
> Men sådan kan det jo gå når man pludselig skal smart men ikke rigtigt

Klap lige kamelen.

Nu er Alice Cooper ikke noget jeg hører hver dag.
Det er det ikke godt nok til.
Men for at finde mine LP'er med bandet/manden skulle jeg lige bladre mine
6000 andre LP'er igennem.

Jeg tror godt du kan glemme den der med at spille smart og ikke have
noget at have det i.

Vil du da udfordre mig på min generelle musikviden?

Så øv dig lige i et par dekader hvis du vil være med.

> Om det er de bedste er jo en smagssag.

Ja.
Sådan er min smag.
Og sådan tror jeg de flestes smag vedr. Alice Cooper er.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 20:42

Lars Holst skrev:
> "S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> said in
> Klap lige kamelen.

Har kigget, ejer ikke en sådan.

> Nu er Alice Cooper ikke noget jeg hører hver dag.
> Det er det ikke godt nok til.

Det er vel en smagssag. Jeg kunne sagtens høre det, idet han gennem hans
mange udgivelser trodsalt er rykket temmelig meget rundt så discografien
byder på temmelig mange variationer. Lige fra det meget syrede i starten
af karrieren, over det mere straight rock, eksperimenterende på Dada,
derefter endnu et stilskift i det let punkede på ting som Zipper Catches
Skin for derefter, at gå til 80'er Heavy Rock. I slutningen af 90'erne
gik han nærmest industrial, hvorefter han gik tilbage til garagerock.

> Men for at finde mine LP'er med bandet/manden skulle jeg lige bladre mine
> 6000 andre LP'er igennem.
>
> Jeg tror godt du kan glemme den der med at spille smart og ikke have
> noget at have det i.

Well det gjorde du jo i dette tilfælde ik? Istedet for at komme med en
bemærkning som denne:

"så må de 4 bedste af Alice Cooper, som i min samling står til at være fra
før 1975, jo være fake.
Dem må jeg hellere kassere eller indberette til musikpolitiet."

Kunne du jo have sagt, noget som f.eks: Jeg mener nu der var ihvertfald
4 albums før den pågældende. (Du mangler iøvrigt både Muscle of Love,
Easy Action og Pretties For You hvis listen af udgivelser i den retning
fra før 75 skulle være komplet.)

> Vil du da udfordre mig på min generelle musikviden?

Jeg har intet behov for, at hævde mig i nyhedsgrupper.

> Så øv dig lige i et par dekader hvis du vil være med.

Jeg er ganske godt med i rigtigt mange genrer og temmelig mange dekader,
men lige præcis Alice Cooper er nu min favorit, og det var der du
udfordrede mig.

> Ja.
> Sådan er min smag.
> Og sådan tror jeg de flestes smag vedr. Alice Cooper er.

Alice udgiver heldigvis stadigvæk musik, og sidst jeg var til koncert så
jeg folk fra 13-14 års alderen og op til den anden side af de 50. Selv
hører jeg til midt i gruppen af fans, men jeg tror ikke du nødvendigvis
skal regne med, at din smag nødvendigvis er den samme som størstedelen
af fans. Men det er muligvis der bandet havde størst succes (hvis vi se
bort fra Poison).

Steinbjørn

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 21:26

> Har kigget, ejer ikke en sådan.

Du ved hvad der menes.

> [...]
> Muscle of Love, Easy Action og Pretties For You hvis listen af
> udgivelser i den retning fra før 75 skulle være komplet.)

Jeg gjorde opmærksom på at det var dem der var de bedste.

Du mangler selv "Live at the Whisky" før listen af originaludgivelser op
til 1974 er komplet.
Så helt skarp er "kniven i skuffen" vist alligevel ikke hjemme hos dig.

> Jeg har intet behov for, at hævde mig i nyhedsgrupper.

Så synes jeg at du skal arbejde med din retorik for dit svar til mig var
tilnærmelsesvist latrinært fordømmende.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 22:08

Lars Holst skrev:
> "S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> said in

> Du ved hvad der menes.

