Kombi-instrument plotter/fishfinder
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 31-05-07 22:28

Hejsa...

Er der nogen der har lidt erfaring med GPS(kortplotter)/Fishfinder(ekkolod)
kombi-instrument ??

Jeg har solgt min faders jolle og der røg hans instrumenter med. Så der skal
noget nyt på !!

Garmin GPSMAP 298C... G2 er det til noget ?? fordele bagdele ??
Lowrance (Navionics Gold ) er fiske nørdernes favorit !! kommentar ?
Humminbird (kender jeg ikke)
Horizon Sunview (C-map) men hvad med ekkolodet ?

Leon
---
www.hulstroem.com

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-06-07 09:17

On 31 Maj, 23:28, "Leon Hulstroem" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:
> Er der nogen der har lidt erfaring med GPS(kortplotter)/Fishfinder(ekkolod)
> kombi-instrument ??

Vi har et Lowrance og det er vi godt tilfredse med, dog døde
ekkoloddet af uforklarlige årsager hvorefter det blev erstattet af et
Garmin ekkolod der kunne stå ved siden af plotteren. Humminbird skulle
efter sigende være noget plastik fantastik.

mvh
jonas

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 01-06-07 20:02

Jonas, du er nem at gøre tilpas, hvis du synes det er godt selvom en del af
instrumentet er brændt af.

Jeg har ikke den store erfaring i ekkolod, men som jeg tidligere har
skrevet, så er jeg tidligere Garmin fanatiker, men med de sidste nye stunt
de har lavet med kortene, så bliver jeg mere og mere overbevist om at man
skal vælge det kortsystem man synes om (inkl overveje evt anvendelse i pc'er
uden at skulle købe ekstar licenser) og først derefter noget isenkram der
kan bruge det valgte kortsystem.

Med den fremgangsmåde, så er jeg ikke sikker på man ender med en garmin
plotter.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 20:57

Leon Hulstroem" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:
> Er der nogen der har lidt erfaring med
> GPS(kortplotter)/Fishfinder(ekkolod)
> kombi-instrument ??

Jeg har haft 3 forskellige Lowrance instrumenter, jeg har været rigtig glad
for dem alle.

Jeg såt også og skal bruge et til min nye båd og det bliver købt i Staterne
som de andre.

Det er hjemme til halv pris af dk udsalgspris.

Vi kan jo evt samhandle hvis du er interesseret.

Jeg kigger på denne model: Lowrance LMS-522C iGPS på f.eks. på Ebay

/Martin

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 01-06-07 23:24

> Jeg kigger på denne model: Lowrance LMS-522C iGPS på f.eks. på Ebay

LMS-527C DF iGPS

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 09:40

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev

> LMS-527C DF iGPS

Var det noget for dig?

Jeg kan godt nøjes med den anden model med de dybder jeg sejler på.

Men sig til hvis du kunne være interesseret i at handle i USA.

/Martin

Fra : Per Christiansen

Dato : 05-06-07 17:43

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> LMS-527C DF iGPS
>
> -Leon

Prøv at kikke på Navman 6500 den har også brændstofmåler så du kan se hvor
mange mil du sejler
på en liter brændstof her og nu mens du sejler, og det virker bare.
Jeg har selv købt en i USA og det er billigt, og så bruger den nt Max kort
som er det bedste kort til dags dato.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 05-06-07 22:49

> Prøv at kikke på Navman 6500 den har også brændstofmåler så du kan se hvor
> mange mil du sejler

Jeg har kikket lidt på den, men jeg syntes ikke at 320x240 skærm er
tidssvarende, havde den haft 640x480 var den kommet i betragtning.
Jeg har ellers god erfaring med Navman og er ret glad for de 3100
instrumenter jeg har.
Resten af dataerne passer fint med Garmin GPSmap 525S og Lowrance LMS-527C,
som er de modeller jeg er mest hooked på.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 23:08

Hej Leon

Er du kommet nærmere hvad du vil have? - og hvorfra?

Eller ender det med en Lilly

/Martin

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 12-06-07 19:20

Nope det bliver en Garmin og da jeg skal til England på mandag i forvejen
(skal lige et smut på Silverstone), så tager jeg den med hjem i kufferten
(sammen med et par andre småting)

Prisen er lidt dyrere end i USA, men så kan jeg se varen og får det
rigtige grundkort i den.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 15:56

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev

> [...]
> på en liter brændstof her og nu mens du sejler, og det virker bare.
> Jeg har selv købt en i USA og det er billigt, og så bruger den nt Max kort

Den har jeg kigget på og kunne være interessant, især da jeg kan købe
Navmanudstyr til ca. halv pris i DK.

Men som Leon skriver er opløsningen på skærmen for dårlig og så har jeg kort
liggende til Lowrance.

/Martin

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 02-06-07 21:11

Hej

On 1 Jun., 21:02, "Bjarke M. Christensen"
<bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> wrote:
> Jonas, du er nem at gøre tilpas, hvis du synes det er godt selvom en del af
> instrumentet er brændt af.

Jah det kan virke lidt mærkeligt, men jeg tror vi har fået en
mandagsmodel fordi jeg kender andre som også bruger lowrance og som
ikke har fået deres brændt af. Så når jeg siger at jeg er godt
tilfreds så er det fordi den har nogle gode features, brugervenligt
etc.

mvh
Jonas

Fra : Robert

Dato : 14-06-07 18:48

Hej med jer.

Jeg er den glade ejer af et Garmin 298C
Det er en rigtig godt farveekkolod og en rigtig god kortplotter. Kan især
godt lide at jeg kan se luftfoto af alle havne, fyr og lignende i G2 kortet.
Har fået limet transduceren fast indvendig i bunden af en 18 fods båd og
ekkoloddet virker fint selv ved hastigheder over 25 knob.
Har ikke fortrudt at det blev et garmin.

Hilsen Robert M.