Det gør du tydeligvis ikke.

> Jeg gjorde opmærksom på at det var dem der var de bedste.

Fair nok. Men du spillede stadigvæk smart uden, at have noget at have det i.

> Du mangler selv "Live at the Whisky" før listen af originaludgivelser op
> til 1974 er komplet.
> Så helt skarp er "kniven i skuffen" vist alligevel ikke hjemme hos dig.

"Live at the Whiskey" som den retteligt hedder er for det første ikke en
officiel Alice Cooper udgivelse men en bootleg. Den er iøvrigt optaget i
1969, før Pretties for You", men dem der udsendte dem var i det
mindste så flink, at sende artwork til Alice Cooper til godkendelse.
Hvis vi skal have samtlige bootlegs med får du travlt, for dertil hører
vel alle udgivelserne af koncerten fra 1969 i Toronto og dem er der
ihvertfald mindst 53 af indtil videre.
Den eneste vi kan snakke om er "Greatest Hits" udgivelsen som er fra 1974.

Så helt skarp er "kniven i skuffen" vist stadigvæk ikke hjemme hos dig.

> Så synes jeg at du skal arbejde med din retorik for dit svar til mig var
> tilnærmelsesvist latrinært fordømmende.

Det er næppe nødvendigt. Jeg har jo set hvordan du til tider svarer
andre på tilsvarende måder, så jeg tænkte at niveauet var helt fint til dig.

Mvh

Steinbjørn

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 22:19

> [...]
>
> Det er næppe nødvendigt. Jeg har jo set hvordan du til tider svarer
> andre på tilsvarende måder, så jeg tænkte at niveauet var helt fint

Det er noget sludder.
Den er officiel ifølge flere forskellige opslagsværk.

Hvis opsamlingsplader som den "Greatest Hits" du nævner skal med så kan
jeg da komme i tanker om flere uden at slå dem op.

Du er muligvis fanatisk med Cooper men du mangler at opdatere dine
pandelapper.......Du ved for lidt.
Og så taler du underlødigt til den forkerte person.

På bundlinien er Alice Cooper nu ikke interessant.
Du kan have ham for dig selv med de fantasier du nu måtte have.

--
Lars Holst

Fra : Holst

Dato : 02-06-07 22:21

S. Sørensen wrote:

> Fair nok. Men du spillede stadigvæk smart uden, at have noget at have det i.

Tror du ikke bare, du skulle se at stoppe denne diskussion, så du ikke
kommer til at virke alt for meget som den store idiot?

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 20:43

Lars Holst skrev:
> [...]

> Ja.
> Sådan er min smag.
> Og sådan tror jeg de flestes smag vedr. Alice Cooper er.

Iøvrigt kan vi jo kalde det en prøveballon hvor jeg testede grupppens
viden omkring emnet og der faldt den jo helt igennem, for nu at bruge
din egen terminologi fra en anden nyhedsgruppe.

Steinbjørn

Fra : Michael Lund

Dato : 02-06-07 09:51

Deep Purple betrådte nye græsgange med deres nye guitarist Tommy Bolin. Et
samarbejde der desværre endte alt for hurtigt, men det var svært for fans at
acceptere at Blackmore ikke var med mere og brug af drugs ødelagde hurtigt
det der ellers tegnede så godt efter udgivelsen af "Come taste the band" i
1975.

http://www.youtube.com/watch?v=Q-QSB0XlHp8

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 10:52

On Sat, 2 Jun 2007 10:51:01 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

> [...]
>det der ellers tegnede så godt efter udgivelsen af "Come taste the band" i

Jeg er enig med fansene. Purple uden Blackmore er ikke Purple.
Bevares, det lyder ok, men det mangler energien og sounden af
Blackmores karakteristiske guitar. Det er ikke uden grund han er
manden der har lavet de 10-20 fedeste rockriffs gennem alle tider.
Af samme grund lytter jeg heller ikke til Purple med Morse på guitar.
Han er en teknisk perfekt guitarist, der tone for tone kan spille
Blackmore af banen, men han mangler den indføling som gjorde Blackmore
til noget ganske særligt, og dermed Purple og deres sound til noget
unikt i rockhistorien.

/Alex

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-07 10:03

I.flg Wiki stammer teaterstykket Rocky Horror Picture Show fra 1975. Her er
et par klip fra filmen.

Timewarp:
http://www.youtube.com/watch?v=MDCcb3zRl8U

Sweet trans
http://www.youtube.com/watch?v=PyB_1wjbc_s

Hot Patootie med Meatloaf
http://www.youtube.com/watch?v=9SGkWIEdHtk

Bjarne K.

Fra : Michael Lund

Dato : 02-06-07 10:05

Steve Harley fik smilet frem med denne klassiker
http://www.youtube.com/watch?v=tjpwlW6NIuQ

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 10:54

On Sat, 2 Jun 2007 11:04:55 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Steve Harley fik smilet frem med denne klassiker
>http://www.youtube.com/watch?v=tjpwlW6NIuQ

Damn, det nummer har jeg krammet mangen en trunte til

/Alex

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-06-07 22:42

Michael Lund wrote:
> Steve Harley fik smilet frem med denne klassiker
> http://www.youtube.com/watch?v=tjpwlW6NIuQ

Og det blev så Michael Lund der vandt retten, til at fortsætte stafetten.
Steve Harley & Cockney Rebel, uha det var godt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-06-07 10:10

Per Beer Hansen skrev:

[1975]

Joan Armatrading - Back To The Night
Miles Davis - Pangaea
Erik Grip - Frank Jægers Viser
Keith Jarrett - The Köln Koncert
Jefferson Starship - Red Octopus
Mahavishnu Orchestra - Visions Of The Emerald Beyond
Erik Norby - Regnbueslangen
Donna Summer - Love To Love You Baby
Weather Report - Tale Spinning (med bl.a. Zawinul's "Badia")
Frank Zappa - One Size Fits All
Frank Zappa - Zappa In New York

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 10:20

On Sat, 2 Jun 2007 11:09:32 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Frank Zappa - One Size Fits All

Ups, den havde jeg overset, og faktisk næsten glemt.
Det album indeholder jo den kugleskøre sang "Sofa No.1", hvor han
forsøger at synge på et gebrokkent tysk.
Her er et soundcheck/rehersal hvor lidt af sangen indgår, og videoen
er om muligt endnu mere kugleskør end sangen - Enjoy:

http://youtube.com/watch?v=07_jm4Pgpow

/Alex

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 10:42

> [...]

> denne: http://www.youtube.com/watch?v=6se90rFN1qI
> Hele den plade er bare noget af det bedste (IMHO) der nogensinde er

Filmversionen af musicalen Tommy

Bohemian Rhapsody ryger til tops på listerne.

Sex Pistols første koncert

Patti Smith begår det geniale album Horses

Ella & Oscar laver en plade sammen

Big Youth kommer på den internationale reggae scene

Another Green World med Brian Eno

ABBA cementerer sin succes med ABBA

Rod Stewart udgiver I Am Sailing

Venus and Mars med Wings

Lady Marmelade med Patti LaBelle (R&B..............ikke det stjålne navn
for moderne pop men ægte R&B)

Glenn Campbell med Rhinestone Cowboy

Born to Run med Bruce Springsteen

Dreamer med Supertramp

Fox on the Run med Sweet

Love to Love You Baby med Donna Summer

That's the way I like it med KC & the Sunshine Band

Rocky Horror Picture Show på film

Shostakovich dør

--
Lars Holst

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-06-07 10:48

Per Beer Hansen wrote:

Kom selv lige i tanker om et par store hits fra '75:

Dr. Hook
http://www.youtube.com/watch?v=_cFAetsH4Go&mode=related&search=
Fra et totalt feeedt album

AC/DC
http://www.youtube.com/watch?v=6AtYkJ_eyHU
(albummet kom i '75)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 11:16

<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jamen jeg takker for den store ære, at få lov at videreføre musikstaffeten

Vi begynder at bevæge os ind i disco-perioden, og i 1975 kom Barry
White med "You're the first, The last, my everything"
http://youtube.com/watch?v=tTahqDNH-GM

Samme år kom 10cc's pragtfulde "I'm not in love". Det var en totalt
u-tidstypisk udgivelse der tog alle med storm det år:
http://youtube.com/watch?v=mBuom7juPRg

En af de rigtige tårepersere fra 1975 var Barry Manilows "Mandy" -
Faktisk et totalt fedt komponeret nummer:
http://youtube.com/watch?v=mBuom7juPRg

For det hele ikke skal gå op i blød pop, så kom Led Zeppelins
dobbeltalbum "Physical Graffiti" i 1975, hvor dette nummer var med:
http://www.youtube.com/watch?v=XQBV0S-SfaU

/Alex

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 11:33

Alex Linaa <www.linaa.com> said in

> Vi begynder at bevæge os ind i disco-perioden, og i 1975 kom Barry
> White med "You're the first, The last, my everything"
> http://youtube.com/watch?v=tTahqDNH-GM

Barry White kom med den sang i 1974

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 12:16

On 02 Jun 2007 10:33:00 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Barry White kom med den sang i 1974

Øv, endnu en gang ramte jeg lidt skævt
Jeg fandt den ellers på top-100-listen fra 1975, men det udelukker
selvfølgelig ikke at den blev udsendt året før.

http://www.musicoutfitters.com/topsongs/1975.htm

/Alex

Fra : schlafen

Dato : 02-06-07 12:57

> Hele den plade er bare noget af det bedste (IMHO) der nogensinde er lavet

ENIG............

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 15:10

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=6se90rFN1qI
> Hele den plade er bare noget af det bedste (IMHO) der nogensinde er lavet

Rainbow med Blackmore på guitar (som jo er nævnt andetsteds) udgav
første album i 1975. Fremragende band.

http://www.youtube.com/watch?v=HFH36je9Hro <- Denne koncertoptagelse er
dog sandsynligvis næppe fra 1975.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 15:58

On Sat, 02 Jun 2007 16:10:22 +0200, "S. Sørensen"
<steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> wrote:

>Rainbow med Blackmore på guitar (som jo er nævnt andetsteds) udgav
>første album i 1975. Fremragende band.

Ja, de lavede nogle gedigne rockalbums, og nogle koncerter der rykkede
for vildt.

>http://www.youtube.com/watch?v=HFH36je9Hro <- Denne koncertoptagelse er
>dog sandsynligvis næppe fra 1975.

Blackmore + Dio, uh det er top dollar :)
Jeg havde selv fornøjelsen af at høre Rainbow ved flere lejligheder,
og gik hver gang derfra med blafrende trommehinder, og gåsehud over
hele kroppen.
Jeg ahr vist "kun" hørt dem med Joe Lynn Turner på vokalen, men han
var ingen ringe substitut for Dio, når det nu skulle være.

Blackmore is God :)

/Alex

Fra : Depeter

Dato : 02-06-07 16:09

"Per Beer Hansen" skrev i en meddelelse

> Jamen jeg takker for den store ære, at få lov at videreføre musikstaffeten

I 1975 udgav Television deres debut single Little Johnny Jewel.

Samme år blev Pere Ubu dannet af Peter Laughner og David Thomas.

Fra : Claus Skaarup

Dato : 04-06-07 22:01

> Jamen jeg takker for den store ære, at få lov at videreføre musikstaffeten

Jeg er lidt sent ude, men en STOR favorit fra 1975:

http://www.youtube.com/watch?v=jF7f38-5pp8
Jeg blev godt nok først født det år, men Statsradiofonien spillede den i
mange år fremover.

Mvh. Claus